طرز تهیه فرنی برای نوزاد

طرز تهیه فرنی برای نوزاد

طرز تهیه فرنی برای نوزاد

اولین غذای کمکی برای نوزاد فرنی است که طرز پخت فرنی برای نوزاد بسیار مهم است. در اینجا طرز تهیه فرنی برای نوزاد آورده شده است. شما مادران عزیز با استفاده از این آموزش می توانید یک فرنی خوشمزه طبخ کنید.

 

از آنجا که فرنی یکی از اولین غذاهایی است که شیرخواران پس از شروع تغذیه تکمیلی ( از 6 ماهگی) می توانند مصرف کند بنابراین دانستن طرز تهیه صحیح آن می تواند به علاقمندی شیرخواران و کودکان به غذا خوردن کمک کند.

 

برای تهیه فرنی ابتدا نصف یک لیوان معادل 240 سی سی شیر پاستوریزه را بمدت ده دقیقه بجوشانید تا مطمئن شوید خراب نشده باشد و پس از اطمینان حرارت شعله را کم کنید.

 

سپس در ظرف جداگانه ای یک قاشق مرباخوری آرد برنج را که قبلا الک کرده اید کمی بر روی حرارت قرار داده و هم بزنید.

 

پس از آن آرد را  کم کم یه شیر که بر روی حرارت ملایم قرار داده اید اضافه کنید. به یاد داشته باشید که به طور معمول پیشنهاد می شود تا یکسالگی شکر و نمک را در رژیم غذایی کودک قرار ندهید، اما در مورد فرنی یک استثنا وجود دارد.به طوریکه، در زمان تهیه فرنی شما می توانید نصف یک قاشق چایخوری نیز شکر اضافه کنید.

 

سپس شیر ، شکر و آرد برنج را بر روی حرارت ملایم به هم بزنید تا فرنی غلیظی به دست آید و پس از خنک شدن به کودکتان بدهید. در اوایل تغذیه کودک ممکن است تنها یک تا 2 قاشق از فرنی تان بتواند میل کند اما مطمئن باشید این میزان در هفته های بعد افزایش خواهد یافت و تا 12 قاشق مرباخوری در روز می رسد.

جدیدترین مطالب