عکس گرفتن از نوزاد با فلش | عکس گرفتن از نوزاد در خانه

عکس گرفتن از نوزاد با فلش | عکس گرفتن از نوزاد در خانه

عکس گرفتن از نوزاد با فلش

عکس گرفتن از نوزاد ضرر دارد؟ عکاسی از نوزاد یک ماهه باید حرفه ای انجام شود و اگر شما می خواهید ترفندهای عکس گرفتن از نوزاد با فلش و روشهای عکس گرفتن از نوزاد در خانه را یاد بگیرد در ادامه آموزش عکس گرفتن از نوزاد را بیان خواهیم کرد. عکس گرفتن از نوزاد بسیار مهم است. چه به تازگی مادر شده باشید و چه مانند من مادر 3 فرزند باشید، از مشاهده و مرور این عکس ها غرق لذت خواهید شد و بعدها از این که توانسته اید این لحظات تکرار نشدنی را ثبت کنید غرق در حس رضایت خواهید شد. یادتان باشد این روزهای شیرین به چشم برهم زدنی خواهد گذشت.

 

من به یاد دارم اوایل دوران بارداری فرزند سومم به شدت نگران این موضوع بودم که آیا کودکانم به ورود نوزاد تازه وارد عکس العملی مثبت نشان خواهند داد یا خیر. اما به محض تولد، میزان عشق و علاقه ای که کودکانم به برادر تازه واردشان نشان دادند شگفت زده ام کرد.

 

تلاش من این بود که تا جای ممکن آن ها ( 2 فرزند بزرگتر ) در رسیدگی به نوزاد نقش داشته باشند. حال چه آن فعالیت عکس گرفتن از نوزاد بود یا استحمامش و یا حتی خریدن لباس های جدید. آن دو عاشق این نقش جدیدشان در زندگی برادر کوچک تر شده بودند. من از ایفای نقش مادری لذت می بردم و همه تلاشم این بود که هرچه بیشتر در زندگیشان حاضر باشم. می خواستم در هر کاری که می کردند نقشی داشته باشم و هر موفقیتی که به دست می آوردند را مشاهده کنم. اما هر روزی که می گذشت تقسیم زمان بین شغل و 3 کودکم سخت تر می شد. چرا که 2 کودک بزرگترم هم به همان میزان زمانی احتیاج داشتند که صرف رسیدگی به برادر کوچکشان می شد و ایفای نقش مادری برای این سه، به ازای هر یک روزی که بزرگتر می شدند نیاز به تلاش بیشتری داشت. و این هدفی بود که البته خودم را موظف می دانستم به آن دست یابم در نتیجه انگار حجم مغزم هر روز پرتر و پرتر می شد.

 

فرآیند ساده سازی نقش مادرانه کمک شایانی بود و باعث شد به مرور به این احساس دست یابم که مادر بهتری هستم. یکی از خصوصیات این فرآیند این بود که مسایل و جزییات را به سادگی فراموش می کردم. هر اطلاعاتی که مربوط به دیروز می شد و سودی نداشت از مغز من به عنوان یک مادر پاک می شد. و این موضوع یکی از دلایلیست که به ثبت کردن لحظات علاقه دارم، تا بعدها بتوانم به پشت سر نگاه کنم و از تک تک لحظات مادر بودنم لذتی مجدد ببرم. از اولین باری که لب هایشان به لبخند گشوده شد تا اولین قدمی که برداشتند. یک عکس خوب بدل به خاطره ای خوب می شود و به همین خاطر خوب عکس گرفتن از نوزاد اهمیت می یابد.

 

نیازی نمی بینم که لذتی که از عکس گرفتن از نوزاد می برم را پنهان کنم. و از آنجایی که به سختی می توانم 2 فرزند بزرگترم را جایی ثابت نگه دارم ( مگر با رشوه دادن شکلات و …)، این روزها سوژه بیشتر عکس هایم فرزند سوم ام است. تقریبا همه از تماشای عکس یک نوزاد در حال خواب لذت می برند. برای من گونه ها، ران و تقریبا همه ی قسمت های بدن او جذاب است.

 

اخیرا افراد زیادی در باره عکس هایی که از کودکم می گیرم می پرسند و خواهان توصیه هایی می شوند تا بتوانند عکس های جذاب تری از کودکانشان برای اینستاگرام بگیرند. واقعیت این است که برای هر عکس ( چه در حالت خوابیده و چه وقتی بیدار است ) وقت زیادی باید گذاشت و بردباری فراوانی به خرج داد اما به هر حال این ها توصیه هاییست برای مادرانی که می خواهند تک تک خاطرات را به بهترین شکل ممکن ثبت کنند:

عکس گرفتن از نوزاد با فلش | عکس گرفتن از نوزاد در خانه

عکس گرفتن از نوزاد در خانه

از خوب بودن خلق و خوی کودکتان مطمئن شوید. قبل از تصمیم عکاسی شیرش را بدهید و از تمیز بودن پوشکش هم مطمئن شوید. فراموش نکنید که عکس گرفتن از نوزاد خوش خلق قابل مقایسه نیست با کار کردن با نوزادی که همواره در حال نق زدن و ورجه وورجه کردن است. ( این مورد را جدی بگیرید )

 

عکس گرفتن از نوزاد ضرر دارد

این موضوع که چه موقع از روز را به عکاسی اختصاص می دهید، اهمیت دارد. برای مثال خواب کودک من سنگین است. در نتیجه من می توانم در زمان چرتش او را تکان بدهم و کاری کنم که ژست های مورد نظرم را بگیرد. همچنین به نظر من او لبخند های زیبایی برای عکس گرفتن از نوزاد دارد در نتیجه بعد از یک چرت دلچسب به سراغ آن می روم، زمانیکه از همیشه خوش اخلاق تر است.

 

مدل عکس گرفتن از نوزاد دختر

قبل از این که به سراغ کودکتان بروید همه چیز را آماده کنید ( لباس ها، کلاه ها و یا هرچیزی که ممکن است لازم شود ). پس پیش از آنکه فرزندتان را به اتاق مورد نظر ببرید مطمئن شوید همه چیز حاضر است و شما برای کاری که می خواهید انجام دهید کاملا آماده هستید. توجه داشته باشید که هرچه عکس ساده تر باشد بیشتر به چشم خواهد آمد برای مثال فرض کنید می خواهید از کودکتان عکس بگیرید اما پس زمینه ( بک گراند ) عکس شلوغ و به هم ریخته است. نتیجه این می شود که تماشاگران بیشتر از اینکه به بامزگی دلبند کوچکتان دقت کنند به شلوغی و جزئیات پس زمینه عکس توجه می کنند. من در بیشتر عکس های کودکم وسایل صحنه را در کمترین حد ممکن نگه می دارم و به یاد داشته باشید جذابیت اصلی عکس کودک شماست و تلاش نکنید با پوشاندن لباس های عجیب و پر جزئیات کودکتان را پنهان کنید.

 

نحوه عکس گرفتن از نوزاد

تنظیمات دوربین و یا گوشی تلفنتان را در حالت عکس گرفتن متوالی ( continuous shooting ) قرار دهید. این امکان به شدت باعث صرفه جویی در زمان خواهد شد به خصوص زمانی که در پی پیدا کردن یک عکس با مزه و غیر تار و شفاف هستید. عکس گرفتن متوالی از نوزاد این شانس را به شما می دهد که برای هر حالت از بین چندین عکس تقریبا مشابه بهترین عکس را انتخاب کنید. نگران تعداد زیاد عکس های مشابه نباشید و به یاد داشته باشید پشت هر عکس با مزه در اینستاگرام صد ها عکس مشابه و تائید نشده وجود دارد.

عکس گرفتن از نوزاد با فلش | عکس گرفتن از نوزاد در خانه

طرز عکس گرفتن از نوزاد

همیشه به فکر کسی یا چیزی برای پرت کردن حواس سوژه باشید. برای من سخت ترین کار اینست که کودکم را وادار کنم تا به دوربین نگاه کند. بنا براین همیشه اسباب بازی مورد علاقه اش را دم دست نگه می دارم و یا اگر برادرانش مشغول خراب کاری نباشند وظیفه رقص و ورجه وورجه در پشت دوربین را به عهده می گیرند.

 

عکس گرفتن از سر نوزاد

به یاد داشته باشید که کل روند ژست گرفتن و عکس گرفتن از نوزاد بخشی از اوقات خوش زندگی شماست پس اگر کودکتان روزی خلق خوبی ندارد، مرتبا گریه می کند و یا ثابت نمی ماند به خاطر داشته باشید همیشه می توانید همان عکس را بگیرید. نکته دیگر اینکه خیلی روی یک ژست و یا حالت خاص اصرار نکنید و یادتان باشد گاهی در زمان همراهی با اداهای طبیعی کودک بهترین عکس ها ثبت می شود.

 

عکاسی از نوزاد یک ماهه

• همیشه به نور دقت کنید و تا جای ممکن در روز عکس بگیرید.

 

• همیشه باید فوکوس تلفنتان روی سوژه باشد چرا که در این حالت با یک تک لمس روی صفحه عکستان ثبت می شود.

 

• از بالا عکس گرفتن از نوزاد بیش از حد تکراریست. زاویه های جدید و متفاوت را امتحان کنید.

 

• به این موضوع توجه کنید که همیشه سوژه عکستان در مرکز کادر باشد تا به اندازه کافی به چشم بیاید.

 

• عنصر سادگی را فراموش نکنید. زمانی همه نگاه ها روی کودک شما خواهد بود که پس زمینه ای ساده و منظم آن را همراهی کند.

 

امیدوارم توصیه های من مفید بوده و کیفیت عکس هایتان را بالا ببرد.

جدیدترین مطالب