بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

بازی هوش برای کودک یک ساله باید به درستی انتخاب شود تا علاوه برای تقویت هوش کودک یک ساله شما باعث به خطر انداختن جان او نشود بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد در هنگام بازی کردن با کودک مراقب سلامت او باشید.

 

بازی های هوش برای کودک یک ساله

بازی های هوش برای کودک یک ساله به ترتیب در این مطلب آورده شده اند اگر به دنبال تقویت هوش کودک یک ساله تان هستیید می توانید از بازی های هوش برای کودک یک ساله استفاده کنید. یک روانشناس و پژوهش متخصص در زمینه کودکان یک ساله، می‌گوید اثرات بازی کردن کودکان زیاد است و بازی های متناسب با سن کودکان یک ساله و آزمایش و خطا و تکرار می‌تواند، باعث توسعه ماهیچه‌ها، هماهنگی دست و چشم‌ها و درک کلی از جهان توسط کودک شود. این محقق می‌گوید بازی های سرگرم کننده در پنج سال اول زندگی کودک، می‌تواند به رشد جسمی و عقلی او کمک کند. کودکان در این مرحله مانند اسفنج‌هایی هستند که دوست دارند همه چیز را تماشا کنند و هر آنچه که در اطرافشان می‌بینند، جذب کنند؛ بنابراین والدین نباید کودکان یک ساله را تحت فشار قرار داده و اجازه دهند کودک در روال عادی زندگی بازی کند و یاد بگیرد.

بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

بازی با خاک برای تقویت هوش کودکان یک ساله

به‌عنوان یک سرگرمی بسیار هیجان‌انگیز اجازه دهید تا کودک یک ساله شما با خاک‌ بازی کند. کودک نوپا را تشویق کنید که دست‌هایش را کثیف کند. یک محل خالی از رفت‌وآمد در حیاط یا یک پارک یا باغ را خودتان پیدا کنید که خاک زیادی دارد تا کودک بتواند با دست زدن به خاک اطراف خود را حفاری و کشف کند. البته مراقب باشید دست‌به‌دهان نبرد و بعد از پایان بازی دست‌هایش را به‌طور کامل بشویید.

 

بازی لمس کتاب مناسب برای هوش کودک یک ساله

تکه های مقوا را جمع آوری کنید و آنها را به هم بچسبانید یا بدوزید تا یک کتاب ایجاد کنید.
قطعاتی را که دارای بافت های متفاوتی هستند در آن بچسبانید.
چیزها را با توصیف هر بافت برچسب گذاری کنید.
به عنوان مثال،می توانید از یک پارچه نرم استفاده کنید و روی آن برچسب “نرم” را بزنید.
یا مثلا یک سمباده را بچسبانید و برچسب “سخت” روش بزنید.
موارد دیگری که می توانید استفاده کنید مثل توپ پنبه ای، پر، ساتن ، و غیره.
مشاهده این مقاله Scholastic برای ایده های بیشتر. کتاب لمسی خود را با کودک نوپا خود بخوانید و از آن لذت ببرید.
بازی لمس حسی کتاب ها یک نمونه عالی بازی هوش کودکان یک ساله است که تاثیر بی نظیری در رشد حسی کودک دارد.

بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

تقویت هوش کودک یک ساله در بازی رنگ ها

برای کودک 10 تا 12 ماهتان اسباب بازی های رنگی و یا وسایل آشپزخانه رنگی تهیه کنید و به او کمک کنید که اسباب بازی های با رنگ مشابه را در کنار هم بگذارد. مثلاً سیب قرمز و ماشین قرمز و توپ قرمز باید در یک طرف باشد. در این بازی به او کمک می‌کنید که کم کم با رنگها آشنا شود و موجب تقویت هوش کودک یک ساله خواهید شد.

 

بازی پخت و پز کردن مناسب برای کودک دو ساله

زمانی که شما در حال پخت غذا هستید، کودک دو ساله می‌بیند و یاد می‌گیرد. می‌توانید پختن غذا را با کودک تان بازی کنید. در یک کاسه مقداری برنج، شکر، آرد و کمی آب را مخلوط کنید، سپس در کاسه‌های کوچک بریزید و وانمود کنید که در حال خوردن آن هستید این بهترین بازی برای افزایش هوش کودک دو ساله است.

 

بازی حور شکل افزاینده هوش کودکان یک ساله

مفاهیمی مانند برابری، تعادل، توازن و ابعاد در کل دوران کودکی به‌آرامی درک می‌شوند؛ اما چه‌بهتر که آغاز تمرین آن با روش و ابزارهای ساده از همان ابتدای یک‌سالگی آغاز شود. بازی فکری برای هوش کودک یک ساله یک نوع چالش در نوع کودکانه است. پس جور شکل‌های پلاستیکی یا چوبی را مقابل او قرار دهید و اجازه دهید با تمرین و تکرار، تلاش برای تطبیق اشکال با ابعاد و محل مناسب را خودش پیدا کند.

 

بازیهای افزایش هوش کودک یک ساله

چندین موضوع بافت دار را برای افزایش هوش کودک یک ساله به او بدهید، مثلاً یک تکه مقوا، روسری نرم، تکه های چمن و ماسه و … حتماً تا انتهای بازی در کنار او باشید و مراقب باشید چیزی را در دهانش نگذارد. همراه هم همه چیز را بازرسی کنید، خواهید بفهمید که او از چه بافتی بیشتر خوشش خواهد آمد مخمل کبریتی یا پشم گوسفند؟

 

بازی جمع کردن اشیا برای هوش کودکان تا دو سالگی

مجموعه ای از دکمه های بزرگ، مهره های رنگی و چیزهایی که به آسانی بتوان آن ها را مرتب کرد جمع آوری کنید.
به کودک خود نشان دهید که چطور بر اساس شکل ها و رنگ ها یا اندازه ، آنها را مرتب کند.
به کودک خود اجازه دهید که چیزها را خودش دسته بندی کند.
بعد از اینکه اشیا را مرتب کرد یکی یکی آنها را بشمارید.

بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

اسباب بازی برای تقویت هوش کودک یک ساله

اسباب بازی هوش برای کودک یک ساله چیست؟ کودکان یک ساله عاشق غوطه‌ور کردن دست‌های خود در خوراکی‌ها به‌ویژه سطل حبوبات یا برنج هستند. فرزند شما دوست دارد که برنج را بشناسد و لابه‌لای آن چیزهایی کشف کند، مخصوصاً وقتی‌که بتواند همان‌جا با فروکردن اسباب بازی های خود در سطل بازی کند. پس یک ظرف بزرگ یا سطل را از برنج پرکنید و چند اسباب بازی ساده و کوچک کودکتان را داخل آن قرار دهید. او را تشویق کنید که اسباب بازی خود را پیدا کند. با این بازی جذاب تفریح جالبی را برای کودک یک ساله رقم بزنید. یک سطل بردارید و راه بروید. کودکان یک ساله در آخر این سن دوست دارند چیزهایی را مانند سنگ یا برگ جمع آوری کنند و در یک کیسه و یا سطل بریزند فقط در این مورد ممکن است نیاز به کمک داشته باشند.

 

بازی برگ ها برای کودکان دو ساله

با کودک دو ساله به بیرون از خانه بروید، تنوعی از برگها را برای او جمع کنید، به او اجازه بدهید آنها را بلند کند و با دستانش بازرسی کند، بدیهی است که با نظارت شما. برخی از برگها را چروک کنید تا او آنها را بازرسی کند و عمل چروک کردن را بیاموزد که این کار در برگهای خشک صدا هم خواهد داشت. با استفاده از یک برگ بزرگ بازی دالی موشه را با او انجام دهید.

 

بازی باز و بسته کردن برای هوش کودک یک ساله

یک و نیم سال و بالاتر
برخی از لباس ها و چیزهایی که به راحتی دکمه اش، قلاب یا گیره اش، زیپش بسته شود را جمع آوری کنید.
به کودک خود نشان دهید که چگونه چیزها یا لباس ها را باز و بسته کند.
به او اجازه دهید تا خودش این کار را انجام دهد.
به آرامی او را تشویق کنید.
وقتی او موفق می شود، او را ستایش کنید و به خاطر تلاشش او را در آغوش بگیرید.
این یک نمونه جذاب بازی هوش برای کودکان یک ساله است که فوق العاده توصیه می شود.
معرفی اشکال و نمادهای ریاضی
روی یک کاغذ سفید شکل ها و اعدادی را بکشید که کودک شما بتواند آنها را رنگ کند.
بعد از رنگ کردن شکل ها به کودک خود بگویید که چیکار کرده.

مثلا به او بگویید “شما یک دایره را به رنگ قرمز کرده اید.” و غیره

 

بازی مانع بالشت برای افزایش هوش کودک یک ساله

یک سری موانع را با استفاده از بالشت یا هر چیز دیگه ای ایجاد کنید.
ارتفاع بعضیاشون بلند و بعضیاشون هم کوتاه باشه.
از کودکتان بخواهید سینه خیز یا به حالت چهار دست و پا یک راه عبوری از بین بالشت ها پیدا کند.
شما میتوانید از بالشت ها در اندازه ها ، رنگ ها و بافت های متفاوت استفاده کنید.
برای چالشی کردن بیشتر بازی میتوانید از اسباب وسایل نرم خونه که البته لبه تیزی نداشته باشه استفاده کنید که از زیر آنها عبور کند.

این بازی به توسعه مهارت های حرکتی، آگاهی بدن و تعادل او کمک می کند و یک نمونه جالب به عنوان بازی هوش کودک یک ساله است.

نمونه ای از بازی های فکری که مهارت های حرکتی و هوشی ظریف کودکان یک ساله را تقویت می کند را می توانید در اینجا ببینید.

بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

خواندن کتاب برای تقویت هوش کودکان یک ساله

هیچ زمانی برای معرفی کتاب به کودک زود نیست. کودک را بر روی زانوهای خود بنشانید و کتاب های ویژه کودکان یک ساله و یا کتاب‌های پلاستیکی را برای او ورق بزنید. کتاب را برای کودک یک ساله بخوانید و تصاویر را به او نشان دهید.

 

بازی غلتکی مناسب برای هوش کودک یک ساله

کودک یک ساله تان را روی زمین در مقابلتان بنشانید و یک ماشین اسباب بازی را روی زمین حرکت دهید او را تشویق کنید که بعد از شما این کار را انجام دهد سعی کنید که رفت و آمد ماشین را با او ادامه دهید. این کار جلو و عقب رفتن و چرخاندن و حرکت اجسام را به او یاد خواهد داد.

 

بازی هوشی جعبه بزرگ برای کودکان یک ساله

بازی کردن در یک تونل بزرگ به عنوان یک مدل بازی با کودک یک ساله و کودکانی که به تازگی چهار دست و پا می‌روند، خیلی لذتبخش است. یک جعبه مقوایی بزرگ با یک سوراخ بزرگ برای درب آن، می‌تواند برای کودک بسیار سرگرم کننده باشد. کودک در داخل آن هر کاری می‌تواند انجام می‌دهد و یا اگر به اندازه کافی بزرگ باشد، می‌تواند براحتی چهار دست و پا هم برود.

بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

نقاشی با انگشت مناسب برای کودکان یک ساله

اولین تجربه‌های نقاشی کردن با کودک را باید از همین‌جا شروع کنید. چندرنگ انگشتی قابل شستشو مخصوص کودکان یک ساله را تهیه و با قرار دادن چند کاغذ روی زمین خط و نقطه بکشید. نقاشی با انگشت اجازه می‌دهد تا کودک شما رنگ را لمس کند و یاد بگیرد که با مخلوط کردن رنگ‌ها چه چیزی اتفاق می‌افتد. او همچنین اگر هنوز نمی‌تواند قلم را درک کند، از انگشتان دست خود استفاده می‌کند تا مقدمه‌ای کامل برای نقاشی در آینده باشد. به‌این‌ترتیب در یک‌سالگی به کمک یک بازی جذاب، نقاشی را تجربه می‌­کند. این بازی کمی کثیف کاری است اما برای کودکتان بسیار جالب خواهد بود. کودک 8 تا 12 ماهتان را روی صندلیش یا روی زمین بنشانید. در مقابل او یک برگه و چندین غدای پوره ای رنگی که صاف شده است قرار دهید، او را تشویق کنید که با دستانش نقاشی کند، خواهید دید که او شاهکار خواهد ساخت. می‌توانید غذاها را در صورت اجازه پزشک بافت دار تهیه کنید(به دلیل در دهان بردن کودک) که نقاشی او بافت دار باشد.

 

سرگرمی تصویری افزاینده هوش کودکان یک ساله

از مجلات، تصاویری از اشیائی که کودک شما با آن آشنا نیستند، اما برایشان جالب هست مانند هواپیما، زرافه یا کوه و غیره برش دهید.
هریک از تصاویر را روی کارت های شاخصی بچسبانید.
تصاویر را به کودک خود نشان دهید، نام او را به او بگویید و با او در مورد اون تصویر صحبت کنید.
سپس از کودک خود بخواهید که به تصویری که قبلا براش توضیح داده بودید نگاه کند.
به عنوان مثال، پس از صحبت کردن در مورد زرافه، می توانید از او بخواهید “زرافه کجاست؟”
این بازی حافظه تصویری کودک شما را تقویت می کند و همچنین به توسعه زبان آن کمک می کند.
این بازی حافظه ای به عنوان یک نمونه بازی هوش کودک یک ساله حتما توصیه می شود.

 

تماشای عکس و نقاشی برای کودکان یک ساله

حتماً درودیوار خانه شما هم پر است از عکس‌های خانوادگی یا نقاشی و تصاویری از منظره و… اما شاید نمی‌دانید که همین عکس و آلبوم‌ها یک بازی‌دوست داشتنی و یک سرگرمی آموزنده برای کودک یک ساله شماست. نشان دادن عکس‌ها و توضیح درباره اشخاص درون عکس و نسبت آن با کودک و شرح موقعیت عکس ذهن کودک شمارا خلاق خواهد کرد. ضمن اینکه حتماً از دیدن این‌همه عکس لذت خواهد برد. پس این بازی جالب را با کودک یک ساله امتحان کنید.

بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

بازی هوش قل خوردن توپ

از یک توپ با اندازه ای که کودک شما بتواند با هر دو دست توپ را بگیرد استفاده کنید.
در دو نقطه مقابل و روبروی هم بنشینید.
به آرامی توپ را به سمت کودک خود قل دهید و او را تشویق کنید که با قل دادن دوباره توپ را به شما برگرداند.
همچنین میتوناید به جای قل دادن پرتاب کنید .
همانطور که در این بازی پیشرفت کرد فاصله بینتون رو افزایش بدهید
این بازی مهارت های حرکتی و قدرت تمرکز کودک شما را تقویت می کند و آگاهی های بدنی را به او یاد می دهد.
این فعالیت به عنوان بازی هوش کودک یک ساله ، بازی جذابی است.

 

بازی خانه سازی برای کودک یک ساله

مجموعه‌ای رنگی از قطعات خانه‌سازی از محبوب‌ترین اسباب بازی های یک ساله دلبند شماست. کنار او بنشینید و همراه هم به او یاد بدهید که چطور قطعات خانه‌سازی یا بلوک‌ها را مثل یک برج بلند روی‌هم بچیند. با او همراه شوید تا خودش قرار دادن یک قطعه روی دیگری را بیاموزد. کودکان یک ساله در این سن دوست دارند یک برج بسازند. از بلوک‌های بزرگتر استفاده کنید تا ساختن برج برای کودک راحت‌تر باشد. این بازی به کودک کمک می‌کند که هماهنگی خود را بالا ببرد. ولی مهم‌ترین کمک این بازی به کودک، این است که زمانی که برج سقوط می‌کند، کودک دوباره باید آن را بسازد.

بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

گرفتن نوبت بهترین بازی هوشی برای کودک یک ساله

نوبت گرفتن یک بازی هوش است که به کودک یک ساله شما مفهوم به اشتراک گذاشتن را یاد می دهد.
یکی از اسباب بازی های مورد علاقه کودک یک ساله خود را به او بدهید تا باهاش بازی کند.
بعد از یک مدتی،از کودک خود بپرسید آیا شما هم میتوانید با اسباب بازی او بازی کنید؟
هنگامی که او اسباب بازی خود را به شما داد، به او نشان دهید که چقدر از اینکه اسباب بازی اش را با شما به اشتراک گذاشته شاد و سپاسگزار هستید.
برای مدتی با اسباب بازی او بازی کنید ،سپس آن را به او بازگردانید، اجازه دهید او دوباره با اسباب بازی خودش بازی کند .
این یک نمونه جذاب از بازی هوش کودکان یک ساله است که مفهوم نوبت را به کودک می آموزد.

 

بازی صدای حیوانات مناسب برای تقویت هوش کودکان یک ساله

به کودک خود کتابی از حیوانات نشان دهید که صداها را نشان دهد.
به یک حیوان اشاره کنید و صدای اون حیوان رو دربیارید.
مثلا به گاو اشاره کنید و بگویید “به گاوه نگاه کن، گاو میگه ما ما… “.
سپس از کودک خود بخواهید همان صدا را ایجاد کند.
” گاو چی میگه ؟ ”
با تکرار صدای اون حیوان به او کمک کنید تا زمانی که او صدا را درست دربیاره.
بعد برید سراغ حیوان بعدی و دوباره همین روند را ادامه بدید و برگردید به گاو و ببینید آیا او به یاد میاره صدایی رو که قبلا شنیده ؟
تعجب نکنید! این بازی هم یک نمونه موثر از بازی هوش کودکان یک ساله است.

 

پیاده روی موثر در هوش کودکان یک ساله و بالاتر

زمانی که کودک شروع به راه رفتن می‌کند، بسیار تمایل دارد که پیاده راه برود پس او را پیاده بیرون ببرید حتی اگر مسیر کوتاهی است. بنابراین حتی پیاده‌روی هم می‌تواند برای کودکی که به تازگی راه افتاده است، یک بازی سرگرم کننده باشد.

بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

بازی با موسیقی برای کودک یک ساله

بچه‌ها عاشق بازی با ابزارآلات موسیقی هستند؛ به‌ویژه نوع رنگی و خوش‌صدای تا با هر ضربه دست از صدای تولیدشده آن حسابی هیجان‌زده ‌شوند. پس حتماً لابه‌لای اسباب بازی کودک یک ساله خود یک سنتور چوبی (زیلوفون)، درام، طبل کودکانه و بلزهای رنگی چوبی داشته باشید. کودکان یک ساله سر و صدا و موسیقی را دوست دارند. می‌توانید یک جعبه پلاستیکی و یا کاسه و یا هر چیز پلاستیکی دیگری را به همراه قاشق چوبی به کودک بدهید تا به آن بکوید و نوعی موسیقی بنوازد.

 

بازی با کودک یک ساله برای تقویت هوش

یک توپ کوچک نرم انتخاب کنید، آن را در یک ظرف درپوش دار بگذارید. از بچه بپرسید توپ کجا رفت؟ او را تشویق کنید که در ظرف را باز کند و توپ بیرون بیفتد مثل جعبه هایی که دلقکی بیرون می‌پرد، بیرون افتادن توپ هم برای او جالب خواهد بود. این بازی هوشی راهی است که به کودک می‌آموزد که چیزهایی که او نمی بیند ممکن است وجود داشته باشد. این بازی، آموزش ثبات هدف و تقویت هوش کودک یک ساله است.

 

بازی با آب برای افزایش هوش کودکان یک ساله

کودکان یک ساله عاشق آب بازی هستند؛ بنابراین آب بازی با کودک یک ساله تا دو ساله در یک روز گرم بسیار سرگرم کننده و لذت بخش است. برای این کار یک کاسه بزرگ آب به همراه چند بطری پلاستیکی خالی و چند فنجان و یا کاسه پلاستیکی (جهت پر و خالی کردن آب) لازم دارید. اجازه دهید کودک کاسه را از آب پر و خالی کند، فقط جنس آن پلاستیکی باشد. زمان حمام را به زمان اکتشاف و بازی تبدیل کنید. قاشق های پلاستیکی و آب پاش و کاسه های پلاستیکی را در وان کودکتان بگذارید، او با آنها ریزش آب را خواهد دید و از آنها لذت خواهد برد. تفریح دیگری هم می‌توان کرد، یک اسفنج را به کودکتان بدهید اسفنج را خیس کنید، او از فشار دادن اسفنج و ریزش آب لذت می‌برد.

بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

توپ بازی افزایش دهنده هوش کودک یک ساله

توپ جزو اصلی‌ترین اسباب بازی های هوش کودک یک ساله است که همراه داشتن آن فرزند شمارا سر ذوق می‌آورد؛ اما جالب است بدانید که با همین توپ می‌توانید بازی‌های متنوعی را با کودک یک ساله خود انجام دهید. بافاصله کم روبروی او روی زمین بنشینید و توپ را به سمت او به سمت جلو و عقب قل دهید. به‌علاوه اینکه شما می‌توانید به او آموزش دهید تا توپ را به یک محل مشخص، مانند یک سبد، پرتاب کند. قطعاً با چندین مرتبه تلاش یک یا چند توپ او در سبد قرار خواهد گرفت.

 

بازی آینه مناسب برای هوش کودک دو ساله

با کودک خود، بازتاب خود را در یک آینه بزرگ تماشا کنید.
صورت خود را روبروی آینه قرار دهید و به قسمت های مختلف بدن خود مانند بینی، دهان، گردن و غیره اشاره کنید.
اسم قسمت های مختلف بدن خود، مثلا “بینی مامان”، “دهان مامان” و غیره را ذکر کنید.
از او بخواهید که به قسمت های مختلف بدن خودش و بدن شما اشاره کند
این بازی آگاهی در مورد اعضای بدن را به کودک شما آموزش می دهد و همچنین اینکه خودش را به عنوان فردی جدا از دیگران تلقی می کند و می تواند هویت خودش را با استفاده از زبان کشف کند.
این بازی هم به عنوان بازی هوش کودکان بازی جذابی است.

بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

بازی هوش فوت کردن حباب برای کودکان یک و نیم ساله

به کودک خود اجازه دهید حباب هایی رو که می سازد را دنبال کند.
کودکان یک ساله حباب های جذاب را پیدا می کنند و با لذت و خنده دنبالش می دوند و حباب ها را میترکونند.
این بازی حواس کودک شما را تحریک می کند، و جنبش بدن او باعث می شود که مهارت های حرکتی او تقویت شود.
فوت کردن حباب ها هم نمونه ای از بازی هوش کودکان یک ساله پیشنهاد می شود.

 

بازی های هوش برای کودک دو ساله

بهترین بازی هوش برای کودک ساله ساختن یک تکان دهنده است. یک بطری پلاستیکی را با ماکارونی خشک و یا عدس‌های خشک به صورت نیمه پر کنید و درب آن را محکم ببندید و به کودک بدهید تا آن را تکان دهد. اطمینان حاصل کنید که درب آن باز نشود و یا کودک نتواند آن را باز کند زیرا ممکن است محتویات داخل بطری، باعث خفگی کودک شود.

بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله

اسباب بازی های تو در تو مناسب برای بهره هوشی کودکان

سن یک و نیم و بالاتر
به کودک خود اسباب بازی های تو در تو و یا اسباب بازی هایی در سایز های مختلف بدهید که کودک بتواند آنها در چند مرحله داخل هم بگذارد.
شما همچنین می توانید از کاسه های مختلف، فنجان یا اسباب بازی هایی که از جعبه های مقوایی ساخته اید استفاده کنید.
از کودک خود بخواهید که قسمت های مختلف را داخل یکدیگر قرار دهد.
ابتدا با تعداد کم شروع کنید و سپس تعدادش رو بالاتر کنید.
مثل بازی برج مکعب که دارای 10 مکعب در سایزهای مختلف هست که کودک باید به ترتیب سایزها مکعب ها را روی هم بچیند.

از طریق بازی های تو در تو کودک یک ساله شما اندازه های مختلف و مهارت حل مسئله را از طریق استدلال منطقی می آموزد.  اسباب بازی های تو در تو بخاطر به چالش کشیدن ذهن کودک یک ساله یک نمونه عالی دیگر بعنوان بازی هوش مناسب برای کودک یک ساله است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب