مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس 

رنو کولیوس یکی از خودروهای شرکت رنو می باشد این خودرو یکی از جذاب ترین خودروها در دنیا می باشد بدنه فوق العاده زیبایی دارد و به تازگی در نمایشگاه پکن به تماشای عموم گذاشته اند طراحی بدنه این خودرو شبیه خودروی مگان می باشد نسل دوم این خودروی زیبا در بازار استرالیا عرضه شده است که مورد توجه مردم آن کشور قرار گرفته است در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

چند روز پیش تصویری بدون پوشش از نسل دوم رنو کولیوس به بیرون درز کرد که شرکت خودروسازی رنو را مجبور به تایید آن کرد، ولی همچنان رنو چیزی در چنته داشت تا معرفی رسمی محصولش را جذاب کند و آن هم اطلاعات فنی و پیشرانه ای نسل دوم رنو کولیوس بود که به تازگی در جدیترین دوره از نمایشگاه خودرویی پکن چین ارائه شده است.

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

در خصوص طراحی ظاهری این خودرو می توان با نگاهی به تصاویر ، به تمامی ویژگی های ظاهری آن پی برد، ولی نکته قابل توجه طراحی این خودرو، استفاده از طراحی رنو تالیسمن و نسل جدید مگان برای چهره آرایی این شاسی بلند سایز متوسط است تا شاید نسل دوم این برند یعنی کولیوس بتواند فروش ناامیدکننده نسل اول را جبران کند.

 

از طراحی عقب این خودرو هم برای اولین بار است که تصویری ارائه می شود، که به نظر مطلوب و دلنشین تر شده و خروجی های اگزوز کرومی، اسپویلر سقفی و حتی فرم بدنه خودرو در بخش عقبی خوب طراحی شده است، و در کل یک طراحی بهتر از نسل اول را شاهد هستیم.

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

عرضه ی نسل دوم رنو کولئوس در استرالیا یکی از بزرگ ترین اتفاقات مربوط به رنو بوده است. این موضوع که استرالیا اولین بازاری است که این خودرو را می بیند قابل توجه و تأمل برانگیز است.

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

این خودروی فرانسوی رقبایی چون مزدا CX-5، هیوندای توسان و فولکس واگن تیگوان جدید را دارد و برای در صدر قرار گرفتن راهی سخت را پیش رو دارد.

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

کولئوس جدید بر پایه ی همان معماری ثابت شده ی نیسان X-Trail بنا شده و در کره جنوبی نیز توسط سامسونگ موتور ساخته می شود. این خودرو بزرگ تر، گران بهاتر و قطعاً باارزش تر از قبل است.

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

ما انتظار ارتباط و ایمنی بالا و طراحی زیبا را به همراه صندلی های عقب جادار و هزینه های سواری یکسان یا پایین تر نسبت به رقبای ژاپنی داریم. با در نظر گرفتن این نکته که همه ی نسخه های کولئوس به طور استاندارد از گیربکس اتوماتیک سود می برند باعث شده که این خودرو ارزش بالاتری داشته باشد.رنو کولیوس

کولیوس در عمل چگونه خود را نشان می دهد ؟

ریشه های مربوط به نیسان X-Trail در نسبت های طراحی این خودرو مشهود هستند و از نمای کناری شاهد انحناهای تقریباً یکسان و مشابهی هستیم. البته استایل جلوی خودرو با نشان غالب رنو، چراغ های L شکل و جزئیات برجسته کرومی تفاوت های بیشتری را نشان می دهند.

 

داخل کابین تفاوت های بیشتری وجود دارد. مدل پایه ی Life (29990 دلار استرالیا) و مدل سطح میانی Zen (33990-36490 دلار استرالیا) دارای صفحه لمسی 7 اینچی با نرم افزار R-Link هستند.

 

با انتخاب مدل سطح بالای Intens (43490 دلار استرالیا) صفحه لمسی باارزش 8.7 اینچی را به دست می آورید که یادآور ولوو Xc90 است. همچنین روشنایی فوق العاده ممتازی نیز داخل کابین دیده می شود.

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

لیست تجهیزات خودرو با توجه به قیمت کلی و وجود رقبای ژاپنی و کره ای کاملاً خوب است و مزیت های یک خودروی صادراتی از اروپا را نشان می دهد.

 

مدل پایه در واقع 500 دلار ارزان تر از نیسان X-Trail ST است و البته بهای زیر 45 هزار دلار مدل Intens بهایی کمتری نسبت به نسخه های فول بسیاری از رقبا دارد.

 

 

با پرداخت 4 هزار دلار بیشتر صاحب مدل نیمه فول Zen می شوید که علاوه بر موارد قبلی دارای ترمز پارک الکتریکی، صندلی راننده ی برقی، تریم چرم مصنوعی صندلی ها، صندلی های جلوی گرم شونده، استارت دکمه ای، سیستم ناوبری ماهواره ای، رینگ های آلیاژی 18 اینچی و شیشه های دودی است. همچنین می توانید با پرداخت 2500 دلار اضافی تنظیمات چهارچرخ محرک را نیز سفارش دهید.

مدل فول کامل و دو دیفرانسیل Intens دارای صفحه نمایش 8.7 اینچی، استارت ریموتی، چراغ های جلوی LED، حسگرهای پارک کناری، تریم چرم واقعی، پورت های USB عقب و سیستم صوتی Bose با 12 بلندگو و یک ساب، سانروف و درب پشتی برقی با حسگر خاص است.

 

شما همچنین بسته ی ایمنی مخصوص را با ویژگی هایی چون پایش نقاط کور، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار را در مدل فول به دست می آورید. البته سفارش این بسته ایمنی در مدل نیمه فول 1490 دلار هزینه دارد.

کابین کولئوس فضای خوبی دارد و شاهد موقعیت رانندگی بالا و کیفیت ساخت خوب هستیم. تنها نقاط ضعف موجود به استفاده از برخی پلاستیک های متوسط و پایه ی تخت و کوتاه صندلی های اشاره کرد.

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

با طول 4672 میلی متری و فاصله ی 2705 میلی متری بین محورها، کولئوس جدید بزرگ تر از نسل قبلی بوده و به یکی از بزرگ ترین خودروهای این کلاس بدل شده است. فضای زانوی عقب نیز با پیشرفتی چشمگیر از 77 به 289 میلی متر رسیده که بنا به ادعای رنو بهترین در کلاس خود است.

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

صندلی های عقب نیز برجسته هستند و فضای کافی برای سرنشینان با قدی بلندتر از 180 سانتی متر وجود دارد. دید رو به بیرون نیز خوب است. فضای ذخیره ای زیادی در کابین وجود داشته و شاهد چراغ های مطالعه ی انفرادی و ورودی های هوای مستقل برای سرنشینان عقب هستیم. البته جای شرمندگی است که پورت های USB را تنها می توان در مدل فول مشاهده نمود.

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویرمشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

فضای محفظه بار نیز خوب است و حجم 458 لیتری آن قابل افزایش به 1690 لیتر است که در بین رقبا مناسب نشان می دهد.

شما همچنین لاستیک زاپاس فول سایز را زیر کف محفظه بار دارید. نکته ی دیگر اینکه برخلاف نیسان X-Trail 7 نفره، کولئوس تنها 5 سرنشین را می تواند حمل کند.

زیر کاپوت خودرو پیشرانه ی تنفس طبیعی 2.5 لیتری متعلق به X-Trail قرار دارد که می تواند 169 اسب بخار قدرت و 226 نیوتون متر گشتاور تولید نماید. این پیشرانه به گیربکس CVT اتوماتیک با حالت دستی متصل شده است.

رنو ادعا می کند که این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر 8.1 لیتر سوخت می سوزاند اگرچه که ما در طول زمان آزمایش به ندرت به مصرف زیر 10 لیتر دست پیدا کردیم. شایان ذکر است که نسخه ی توربودیزل این خودرو در اواسط سال آینده عرضه خواهد شد.

برای انجام وظایف شهری نیروی تولیدی پیشرانه خوب و مناسب است؛ و با فشردن آرام پدال گاز خودرو عملکرد نرمی به نمایش می گذارد.

 

اما در سبقت گیری ها و یا حتی عبور از تپه ای نسبتاً کوچک شاهد فقدان گشتاور زیاد بوده و صدای اضافی از پیشرانه و گیربکس برمی خیزد. این عملکرد برای مدل 30 هزار دلاری Zen خوب است اما باید قوای محرکه ی بهتری را برای مدل فول Intense در نظر گرفت.

 

از نظر دینامیکی کولئوس عملکرد مناسبی دارد. سیستم تعلیق نرم این خودرو به همراه فرمان الکتریکی شرایط خوبی را فراهم می کنند. کمی صدای لاستیک به گوش می رسد اما این موضوع بدتر از مزدا CX-5 نیست.

 

در راه های مارپیچ و تحرکات سریع، تکان های بدنه نسبت به برخی رقبا نظیر توسان بیشتر به چشم می آید.

 

از نظر مالکیت و هزینه ها رنو کولئوس واقعاً برجسته است و شاید شما را شگفت زده کند. این خودرو دارای گارانتی 5 ساله نامحدود است.

 

حتی بهتر از آن فاصله سرویس های سالانه ی این خودرو است. در مجموع چنین عملکردی را از یک خودروساز فرانسوی انتظار نداشتیم!

 

خب رنو کولئوس 2017 پیشرفتی چشمگیر نسبت به نسل قبلی خود که چندان قابل اعتنا نبود محسوب می شود. کولئوس جدید دارای کابینی جادار و البته ارزشی بالاست. به نظر می رسد که هدف گذاری رنو برای فروش 200 دستگاهی این خودرو در هر ماه کاملاً دست یافتنی باشد. آیا این خودرو قاتل CX-5/توسان/کوگا/تیگوان است؟! قضاوت نهایی دراین باره الآن سخت است اما رنو واقعاً خوب عمل کرده است.

 

امتیازات رنو کولئوس

کارایی و مصرف سوخت:6.5

فضای کابین و راحتی:8.5

تکنولوژی و ارتباطات:8

قیمت و تجهیزات:8.5

سواری و هندلینگ:7

امتیاز کلی:7.5

رنو کولیوس 2017

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس

مشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویرمشخصات فنی و امکانات جانبی رنو کولیوس + آلبوم تصاویر

جدیدترین مطالب