پرسرعت ترین دوچرخه جهان + عکس

پرسرعت ترین دوچرخه جهان + عکس

پرسرعت ترین دوچرخه جهان

به تازگی یکی پیرمرد مسن در مسابقات دوچرخه سواری شرکت کرد و رکورد گینس را به نام خود ثبت کرد و این پیروزی به دلیل داشتن پرسرعت ترین دوچرخه جهان است که زیر پای این مرد مسن می باشد. پیرمرد ۱۰۰ ساله فرانسوی رکورد سریعترین پیرمرد دوچرخه سوار را از آن خود کرد.

پرسرعت ترین دوچرخه جهان + عکس

این پیرمرد سرزنده عنوان سریعترین دوچرخه سوار در میان کهنسالان را از آن خود کرد و توانست با پرسرعت ترین دوچرخه جهان نام خود را با این عنوان درکتاب گینس به چاپ برساند. او توانست مسیری ۱۰۰ کیلومتری را با متوسط سرعت ۲۳ کیلومتر در ساعت بپیماید.

پرسرعت ترین دوچرخه جهان + عکس

رابرت مارچند ۲۶ نوامبر امسال ۱۰۱ ساله خواهد شد. او ماه هاست که شبانه روز تمارین سختی را انجام می دهد تا بتواند مسیر مشخص شده را در کمتر از ۵ ساعت طی کند.

پرسرعت ترین دوچرخه جهان + عکس

نهایتا هفته گذشته او موفق شد این مسیر ۱۰۰ کیلومتری را با سرعت متوسط ۲۳.۳۵ کیلومتر بر ساعت و در مدت زمان ۴ ساعت و ۱۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه طی کند.

 

محققان دانشگاه دلفا در هلند با هدف افزایش سرعت حمل و نقل پاک، دوچرخه ای را طراحی کرده اند که به عنوان سریعترین دوچرخه جهان شناخته شده است.

پرسرعت ترین دوچرخه جهان + عکس

سرعت دوچرخه سواری در شهر کپنهاگ، یکی از بزرگترین شهرهای دوچرخه سواری جهان، 16 کیلومتر بر ساعت است. حال تصور کنید بدون صرف انرژی بیشتر این سرعت چهار برابر افزایش یابد.

 

گروه هومان پاور در دانشگاه دلفت هلند، دوچرخه «VeloX» را طراحی کرده اند که دارای رکورد سرعت 78/133 کیلومتر بر ساعت (بیش از 80 مایل بر ساعت) است. سومین مدل VeloX، در سال 2013 در کوهستان بتل نوادا رکورد برجا گذاشت.

پرسرعت ترین دوچرخه جهان + عکس

مجموعه دوچرخه های پر سرعت VeloX فقط برای مسابقات سرعتی جهانی و دوچرخه سواران خاص مثل همین پیرمرد طراحی شده است. محققان از ورزشکاران منتخب ویژه که در دانشگاه آمستردام آموزش دیده اند برای ثبت رکوردهای خود استفاده می کنند.

پرسرعت ترین دوچرخه جهان + عکس

مدل سه چرخه Velo Tilt نیز برای دوچرخه سواران معمولی طراحی شده و ثابت تر از سری VeloX بوده و می تواند به سرعت 60 کیلومتر در ساعت برسد و در لیست پرسرعت ترین دوچرخه جهان جای گرفته است. ویژگی خاص این مدل، بدنه صندوقدار آن است که به دوچرخه سوار اجازه قرار دادن وسایل روزمره و مورد نیاز خود را داده است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب