باکیفیت ترین عکس دنیا

باکیفیت ترین عکس دنیا

باکیفیت ترین عکس دنیا

باکیفیت ترین عکس تلسکوپ ها همیشه بهترین عکس ها را از فضا می گیرند و این خاصیت تلسکوپ می باشد و باید کیفیت عکسی که تلسکوپ از فضا می گیرد بالا باشد تا بتوانند ستاره های که در فضا هستند را کارشناسان نجوم بهتر بینند یک تلسکوپی در رصدخانه جنوبی اروپا قرار دارد که باکیفیت‌ترین عکس جهان با 2 میلیارد پیکسل را از یک سحابی گرفته است و با این عکس رکورد بهترین و باکیفیت ترین عکس دنیا را بر جای گذاشته است در ادامه جزئیات بیشتر را تلسکوپی که با کیفیت‌ترین عکس جهان را از فضا گرفت را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

باکیفیت ترین عکس دنیا

تلسکوپی که با کیفیت‌ترین عکس جهان را تهیه کرد لنزی با قُطر 2.6 متر در اختیار دارد و 108 موتور مجزا برای گرفتن این عکس به صورت همزمان با یکدیگر فعالیت کرده‌اند.

 

رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) از سحابی پنجه گربه و خرچنگ تصاویری تهیه کرده است که می‌توان از آن به عنوان باکیفیت‌ترین عکس گرفته شده در تاریخ یاد کرد.

 

باکیفیت ترین عکس تصاویر تهیه شده از سحابی پنجه گربه و خرچنگ توسط این رصدخانه حدود 2 میلیارد پیکسل را شامل می‌شود و به همین خاطر آن را باکیفیت‌ترین عکس جهان می‌دانند.

باکیفیت ترین عکس دنیا

سحابی پنجه گربه با نام علمی NGC 6334 شناخته می‌شود و سحابی خرچنگ NGC 6357 نامگذاری شده است که هر دو آنها در صورت فلکی عقرب واقع شده‌اند و این نامگذاری‌ها بر اساس نحوه قرار گرفتن ستاره‌ها در کنار یکدیگر صورت می‌گیرد.

 

باکیفیت ترین عکس این دو سحابی نخستین بار در ژوئن 1837 شناسایی شدند و یک دانشمند به نام «جان هرشِل» آنها را به ثبت رساند. او برای این ثبت بزرگ به مدت سه سال در منطقه تحقیقاتی آفریقای جنوبی زندگی کرد و سرانجام توانست دو سحابی مذکور را موقعیت‌یابی کند.

باکیفیت ترین عکس دنیا

به هر حال، باکیفیت‌ ترین عکس جهان که هم‌اکنون از این دو سحابی گرفته شده است را دستگاهی به نام OmegaCam تهیه کرده که روی رصدخانه جنوبی اروپا نصب شده است. سیستم OmegaCam به گونه‌ای ساخته شده است باکیفیت ترین عکس طول موج گسترده‌ای را تشخیص می‌دهد و می‌تواند میدانی به وسعت 256 میلیون پیکسل را تحت پوشش قرار دهد. کیفیت لنز این سیستم 16 برابر نسبت به تلسکوپ هابل بیشتر است.

 

باکیفیت ترین عکس لنز این سیستم آینه‌ای با قُطر 2.6 متر را در اختیار دارد و 108 موتور مجزا برای گرفتن این عکس به صورت همزمان با یکدیگر فعالیت کرده‌اند.

 

منبع:saat24.com

جدیدترین مطالب