قیمت های جدید برده های جنسی داعش

قیمت های جدید برده های جنسی داعش

قیمت های جدید برده های جنسی داعش توسط سران این گروه تروریستی اعلام و تایید شد. گروه داعش با اسیر کردن دختران و زنان جوان سپس آنها را با مبالغ کلانی به سایر مردان هوس باز می فروشد. به گفته سخنگوی داعش قیمت دختران 9 ساله از همه بیشتر و زنان میانسال از سایرین کمتر است.

 

سازمان ملل صحت فهرستی که گفته می شود گروه داعش در آن  قیمت «برده‌ های جنسی» را تعیین ‌می کند، تایید کرده است. زینب بانگورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در مسائل مربوط به خشونت جنسی در زمان جنگ ضمن تایید صحیت این فهرست اعلام کرد، فهرست قیمتی که داعش اولین بار در نوامبر 2014 منتشر کرد، واقعی است.

 

به گزارش سماتک سازمان ملل رونوشت این فهرست را در آوریل 2014 دریافت کرده بود اما این نهاد بین المللی هم اینک صحت آن را تایید کرده است. گفته می‌شود داعش این فهرست را در اختیار پیکارجویان تکفیری و دیگر افرادی که در پی خرید برده جنسی بوده‌اند، قرار داده است. بانگورا در مصاحبه با نشریه بلومبرگ گفت: «دختران همانند بشکه‌های بنزین فروخته می‌شوند.

قیمت های جدید برده های جنسی داعش

ممکن است یک دختر بین پنج یا شش مرد مختلف دست به دست شود. گاهی اوقات این پیکارجویان با دریافت هزاران دلار باج از خانواده دختران، آنها را به خانواده‌شان می‌فروشند.» بنا براین فهرست که قیمت‌های آن به دینار عراق است، پیکارجویان می‌توانند دختران یک تا 9 سال را حدود 165 دلار خریداری کنند. قیمت دختران جوان 124 دلار و برای زنان بالای 20 بیست مقداری ارزان‌تر است. زنان بالای 40 سال نیز به قیمت ناچیز حدود 41 دلار به فروش می‌رسند. این مقام سازمان ملل افزود تجارت برده‌ها به صورت سازماندهی شده و هدفمند انجام می‌شود.

 

بانگورا گفت: «آنها (داعش) دارای سازوکار و برنامه هستند. آنها دستورالعملی در خصوص نحوه رفتار با این زنان دارند. آنها دارای دفترخانه ازدواج هستند که تمامی فعالیت‌های مربوط به مراسم ازدواج و فروش زنان را سازماندهی می‌کند. آنها فهرست قیمت نیز دارند.»

 

وی در فاصله 16 تا 29 آوریل 2015 به کشورهای سوریه، عراق، ترکیه، لبنان و اردن سفر کرد و با زنان و دخترانی که از اسارت داعش و خشونت‌های جنسی این گروه تروریستی جان به در برده و گریخته بودند، مصاحبه کرد.

 

بانگورا در ماه می اعلام کرد داعش برای فروش دختران سوری و عراقی، آنها را در «بازارهای برده فروشی» در حالت «عریان» به نمایش می‌گذارد. وی ضمن ابراز نگرانی درباره سرنوشت کودکان حاصل از تجاوزهای جنسی داعش، شورای امنیت را به اتخاذ تدابیری برای مقابله با این جرائم فراخواند.

 

به گزارش پرس تی وی، بانگورا همچنین افزود این کودکان به «نسلی از کودکان بدون کشور» بدل خواهند شد که ممکن است مستعد افراط گری در آینده باشند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب