از شیر گرفتن کودک و نوزاد با صبر زرد + بهترین فصل از شیر گرفتن کودک

از شیر گرفتن کودک و نوزاد با صبر زرد + بهترین فصل از شیر گرفتن کودک

از شیر گرفتن کودک با صبر زرد

از شیر گرفتن کودک برای مادران شیرده کمی مشکل به نظر می رسد اما شما می توانید از شیر گرفتن کودک با صبر زرد را حداقل برای یکبار امتحان کنید همچنین بهترین فصل از شیر گرفتن کودک را در اینجا بخوانید. راههای مختلفی برای ایجاد بی میلی كودك نسبت به پستان مادر وجود دارد؛ انواع روشهایی كه منجر به بدرنگی و بدمزّگی پستان می شوند. پیشنهاد ما «صبر زرد» است كه از قدیم الایّام به عنوان یك روش ساده و مؤثّر، مورد استفاده زنان ایرانی بوده است. مقدار كمی صبر زرد را در مقدار اندكی آب حل كرده روی سینه بمالید. رنگ سیاه صبر زرد باعث خواهد شد كه كودك، رغبتی به گرفتن سینه نداشته باشد. كودكان سِمِج تر، معمولاً به محض چشیدن طعم تلخ صبر زرد، از شیر خوردن منصرف خواهند شد.

 

روش از شیر گرفتن نوزاد با صبر زرد

البته بسیاری از مادران، اقدام به رنگ كردن پستان خود با ماژیك و مانند آن می كنند كه تا وقتی كودك نخواهد سینه را بمكد؛ مشكل مهمّی را در پی نخواهد داشت امّا اگر كودك با دیدن هیبت ناساز پستان، كوتاه نیاید و اقدام به مكیدن سینه كند؛ موادّ شیمیایی و خطرناك این گونه رنگها، وارد بدن نازنین او خواهد شد. توجه کنید صبر زرد مسهل است پس باید بسیار کم استفاده شود تا معده کودک آسیب نبیند .

 

بهترین فصل از شیر گرفتن کودک

از ۱۸ ماهگی تا دوسالگی زمانی است که می‌توان برای از شیر گرفتن کودک اقدام کرد، اما بهتر است تا دوسالگی شیردهی ادامه پیدا کند، ضمن این‌که تاکید می‌شود شیرخوار در فصل گرم تابستان از شیرمادر محروم نشود. شیوع بیماری «گاستروآنتریت» یا بیماری التهاب روده و معده، یک بیماری عفونی ویروسی است که با اسهال و علائم دیگری همراه است و ابتلای کودک در تابستان به این بیماری موجب از بین رفتن آب زیادی از بدن او می‌شود. با تغییرات تغذیه‌ای کودک و در صورت از شیر گرفتن کودک در فصل گرم ممکن است کودک بیشتر در معرض این بیماری قرار بگیرد.

 

گاهی به نظر می رسد که تنها راه حل برای خواباندن کودک بیدار شده نوشاندن شیر به کودک چه با شیر مادر چه با شیشه شیر می باشد، که البته این امر سریعترین راه حل برای خواباندن کودک بیدار شده در هنگام شب است.

اما مسیله ی اساسی آنست که تا زمانیکه شما از این راه حل برای خواباندن کودک خود در شب استفاده نمایید، کودک نیز به درخواست شبانه ی خود برای دریافت شیر ادامه خواهد داد.
کودکانی که در شب مدام درخواست شیر از مادر خود دارند اغلب در طول روز از تغذیه ی مناسبی برخوردار نیستید.
زیرا این کودکان اغلب کالری زیادی را در طول شب دریافت می کنند.

 

کودکان حداقل تا ۱۸ ماهگی با شیر مادر تغذیه شوند، به علت ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن کودکان شیرخوار و احتمال ابتلای کودک به عفونت‌های میکروبی، آلرژی و آسم قبل از ۱۸ ماهگی، بهتر است شیردهی تا این زمان و یا بهتر از آن تا دوسالگی ادامه یابد.

وجود هموگلوبین در شیرمادر موجب می‌شود که کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند از سیستم ایمنی بالاتری نسبت به کودکان دیگر برخوردار باشند و ابتلا به بیماری‌های مذکور در آن‌ها به حداقل برسد، این فاکتور مهم در سلامت کودکانی که با شیرمادر تغذیه می‌شوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

از شیر گرفتن کودک و نوزاد با صبر زرد + بهترین فصل از شیر گرفتن کودک

بهترین زمان از شیر گرفتن کودک

تنها در صورتی که مادر بیمار باشد و یا دارویی را مصرف کند که پزشک شیردهی را ممنوع کرده باشد، لازم است شیردهی متوقف شود حتی اگر قبل از ۱۸ ماهگی باشد.

این باوری که برخی معتقدند کودک شیرخواری که غذا نمی‌خورد را باید از شیر گرفت تا اشتهای لازم را برای غذای خوردن داشته باشد کاملا اشتباه و علم پزشکی هم آن را تایید نکرده است. برای به غذا افتادن کودک نباید او را از شیر مادر محروم کرد، بلکه شروع غذای کمکی کودک باید از شش ماهگی با شیرمادر همراه باشد.

 

با غذاهایی نظیر سوپ، فرنی و پوره می‌توان اولین غذاهای کمکی را به کودک خوراند و از ۱۱ تا ۱۲ ماهگی هم غذای خانواده را به آن افزود.

تنها موادغذایی که نباید به کودک زیر دوسال داده شود، عسل و بادام زمینی است و دادن میوه‌های آلرژی زا مانند توت فرنگی و تمشک و هندوانه تا یک سالگی توصیه نمی‌شود.

 

از شیر گرفتن کودکان با صبر زرد در شب

صبر زرد گیاه خوبی برای از شیر گرفتن کودک شماست معمولاً کودکان نو پا بین 4 تا 6 دفعه در طول شب بیدار می شوند. اغلب این کودکان بدون کمک شما هم می توانند به خواب برگردند.
اگر شما به منظور خواباندن کودک خود از روش شیر دادن چه با شیر مادر و چه با شیشیه شیر استفاده می کنید، عملا به کودک خود یاد می دهید برای به خواب رفتن نیاز به شیر خوردن دارد.
تا زمانیکه شما از این تکنیک برای خواباندن کودکتان استفاده می کنید، کودک همچنان به بیدار شدنهای شبانه ی خود ادامه می دهد.
مطمین باشید که اگر کودک شما در طول شب شیر کمتری مصرف نماید و کالری های دریافتی شبانه اش کاهش یابد، آنگاه در طول روز بهتر غذا می خورد
به این دلیل است که کودکانی که مادرانشان از تکنیک شیر دادن برای خواباندنشان در نیمه ی شب استفاده می کنند، اغلب خوب غذا نمی خورند.

 

بنابراین از لحظه ای که فکر می کنید آمادگی لازم را دارید سعی کنید شیوه ی خواباندن کودک خود را در نیمه ی شب عوض نمایید و مطمین باشید که کودک با شیوه ی جدید شما کنار خواهد آمد.

 

سعی کنید بجای اینکه در حالت دراز کشیده به کودک شیر دهید، وی را بنشانید و سپس به او شیر دهید.
پس از هر بار شیر خوردن به دلیل اهمیت دندانهای شیری،دندانهایش را پاک نمایید.

 

سعی کنید بین اتمام شیر توسط کودک تا زمان خوابش 5 تا 10 دقیقه فاصله باشد تا کودک از فرایند شیر خوردن به منظور به خواب رفتن استفاده نکند.
تحت هیچ شرایطی نگذارید کودکتان در هنگام شیر خوردن بخواب رود.
سعی کنید در هنگام شیر خوردن برایش قصه ای بگویید و پس از اتمام شیر خوردن دندانهایش را پاک کنند و سپس وی را به تختخواب برای خواباندن برده و قصه ی دیگری برایش تعریف کنید.

از شیر گرفتن کودک همانطور که در بالا خواندید خیلی سخت نیست و شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب