آموزش دعا نویسی حرفه ای از مبتدی تا پیشرفته

آموزش دعا نویسی حرفه ای از مبتدی تا پیشرفته

بسیاری از مردم جهان تا به مشکلی بر می خورند به جای آنکه به سراغ خداوند یکتا بروند ممکن است به دعا نویسی روی بیاورند و به سراغ افراد دعانویس بروند. متاسفانه در بسیاری از مکان ها دیده می شود که می نویسند : آموزش دعا نویسی حرفه ای از مبتدی تا پیشرفته. این موضوع برای یک انسان مسلمان تا حد زیادی درد آور است.

 

ما به یگانه و یکتا بودن خداوند معتقدیم و می دانیم که باید در برابر اراده وحکمت خالق خود سر تسلیم فرود آوریم و تنها از  ناحیه اوست که می توانیم خواسته هایمان را طلب کنیم.

آموزش دعا نویسی حرفه ای از مبتدی تا پیشرفته

بی شک همه در زندگی شخصی و کاریمان مشکلاتی داریم و همیشه زندگی بر وفق مرادمان نیست… .

 

انسان ها با انگیزه های متفاوتی دعا می کنند اما مشکل از آن جایی آغاز می شود که گاهی پاره ای از افراد صبر، حوصله و توان رویارویی با این ناراحتی ها را ندارند و در برخورد با مانع های ریز و درشت اهداف زندگی شان ،به جای بکارگرفتن راه های صحیح حل مسأله به عده ای پناه می برند که به اسم دعا نویس از مردم اخاذی می کنند.چنین ساده لوحی هایی سبب شده است که بازار این سود جویان و متقلبان گرم و جیب آنها پر از پول شود.

 

*تبلیغات به دعا نویسی هم رسید!
در هر جامعه ای مشکلات و انتظارات هر رده سنی تقریبا مشابه و مشخص است.هنگامی که مشتریان نزد این شیادان می روند،آن ها ابتدا سرکتاب باز و سپس بر حسب سن و جنسیت مراجعه کنندگان، آینده ای تیره و پراز دردسر را برایشان بازگو می کنند.

آموزش دعا نویسی حرفه ای از مبتدی تا پیشرفته

این افراد با سو استفاده از عقاید مذهبی گروهی از جامعه و سادگی آنها، هم نوعانشان را فریب می دهند.آنها کاغذها و نوشته های درهمی که منبع شان به هیچ وجه قرآن کریم و کتاب های دعای معتبر و تایید شده علمای دین نیست را به عنوان دعا به مشتریان شان می فروشند.همچنین آن ها با هدف جدی به نظر رسیدن کارشان، روش های سختی مثل چال کردن کاغذها زیر یک درخت کمیاب را برای استفاده و نتیجه دادن این دعاها تجویز می کنند !

 

نا گفته نماند که بعضی از این دعانویسان،کارت ویزیت و تبلیغات گسترده هم در مکان های شلوغ از جمله متروها عرضه می کنند و جالب آنجاست که افراد برای مراجعه به آن ها باید وقت قبلی نیز بگیرند !

 

فاطمه، 22ساله،کارشناس روابط عمومی می گوید:”3سال پیش نزد دعا نویسی در کرج رفتم،او می گفت: زنی سفید رو و قد کوتاه بختم را بسته است و فقط او می تواند اثرات کار آن زن را از بین ببرد.دعانویس در قبال دعاهایی که به من داد،450هزارتومان پول گرفت.الان با گذشت 3سال از آن ماجرا من هنوز مجرد هستم.”

 

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا رحمانی درباره کسانی که خود را دعانویس معرفی می کنند،با صراحت می گوید: “این افراد قشری هستند که نسبت به علوم غریبه آگاهی صحیح و کافی ندارند، همچنین با علم ناقص خود، آسیب های زیادی به مردم می رسانند.اینگونه افراد سودجو فقط به پول فکر می کنند و تنها هدفشان شیادی و کلاهبرداری است.

آموزش دعا نویسی حرفه ای از مبتدی تا پیشرفته

* وقتی کسی افسار زندگی اش را به دست یک شیاد بدهد!
بعضی از افراد در برابر مشکلات به جای اینکه صبر پیشه کنند و گامی در جهت بهبود اوضاع بردارند، می خواهند که خودشان آینده را به صورتی غیر منطقی کنترل کنند و از راه های غیر عادی که بر خلاف طبیعت است، به نتیجه دلخواه شان برسند.

 

این افراد نزد بسیاری از دعانویسان شیاد می روند و از آن ها می خواهند که آینده را برایشان پیش گویی و در جهت بهبود شرایط و یا جلوگیری از اتفاق های ناگوار راه حل های کارگشایی را ارائه کنند.

 

مشتریان ثابت این شیادان در برخورد با رویدادهایی که برخلاف گفته های این دعا نویسان است، به شدت سردرگم و همچنین در توانایی حل مسأله و تصمیم گیری دچار ضعف و دشواری می شوند.

 

نکته جالب توجه در مورد مشتریان این شیادان این است که حتی وقتی بی اثربودن کارهای این کلاهبرداران در زندگی شان را می بینند، بازهم به شکل ساده لوحانه ای خود را به این گونه افراد و نوشته ها وابسته می کنند.

 

مینو، 26ساله،کارشناس معماری درباره پیش گویی دعانویسان می گوید:” چند سال پیش دعا نویسی زندگیم را پیش گویی کرد.من به همه حرفای او امید بسته بودم اما هنگامی که حرف های قشنگش اتفاق نیفتاد، نسبت به زندگی ناامید شدم و دیگر نمی دانستم چگونه با مشکلاتم کنار بیایم.

 

دکتر جعفر بای ،روانشناس درباره پیامد وابستگی افراد به دعانویسان و رمالان می گوید:” این مسأله باعث بی اعتمادی در روابط میان فردی و خانوادگی افراد می شود و همچنین تمام تلاش های سازنده و مفید انسان را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

*پول سازی از راه گفتن حرف های کلی !
دعانویسان تقلبی با گرفتن مبالغ قابل توجهی از مردم، مدعی می شوند که می توانند تمام مشکلات انسان ها از جمله خرید و فروش ملک،شفای بیماران و باز کردن بخت دختران جوان را با دادن یک کاغذ و نوشته های ناخوانا حل کنند.

 

آن ها با توجه به تجربه و مهارتی که در فریب دادن افراد دارند، با حرف های کلی و مبهم از آینده ای که ممکن است برای هرکس اتفاق بیفتد،مراجعه کنندگانشان را راضی و وابسته به خود نگه می دارند. این در صورتی است که خداوند بهترین راهنما یعنی قرآن  را برای زندگی انسان ها نازل کرده و در همین کتاب زندگی ساز اراده خود را بالاتر از هر چیز دانسته است. خداوند در آیه 102 سوره مبارکه بقره می فرماید: کافران سحر را یاد گرفتند ولی هیچگاه نمی توانند بدون اجازه خداوند،به انسان ها زیانی برسانند.

 

بنابراین بهترین راه در مواجه با مشکلات،توسل جستن به خدا و سیره و گفتار ائمه اطهار (ع)است.ما می توانیم در ارتباط با معبود،ائمه (ع) را واسطه قرار دهیم و از این طریق حاجاتمان را طلب کنیم.همچنین بهتر است بدانیم این متقلبان که از اسم مقوله ارزشمند دعا سو استفاده مالی می کنند، نمی توانند تأثیر مثبتی در زندگی انسان ها داشته باشند زیرا اگر کاغذ و نوشته هایشان اثر بخش بود،فکری برای مسائل و مشکلات خود می کردند و آینده ای بهتر و آبرومندانه تر از این شیوه زندگی را برای خویشتن رقم می زدند.

جدیدترین مطالب