لیست خانه های مرحوم هاشمی رفسنجانی + تصاویر

لیست خانه های مرحوم هاشمی رفسنجانی + تصاویر

لیست خانه های مرحوم هاشمی رفسنجانی

خانه های مرحوم هاشمی رفسنجانی که در آنها زندگی می کردند و کنار خانواده عزیزشان بودند مکانهای که خیلی سنتی بودند و حیاط های قدیمی و بزرگی دارند که خیلی ساده و خانه های با معماری های بسیار سنتی هستند ایشان به ساده زیستی مشهور بودند و  همیشه به همه خانوده شان ساده زیستی را یاد می دادند در ادامه تصاویری از لیست خانه های مرحوم هاشمی رفسنجانی  را خواهید دید با ما همراه باشید.

 

منازل مرحوم رفسنجانی از خیابان هدایت تا جماران
منازلی که مرحوم رفسنجانی سکونت داشتند.

 

خانه‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی از خیابان هدایت تا جماران

لیست خانه های مرحوم هاشمی رفسنجانی + تصاویر

پورتال سماتک : آیت الله هاشمی رفسنجانی در حالی در هشتاد و دومین سال زندگیش درگذشت که بر خلاف شایعه افکنی ها، در نهایت سادگی زیست و خانه های تهران و بهرمان این بزرگوار، همگی نشان از این زندگی ساده دارد.

 

مرحوم هاشمی در زادگاه خود بهرمان در خانه پدری که از بزرگان بهرمان بود و در کار تجارت پسته فعالیت داشت. دارایی ها واملاکی که نود درصد آن صرف هزینه در راه انقلاب شد و پس از پیروزی نهضت نیز همچنان ماند که البته خبر ثبت شدن این خانه در بهرمان در فهرست میراث ملی می تواند نشان از اهمیت تاریخی این خانه داشته باشد.

لیست خانه های مرحوم هاشمی رفسنجانی + تصاویر

در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در خانه ای در حوالی خیابان هدایت تهران به عنوان مستاجر زندگی کرد .نخستین خانه کوچه هدایت در خیابان شهید فکوریان، خالی از سکنه باقی مانده است.

 

حیاط خانه خلوت است و برگ‌های زرد درختان زمین آن را پوشانده. هوا سرد است، درست مثل حال و هوای این روزهای ساکنان قدیمی آن.

 

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، چهره برجسته انقلاب و نظام آخرین مستاجر این خانه بود که شامگاه یکشنبه، قلبش از حرکت ایستاد.

لیست خانه های مرحوم هاشمی رفسنجانی + تصاویر

البته بعد از استقرار امام راحل در خانه ای جماران به خواسته ایشان، در خان همجوار بیت امام منزل گزید که متعلق به یکی از دوستداران انقلاب بود.

 

انتشار عکس ساده‌ای از دفتر کار ایشان در منزلشان نشان از تداوم زندگی انقلاب تا سال های واپیسن عمر دارد.

جدیدترین مطالب