مجازات روزه خواری در کشورهای مسلمان دنیا

مجازات روزه خواری در کشورهای مسلمان دنیا

مجازات روزه خواری در کشورهای مسلمان دنیا

در بسیاری از کشورهای مسلمان روزه خواری مجازات عجیب و غریبی دارد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر مجازات روزه خواری در کشورهای مسلمان دنیا را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

روزه خواری در ماه رمضان یکی از بدترین کارهای ممکن در کشورهای مذهبی مانند سوریه و عراق می باشد در برخی از کشورهای منطقه مجازات روزه خواری مرگ است اگر در خیابان یا مکان های عمومی روز خواری نمایند به دادگاه برده و مجازات مرگ را ّبه آنها ابلاغ می نمایند مجازات روزه خواری در کشورهای عربی بسیار شدید و عجیب است.

 

با فرا رسیدن ماه رمضان که پر از خیر و برکت بوده و سفره ضیافت الهی برای همه پهن گسترده است تا از فضیلتها بهره ببرند، تمام مسلمانان مشغول به جا آوردن اعمال مخصوص این ماه آسمانی هستند؛ اما در این میان هم افرادی وجود دارند که واجبات این ماه عزیز را به جا نمی آورند و در ملاء عام جلوی روزه داران دست به عمل زشت روزه خواری می زنند.

 

در هر کشور عرب زبان برای تظاهر به روزه خواری جلوی چشم دیگران در ماه مبارک رمضان یک مجازات متفاوت در نظر گرفته شده که در این گزارش هر کدام را به صورت جداگانه برای شما شرح داده ایم.

 

این قوانین شامل مجازات های مختلفی از جمله حبس، تبعید، شلاق، جریمه نقدی و اعدام می شود که البته در بعضی موارد استثنا هم وجود دارد. کشورهایی که در این رابطه مورد بررسی قرار گرفته اند نیز عربستان، کویت، امارات، قطر، عمان، بحرین ، عراق، اردن و سومالی هستند که در ادامه به تفکیک هرکدام را در رابطه با این موضوع زیر ذره بین قرار داده ایم.

مجازات روزه خواری در کشورهای مسلمان دنیا

 

مجازات روزه خواری در عربستان

مجازاتی که برای روزه‌خواری در این کشور در نظر گرفته شده شامل شلاق، زندان و در صورت بیگانه بودن فرد روزه‌خوار تبعید است.

 

مجازات روزه خواری در قطر

روزه خواران قطری تا ۳ ماه حبس یا ۳۰۰۰ ریال جریمه در انتظارشان است.

 

مجازات روزه خواری در بحرین

عواقب این اقدام ناپسند در کشور بحرین نیز تقریبا ۳ ماه زندانی است.

 

مجازات روزه خواری در عراق

در عراق برای روزه خواران به عنوان تنبیه نهایتا ۵ روز حبس در نظر گرفته شده که البته شامل حال کسانی که در سفر بوده یا به بیماری مبتلا هستند نخواهد شد.

 

مجازات روزه خواری در اردن

عقبت این افراد در اردن یک ماه حبس و مبلغ ۲۵ دینار جریمه است.

 

مجازات روزه خواری در کویت

در کویت نیز مانند اردن مجازات روزه خورای چیزی نزدیک به تقریبا یک ماه حبس یا ۱۰۰ دینار جریمه نقدی است.

 

مجازات روزه خواری در امارات

افرادی که در این کشور تظاهر به روزه خواری کنند نیز مثل اردنی ها و کویتی ها یا یک ماه حبس در انتظارشان است یا مجبور به پرداخت ۲۰۰۰ درهم جریمه می شوند.

 

مجازات روزه خواری در سومالی

سخت ترین مجازات برای روزه خواری در کشور سومالی است زیرا گاهی تا مرز اعدام هم برای افراد روزه خوار پیش می روند.

 

و اما در آخرین کشور که عمان است هم مجازات این عمل قبیح جریمه و حبس است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب