ازدواج های اجباری دختران کم سن و سال هندی + تصاویر

ازدواج های اجباری دختران کم سن و سال هندی + تصاویر

ازدواج های اجباری دختران کم سن و سال هندی

ازدواج های اجباری دختران کم سن و سال در برخی از کشورهای مختلف دنیا مثل هند انجام می شود. ازدواج های اجباری و زوری تاثیرات و پیامدهای منفی بر جامعه دارد و به تازگی یک زن جوان هندی با ازدواج های اجباری در این کشور مبارزه می کند. این زن تاکنون توانسته است جلوی ازدواج بسیاری از کودکان را بگیرد.

 

خانم کریتی بی هارتی تنها 29 سال سن دارد ولی تاکنون توانسته بیش از 900 مورد ازدواج کودکان در ناحیه شمالی رجاستان- هند را جلوگیری کند. او همچنین 29 ازدواج را که بین پسران و دختران زیر سن قانونی صورت گرفته بود را باطل کرد و برای تغییر اسکان و توانبخشی بیش از 6000 کودک  و 5500 زن فعالیت کرده است.

 

به گزارش سماتک خانم بی هارتی که کار خود را از طریق بنیاد خیریه اش به ام “سارتی تراست” انجام می دهد، می گوید:”کار من برایم مفهوم زیادی دارد. من زندگی ام را وقف کودکان بی پناهی کرده ام که خانواده هایشان آنها را برای سنت هایشان، به وحشتی ترین شرایط سوق می دهند.”

ازدواج های اجباری دختران کم سن و سال هندی + تصاویر

اگرچه ازدواج کودکان از مدت های پیش منسوخ شده ولی برطبق آمار، بیش از 40 درصد این ازدواج ها در هند رخ می دهد. به ویژه این سنت در ایالت رجاستان شیوع بیشتری دارد.

 

به گفته بی هارتی پس از آنکه دختربچه ای را از ازدواج اجباری نجات می دهند، با دختر مانند یک فرد مطرود از اجتماع برخورد می شود و بسیار مهم است که برای او اسکان جدید مهیا شده و در بازگشت او به اجتماع کمک شود.

 

موسسه خیریه “سارتی تراست” با انواع روش های مشاوره ای در مدارس، اطلاع رسانی در مناطق عمومی و کمک از مردم برای گزارش ازدواج کودکان در جهت جلوگیری از ازدواج اجباری کودکان استفاده می کند، ولی چالش برانگیز ترین مورد برای آنها ابطال ازدواج است چرا که نیاز به رضایت والدین عروس و داماد و همچنین بزرگان دهکده دارد.

 

در برخی از موارد سخت، کریتی و تیمش مورد حمله قرار گرفته و مجبور شدند از مراجع قانونی کمک بخواهند ولی تاکنون موفق به فسخ 29 ازدواج شده اند.

ازدواج های اجباری دختران کم سن و سال هندی + تصاویر

این خانم تاکنون حتی جانش برای نجات دختران جوان و کودکان به خطر انداخته است، چرا که برطبق برخی از آئین های شدید خانوادگی، با وی برخورد شدیدی می شود.

 

در جدیدترین عمل قهرمانانه، کریتی جانش را برای نجات یک عروس 17 ساله که از دست شوهر الکلی اش فرار کرده بود، به خطر انداخت و او را به خانه امن دولتی معرفی کرد.

 

بی هارتی در این مورد می گوید:”وقتی این دختر جوان را یافتیم، او در ساعت 4 صبح در پشت درختی در وسط یکی از بیابان های رجاستان پنهان شده و کاملا وحشت زده بود. او محدودیت ها را کنار زده و به گزارش سایت سرگرمی سماتک ترجیح داده بود زندگی خود را در بیابان به خطر بیاندازد تا دقیقه ای بیشتر با خانواده اش بگذراند. به محض اینکه او را در اتومبیل سوار کردیم، او مرا محکم در آغوش گرفت و آنچنان گریه می کرد که نمی توانست صحبت کند.”

 

خانم بی هارتی خودش در کودکی بسیار سختی کشیده و درنتیجه زندگی خود را صرف نجات کودکان کرده است. این خانم 29 ساله تاکنون از بیش از 900 مورد ازدواج کودکان جلوگیری کرده است.

ازدواج های اجباری دختران کم سن و سال هندی + تصاویر

خانم بی هارتی برای نجات کودکان از سرنوشت های وحشتناک بسیار احساساتی و مصمم است، چرا که خودش در طول دوران کودکی متحمل سختی های زیادی شده است. پدرش که یک پزشک بود، مادر وی را درست کمی پیش از تولد او، ترک کرد. خویشاوندان مادرش به او توصیه کردند سقط جنین کرده و دوباره ازدواج کند. به کریتی در زمان کودکی اش زهرخورانده شد و بعد مجبور به ترک تحصیل شد. ولی در نهایت او شانسی برای ادامه تحصیل پیدا کرد و اکنون دکترای خود را در رشته حمایت و امنیت کودک دریافت کرده است.

 

منبع: persianv.com

جدیدترین مطالب