معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

خودرو های وارداتی زیادی در سال جدید به ایران خواهند آمد ولی تعدادی از این خودروها اسپرت هستند بازار خودرو اسپرت ایران زیاد طرفدار ندارد امید است که با ورود این خودروها به ایران بازار خودروهای اسپرت نیز داغ شود خودرو های اسپرت وارداتی از برندهای خیلی معتبر در کل جهان می باشند که نظر همه را به خود جلب خواهند کرد ما در این بخش به معرفی این خودروهای شیک و مدرن خواهیم پرداخت در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید  را در سایت سماتک خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

95 اگرچه برای بازار خودروهای لوکس وارداتی، سال به نسبت خوش یمنی بود اما در بخش خودروهای اسپرت، غیر از پورشه 718 باکستر و A45 و CLA45 مرسدس- آ.ام.گ (با نشان MEG) که اتفاقا هر دو هم با قیمت های فضایی به بازار عرضه شدند، چیزی در چنته نداشت. با این حال، و با امید به رونق بازار خودروهای اسپرت در سال 96، به معرفی 6+1 خودرویی می پردازیم که در صورت عرضه، می توانند کمی هیجان به بازار بی روح خودروهای اسپرت کشور بدهند. البته در این بین، طبیعی است که منطق فعلی بازار، محدودیت ها و امکانات عرضه هم مدنظر قرار گرفته اند.

 

1. بازگشت تویوتا GT86

عدم امکان عرضه جنسیس کوپه به خاطر محدودیت حجمی و غیبت غیرموجه و طولانی مدت GT86 در لیست فروش ایرتویا باعث شده تا خلا یک کوپه اسپرت خوش قیمت (البته در مقیاس خودروهای وارداتی) کاملا در بازار حس شود و این در حالی است که حداقل در مورد GT86، محدودیتی برای واردات وجود ندارد.

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

تقریبا یک سال از عرضه بین المللی فیس لیفت GT86 با چهره ای تهاجمی تر و تغییراتی در طراحی و تریم داخلی می گذرد. هر چند در قالب این فیس لیفت، برای مدل های سفارش اروپا و همچنین خاورمیانه، تغییری در پیشرانه 2.0 لیتری دمش طبیعی خودرو اعمال نشده و همان 200 اسب بخار قدرت را دارد اما مدل سفارش آمریکا 5 اسب بخار قدرتمندتر شده و حال، دارای گیربکس 6 سرعته دستی ارتقایافته با نسبت های سریع تر است. GT86 برای مدل سال 2017، به سامانه همیار استارت در سربالایی نیز مجهز شده که مانع از حرکت خودرو به عقب در هنگام شروع حرکت در مسیرهای شیبدار می شود.

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

GT86 جدید تویوتا، در تریم VTX و با امکاناتی همچون تهویه با کنترل اتوماتیک دو منطقه ای، فرمان برقی، استارت دکمه ای، اهرم های تعویض دنده پشت فرمان، مولتی مدیا با نمایشگر 7 اینچی، نویگیشن، سیستم پخش با 6 بلندگو، ورود بدون کلید، ایربگ های جلو، جانبی، پرده ای و زانوی راننده، دیفرانسیل لغزش محدود، سیستم کنترل پایداری، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم بررسی فشار باد تایرها و کروز کنترل، قیمت 109,900 درهمی در امارات دارد.

 

2- در انتظار محبوب ترین رودستر تاریخ

در بازاری که ارزان قیمت ترین رودستر یکی دو سال اخیرش، Z4ب.ام.و آن هم با قیمت شرکتی فراتر از 300 میلیون تومان بوده، قطعا جای مانور بسیاری برای یک رودستر ارزان قیمت(تر) دارد و این کاری است که مزدا MX-5 به خوبی می تواند از پس انجامش برآید.

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

محبوب ترین و پرفروش ترین خودرو روباز دوسرنشین تاریخ، با یک استایل جسور و دوست داشتنی، مهندسی سبک وزن، پیشرانه کم حجم اما کارآمد و هیجان بالای رانندگی، تمام آن چیزی که یک خودرو اسپرت در کلاس اکونومی (حداقل در بین وارداتی ها) باید داشته باشد را در خود دارد و مهم تر اینکه یک رودستر با سقف پارچه ای بازشو است.

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

موتور 2.0 لیتری اسکار اکتیو-جی مزدا، 155 اسب بخار قدرت داشته، بیشینه گشتاوری معادل 200 نیوتن متر را از مسیر گیربکس 6 سرعته دستی یا اتومات (با اهرم های تعویض دستی پشت فرمان) به چرخ های عقب MX-5 منتقل می کند که برای یک صفر تا صد 6 ثانیه کفایت می کند و با قیمتی نزدیک به یک تویوتا GT86، دارای امکاناتی همچون پخش Bose با 9 بلندگو، نویگیشن، صندلی های چرم، کروز کنترل، تهویه، استارت دکمه ای، ایربگ های جلو و جانبی جلو، سیستم بررسی فشار باد تایرها و هشدار نقاط کور راننده است.

 

3- کوپه مخوف لکسس

ایرتویا سال موفقی را با لکسس پشت سر گذاشت و رونمایی از 3 محصول جدید این برند برای بازار کشور در نمایشگاه خودرو تهران هم نشان دهنده رویکرد تازه این شرکت در جهت پررنگ ساختن حضور لکسس در بازار خودروهای لوکس وارداتی است. با این پیش فرض، قطعا کوپه اسپرت لوکس RC هم باید جایی در این استراتژی تازه داشته باشد؛ مخصوصا در شرایطی که عملا هیچ یک از رقبای اصلی، یعنی ب ام و سری 4 کوپه، مرسدس بنز C کلاس کوپه و آئودی A5، «فعلا» در بازار حضور ندارند.

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

RC در 3 مدل 200t، 350 و F عرضه می شود که البته به خاطر محدودیت حجمی پیشرانه، فقط امکان عرضه RC 200t در ایران وجود دارد. موتور 2.0 لیتری، آن هم برای خودرویی که در محدوده قیمت 400 میلیون تومان که باید هم در حس و هم در عمل، اسپرتی جلوه کند، حداقل برای بازار ایران کمی دیرهضم است اما RC یک برگ برنده دارد و آن هم طراحی فوق العاده تهاجمی و هیجان آفرینی است که در هر شرایطی نگاه ها را به سمت خود بر می گرداند. طراحی کابین آن هم در عین بهره مندی از یک طراحی اسپرتی و آدرنالین ساز، بسیار باکیفیت و شیک پرداخت شده.

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

موتور 4 سیلندر توربو RC 200t با 241 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور بیشینه، از مسیر گیربکس 8 سرعته اتومات دارای اهرم های تعویض دستی پشت فرمان محرک چرخ های عقب این RC بوده، شتاب صفر تا صد 7.5 ثانیه به آن می دهد.

ورود و استارت بدون کلید، مونروف برقی، چراغ شوی، تنظیم برقی صندلی های جلو در 8 جهت، ساعت آنالوگ روی داشبورد، پخش پریمیوم با 10 بلندگو، نویگیشن، کروز کنترل، تهویه با کنترل اتوماتیک دونقطه ای، ایربگ های جلو، جانبی جلو، زانوی راننده و پرده ای، سامانه های هشدار انحراف مسیر، ترافیک عبوری از پشت و نقاط کور، سامانه پیشگیری از انحراف مسیر، دوربین دید عقب، کنترل هرزگردی و کنترل پایداری الکترونیک، ABS+EBD و فنربندی تطبیق پذیر نیز از جمله امکانات استاندارد این ساخته لکسس هستند.

 

4- آلترناتیو اشتوتگارتی Z4

تولید BMW Z4 برای همیشه پایان یافته تا مقدمات تولید جانشین آن، Z5 فراهم شود اما به این معنی نیست که بازار فعلا باید از یک هاردتاپ رودستر پریمیوم آلمانی بی نصیب بماند. با توجه به اتفاقات خوبی که پیرامون بازگشت رسمی مرسدس بنز به کشور در جریان است، بی شک SLC کلاس می تواند یکی از ستون های اصلی این اتفاق خوشایند باشد.

 

SLC که در اصل جایگزین بازطراحی شده SLK کلاس با چهره ای به روزتر است، در 3 مدل SLC 180 با موتور 1.6 توربو 154 اسبی، SLC 200 با موتور 2.0 لیتری توربو 181 اسبی و SLC 300 با موتور 2.0 لیتری توربو 241 اسبی امکان عرضه در ایران را دارد.

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

طبیعتا SLC 300 با 270 نیوتن متر گشتاور بیشینه، شتاب صفر تا صد 5.8 ثانیه و حداکثر سرعت محدود شده به 250 کیلومتر در ساعت، جذاب ترین SLC از بین این سه گزینه است اما گزینه محتمل تر، SLC 200 خواهدبود که با 70 نیوتن متر گشتاور کمتر و متصل به گیربکس اپشنال 9 سرعته اتوماتیک، در 6.9 ثانیه تا تندی 100 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد و حداکثر سرعتش، 237 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت این مدل نیز در سیکل ترکیبی، بین 5.7 تا 6.1 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.

 

سقف فلزی تاشو این SLC کلاس که پیش تر و در مدلSLK ، فقط در حالت سکون قابل باز و بسته شد بود، حال در حالت حرکت و تا سرعت 40 کیلومتر در ساعت نیز این قابلیت را دارد. هر چند هنوز هم آغاز این فرآیند (باز یا بسته شدن سقف) فقط در حالت توقف امکان پذیر است.

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

گفتنی است SLC کلاس کماکان دارای دو مشخصه رفاهی بی نظیر در این کلاس است؛ یکی AIRSCARF که مخصوص گرمایش گردن است و دیگری، سقف شیشه ای پانورامیکی موسوم به MAGIC SKY CONTROL که با فشار یک دکمه، از شفاف به مات (و بالعکس) تغییر حالت می دهد. در آلمان، قیمت پایه SLC 200 (با گیربکس اتومات آپشنال) معادل 35.500 یورو است؛ بهایی که برای مدل SLC 300 به 38.975 یورو می رسد.

 

5- یک پاگشای دیگر برای آئودی

بیش از یک سال از مراسم بزرگی که رامک خودرو برای پاگشای برند آئودی به ایران برگزار کرد، می گذرد و هنوز خبری از حضور رسمی آئودی در کشور نیست. اما با به رسمیت شناخته شدن پرژیران به عنوان نمانیده رسمی آئودی در ایران، به نظر می رسد بالاخره طلسم این حضور، خواهدشکست و این حضور، قطعا با TT رنگ و بوی اسپرتی تری خواهدگرفت.

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

رامک خودرو قرار بود TT را در مدل های عادی کوپه و رودستر و مدل عملکردمحورتر اتاق کوپه، یعنی TTS عرضه کند و به ترتیب، قیمت 429.409 و 498 میلیون تومانی برای آنها در نظر گرفته بود. نماینده جدید نیز احتمالا رویکردی مشابه خواهدداشت.

TT با دو موتور بنزینی 1.8 توربو و 2.0 توربو عرضه می شود که به ترتیب، 180 و 230 اسب بخار قدرت داشته، به گیربکس 6 سرعته دستی و یا اتومات S- Tronic قابل اتصال هستند. طبیعتا جذاب ترین گزینه حاصل از این پیکربندی ها، مدل 2.0 لیتری مجهز به گیربکس S ترونیک و سیستم محرک چهارچرخ کواترو است که در اتاق کوپه، 5.3 و در اتاق رودستر، 5.6 ثانیه تا تندی 100 کیلومتر در ساعت فاصله دارد.

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

قیمت پایه این مدل با امکانات استانداردی همچون صندلی های اسپرت جلو با گرمکن 3 حالته، قابلیت تنظیم برقی در 12 جهت و قابلیت تنظیم گودی کمر در 4 جهت، فرمان اسپرت با تریم چرم و آلومینیوم، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، پوشش چرم و الکانتارای صندلی ها، تهویه اتوماتیک با فیلتراسیون هوا، کنترل پایداری الکترونیک، کنترل هرزگردی، ایربگ های جلو، جانبی جلو، زانوی راننده و سرنشین جلو و پرده ای، پخش 155 وات با 9 بلندگو، رادیو ماهواره ای و… نیز 40.850 یورو برای اتاق کوپه و 43.250 یورو برای اتاق رودستر عنوان شده است.

 

در طرف مقابل، مدل عملکردمحورتر TTS، با برچسب قیمت 52 هزار یورویی در آلمان، از نسخه 310 اسبی موتور 2.0 لیتری توربو آئودی نیرو می گیرد و متصل به گیربکس 6 سرعته S ترونیک، تنها 4.2 ثانیه تا تندی 100 کیلومتر در ساعت فاصله دارد.

 

6- اشتوتگارتی های جذاب

ویش لیست اسپرت 96 قطعا بدون C کلاس کوپه و کبریوله، ناقص خواهدبود؛ این ساخته های مرسدس، نمود زیبایی بصری خیره کننده S کلاس کوپه و کبریوله در اتاقی جمع و جور هستند و خیلی راحت می توانند در هر جمعی، نگاه ها را به خود خیره کنند.

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

اگرچه امکان عرضه رسمی قدرتمندترین مدل های C کلاس کوپه و کانورتیبل، یعنی C 63/ 63 S و C 43 در کشور وجود ندارد اما موتور 2.0 لیتری مجهز به توربو شارژری که در مدل های C 250 و C 200 و C 300، به ترتیب 181، 208، و 241 اسب بخار قدرت تولید می کند، برای خودرویی که در اتاق کوپه، بین 1.5 تا 1.6 و در اتاق کبریوله، بین 1.6 تا 1.7 تن وزن دارد، موتور کارآمد و به نسبت پرکششی است و حتی در ضعیف ترین سطح توان خروجی نیز، متصل به گیربکس 7سرعته اتومات، شتاب صفر تا صد 7.3 ثانیه به C 200 Coupe می دهند. طبیعتا C 250 و C 300 عملکرد سریع تری داشته، به ترتیب در 6.8 و 6.0 ثانیه تا 100 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرند.

 

عملکرد به نسبت کندتر اتاق کبریوله، در برابر زیبایی دوچندان آن، کاملا رنگ می بازد. C کلاس کبریوله با سقف پارچه ای خوش فرم و یکدستی که در سرعت های کمتر از 50 کیلومتر در ساعت، در کمتر از 20 ثانیه به صورت اتوماتیک باز/ بسته می شود و بدون هزینه اضافی، در رنگ های سیاه، آبی نفتی، زرشکی و شکلاتی قابل سفارش است، در مدل پایه نیز لیست بلندبالایی از امکانات استاندارد شامل سیستم گرمایش گردن (AIRSCARF)، تیغه ایرودینامیک منحرف کننده جریان هوا روی قاب فوقانی شیشه جلو (AIRCAP)، دوربین دید عقب، نویگیشن گارمین، گرمکن صندلی ها، تنظیم برقی و حافظه تنظیمات برای صندلی های جلو، ورود و استارت بدون کلید، چراغ های LED جلو، چرخ های 17 اینچی و تریم سیاه رنگ کابین با تزیینات آلومینیومی برس خورده برای آن در نظر گرفته شده است.

معرفی خودروهای اسپرت وارداتی در سال جدید

لبته همه این خصوصیات C کلاس کوپه و کبریوله زمانی خوب است که مثلا مثل نسل جدید E کلاس، با قیمت های فضایی در کشور عرضه نشوند. محض اطلاع هم که شده، بد نیست بدانید C 200 Coupe در آلمان قیمت پایه 31.600 یورویی دارد؛ بهایی که برای C 200 Cabriolet به 37.175 یورو می رسد.

 

منبع:bartarinha.ir

جدیدترین مطالب