شرایط مدارس خصوصی کشورهای خارجی در مقایسه با ایران

شرایط مدارس خصوصی کشورهای خارجی در مقایسه با ایران

شرایط مدارس خصوصی کشورهای خارجی در مقایسه با ایران

مدارس خصوصی کشورهای خارجی با مدارس ایرانی تفاوتهای اساسی دارد در ادامه جزئیات بیشتر شرایط مدارس خصوصی کشورهای خارجی در مقایسه با ایران را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

به گزارش سماتک: فصل امتحانات به پایان رسیده و ثبت نام و انتخاب مدرسه مناسب، دغدغه اصلی والدین شده است. برخی ترجیح می دهند فرزندان خود را در مدارس غیردولتی ثبت نام کنند اما نمی توانند از پس هزینه های آن بربیایند. از طرفی به گفته بسیاری از والدین شهریه مدارس غیردولتی بی قاعده است و هر سال بیشتر می شود و مدیران علاوه بر دریافت هزینه های ثبت نام، در طول سال تحصیلی نیز به بهانه های مختلف خواهان دریافت پول هستند.

اکنون بیش از 10 درصد دانش آموزان کشور در اینگونه مدارس تحصیل می کنند. آمارهایی که هر روز بیشتر و بیشتر می شود و والدین به منظور تضمین آینده فرزندانشان برای ورود آن ها به دانشگاه با وجود بالا بودن هزینه های ثبت نام، اولویت را به حضور فرزندانشان در این گونه مدارس می دهند. ولی واقعا هزینه این مدارس و امکانات آنها ارزش این همه پول را دارد؟ مدارس خصوصی در دیگر کشورهای دنیا با چه خدماتی، چه هزینه ای می گیرند؟

 

هزینه و امکانات مدارس خصوصی در ایران

چه خدماتی ایرانی می دهند؟ مدارس خصوصی ایران بیشتر به سمت سیستم آموزشی اروپایی رفته و خدماتی مثل کلاس های آنلاین، آزمون های هدفمند، کلاس های آموزش کامپیوتر، کلاس مهارت زندگی، کلاس های ورزشی مثل شنا، بسکتبال، شطرنج، رباتیک، تعداد 10 نفر در کلاس، متد آموزش دوزبانه انگلیسی و فرانسه و اعطای مدرک بین المللی از دانشگاه کمبریج، برگزاری تورهای آموزشی درون مرزی و برون مرزی، برگزاری جلسات آموزشی در جهت تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان و البته پذیرایی با ناهار ارائه می کنند.

شرایط مدارس خصوصی کشورهای خارجی در مقایسه با ایران

شرایط مدارس خصوصی کشورهای خارجی در مقایسه با ایران

 

شرایط مدارس خصوصی کشورهای خارجی در مقایسه با ایران بسیار متفاوت می باشد هزینه بالای کلاس های خصوصی در ایران بسیار زیادتر از هزینه های کلاس های خصوصی در امریکاست در مقایسه با مدارس ایران هزینه بالا و امکانات کم می باشد .

 

هزینه آنها چقدر است؟ طبق اظهارنظر رییس اداره مدارس غیردولتی، بیشترین شهریه مربوط به مقطع پیش دانشگاهی با حداکثر 11 تا 12 میلیون تومان و کف شهریه نیز مربوط به مقطع پیش دبستانی با یک میلیون و 500 هزار تومان در سطح شهر تهران است. ولی اگر به سراغ ثبت نام بروید برای هر کدام از خدمات بالا به ضرورت جداگانه هزینه گرفته می شود و ممکن است سالانه بیش از 20 میلیون تومان هزینه کنید.

 

هزینه و امکانات مدارس خصوصی در آمریکا

چه خدماتی ایرانی می دهند؟ به صورت معمول جمعیت کلاس های مدارس خصوصی کمتر بوده و به همین دلیل کیفیت آموزشی بالاتری ارائه می دهند. در آمریکا کلاس های مدارس عمومی بین 25 تا 30 دانش آموز دارند درحالی که در مدارس خصوصی نهایتا تا 15 نفر در هر کلاس قرار می گیرند. بسیاری از مدارس خصوصی آمریکا استادان و یا معلمان خود را از بین افرادی با مدرک دکترا انتخاب می کنند در حالی که در مدارس دولتی کمتر شاهد کسی با مدرک دکترا هستیم.

 

مدارس خصوصی به خاطر وجود کلاس های فوق برنامه، ساعت کاری بیشتری از مدارس عمومی داشته و معمولا مکان های مختلفی برای نمایش، نقاشی کشیدن، موسیقی و حتی زمین های ورزش متنوع در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

 

هزینه آنها چقدر است؟ هزینه مدارس خصوصی در آمریکا حدود 26 میلیون تومان برای مدارس ابتدایی آغاز شده و به حدود 50 میلیون تومان برای مدارس دبیرستانی می رسد.

 

هزینه و امکانات مدارس خصوصی در ترکیه

چه خدماتی ایرانی می دهند؟ ترکیه در چند سال اخیر وضع اقتصادی خوبی داشته و به همین خاطر خانواده ها بیشتر به مدارس خصوصی تمایل نشان می دهند. مدارسی که امکاناتی مثل آموزش زبان انگلیسی تحت لیسانس دانشگاه کمبریج، تست های شخصیت شناسی و رفتارشناسی پیشرفته، کشف و پرورش استعدادها و حتی آماده کردن برای آزمون تفال دارند. سیاست بیشتر مدارس خصوصی ترکیه ای آماده کردن فرد برای ورود به دانشگاه های اروپایی و آمریکایی است و به همین خاطر آزمون های آزمایشی انگلیسی زیادی از آنها گرفته می شود.

 

هزینه آنها چقدر است؟ هزینه مدارس خصوصی ترکیه در پایه ابتدایی از حدود 200 هزار تومان شروع شده و در پایه دبیرستان به حدود هشت میلیون تومان هم می رسد. البته هستند مدارسی که خود را بین المللی معرفی می کنند و هزینه ها را به بالای 10 میلیون تومان در سال می رسانند.

 

هزینه و امکانات مدارس خصوصی در ژاپن

چه خدماتی ایرانی می دهند؟ ژاپنی ها بسیار به فرهنگ خود اهمیت می دهند و بیشتر مدارس خصوصی این کشور علاوه بر درس های مدارس عمومی که بسیار جامع هستند، به سراغ آموزش فرهنگ و موسیقی و فیلمسازی و… می روند، آن هم با تمرکز روی ژاپن. به علاوه مدارس خصوصی ژاپن بسیار به کسب عمل از طریق سفر اعتقاد داشته و تورهای علمی زیادی چه در داخل و چه در خارج از ژاپن برگزار می کنند. تورهایی که بعضا هزینه آنها به صورت جداگانه گرفته شده و یا شرکت کنندگان آن با آزمون های خاص انتخاب می شوند.

 

هزینه آنها چقدر است؟ برای دوره ابتدایی 56 میلیون و 700 هزار تومان و برای دوره دبیرستان این هزینه به سالی 42 میلیون تومان می رسد.

 

هزینه و امکانات مدارس خصوصی در دوبی

چه خدماتی ایرانی می دهند؟ خدمتی که در مدارس خصوصی دوبی ارائه می شوند، بسته به قیمت می توانند بسیار متفاوت باشند. مثلا در یک مدرسه سالن های سینما، تئاتر، کافه تریا، آزمایشگاه های مجهز علمی، تور بازدید از مناطق علمی دنیا، آموزش انگلیسی به صورت ویژه و غیره در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. به علاوه بیشتر این مدارس دانش آموزان را با سرویس های خاصی از منزل به مدرسه آورده و بعد از آن بر می گردانند. داشتن زمین های فوتبال، بسکتبال، صخره نوردی، دوندگی و غیره نیز از دیگر امکانات این مدارس است. مدرسان این مجموعه نیز حداقل فوق لیسانس بوده و آنها نیز از خدمات ویژه ای مثل سفرهای تفریحی بهره مند می شوند.

شرایط مدارس خصوصی کشورهای خارجی در مقایسه با ایران

هزینه آنها چقدر است؟ در دوبی با توجه به درآمد شیخ نشین ها تقریبا هیچ ملاکی برای هزینه ها نیست. مثلا نمونه ای که در بالا ذکر شده حدود 107 میلیون تومان در یک سال آب می خورد. در کمترین حالت این هزینه به حدود 10 میلیون برای ابتدایی و 15 میلیون برای دبیرستان می رسد.

 

هزینه و امکانات مدارس خصوصی در سوئد

چه خدماتی ایرانی می دهند؟ در سوئد مدارس خصوصی زیادی وجود ندارند و در چند سال اخیر تازه تعداد آنها کمی افزایش پیدا کرده است. دلیل این امر هم رایگان بودن هزینه تحصیل در سوئد است. ولی با این حال والدینی هستند که می خواهند امکاناتی بیشتر از خدمات تحصیلی معمول کشور، در اختیار فرزندشان قرار دهند. بیشتر این مدارس وجه تمایز خود را کم بودن جمعیت دانش آموزن و تمرکز روی خواسته ها و طرز یادگیری هر دانش آموز بیان می کنند. به علاوه مانند بسیاری از مدارس خصوصی دنیا امکانات ورزشی، هنری و تفریحی بیشتری در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

 

هزینه آنها چقدر است؟ در ساده ترین حالت برای مدارس ابتدایی، هزینه ها به 25 میلیون تومان می رسد. در مدارس دبیرستان و البته بعضا بین المللی این هزینه حدود 40میلیون تومان در سال است.

 

هزینه و امکانات مدارس خصوصی در اسپانیا

چه خدماتی ایرانی می دهند؟ بیشتر تمرکز مدارس اسپانیایی روی دوزبانه شدن دانش آموزان است. یعنی بیشتر مدارس خصوصی خارج از آموزش زبان، با دوز بان انگلیسی و اسپانیایی با دانش آموزان حرف زده و سعی می کنند محیطی فراهم کنند تا دانش آموزان خود به خود انگلیسی را روان حرف بزنند و به خوبی آن را یاد بگیرند.

به علاوه یک سری از مدارس خصوصی نیز مدارس مذهبی ویژه ای هستند که از علاوه بر آموزش های عمومی تاکید زیادی روی دروس دینی می کنند. در اسپانیا معمولا خرج های فوق برنامه جدا از هزینه های مدارس حساب شده و برای هر خدمت جداگانه ای با ید هزینه ای متفاوت بدهید. به همین خاطر روی کاغذ هزینه های آن تقریبا کمتر از دیگر کشورهای اروپایی است.

 

هزینه آنها چقدر است؟ هزینه مدارس خصوص اسپانیا در مقطع ابتدایی حدود سه میلیون تومان است. این هزینه در مقطع دبیرستان به 36 میلیون تومان هم می رسد.

 

هزینه و امکانات مدارس خصوصی در هند

چه خدماتی ایرانی می دهند؟ در هند اوضاع مدارس دولتی خیلی جالب نیست به همین خاطر مدارس خصوصی یک گوهر به حساب می آید و البته به همین خاطر هزینه زیادی از خانواده ها دریافت می کنند. فکر نکنید امکانات خیلی ویژه ای هم دارند. معلمان با تحصیلات عالی، سرویس های بهداشتی مناسب و بزرگ، کلاس های کوچک و البته آزمایشگاه و سالن های ورزشی و غیره.

شرایط مدارس خصوصی کشورهای خارجی در مقایسه با ایران

در کل می توان گفت تمرکز بیشتر مدارس خصوصی هند روی بحث بهداشت است تا آموزش. زیرا این مدارس در چند بند مختلف از قابلیت های بهداشتی مدارس خود نوشته اند. به علاوه این مدارس قول می دهند که فرزند شما آماده رفتن به دانشگاه های بزرگ و معتبر دنیا شود و طبق آن بسیار روی انگلیسی تمرکز می کنند.

 

هزینه آنها چقدر است؟ برای مدرسه خصوصی ارزان قیمت شما باید در مقطع ابتدایی حداقل سه میلیون تومان کنار بگذارید. در مقاطع بالاتر مثل دبیرستان ممکن است این هزینه به حدود 60 میلیون تومان هم برسد.

 

هزینه و امکانات مدارس خصوصی در برزیل

چه خدماتی ایرانی می دهند؟ در برزیل هنوز هم سیستم مدارس شیفتی در حال اجرا است. یعنی اکثر مدارس دولتی به صورت دو شیفت صبح تا یک بعد از ظهر و از یک تا هفت عصر مشغول هستند. حتی بعضی مدارس ساعت ها را کمتر کرده و سه شیفته کار می کنند. از طرفی برزیلی ها بیشتر دوست دارند فرزندان خود را با زبان انگلیسی و حتی فرهنگ آمریکایی بزرگ کنند.

این عوامل باعث شده تا مدارس خصوصی تمرکز اولیه را روی افزایش ساعات درسی و یک شیفته بودن بگذارند. یعنی از صبح تا سه بعد از ظهر. این مدارس تاکید زیادی روی آموزش زبان انگلیسی در کنار زبان پرتغالی دارند. مدارس خصوصی برزیل در هر شهری دیده نمی شود و فقط در تعدادی از شهرهای بزرگ پیدا می شوند. بیشترین مشتریان آنها نیز افرادی هستند که ملیتی غیربرزیلی داشته و می خواهند فرزندشان با سیستم خاصی آموزش ببیند.

 

هزینه آنها چقدر است؟ هزینه مدارس خصوصی در برزیل به صورت ماهانه گرفته می شود. برای مقاطع ابتدایی این هزینه حدود 500 هزار تومان برای هر ماه است. برای مقاطع بالاتر این هزینه ممکن است به حدود دو میلیون تومان برای هر ماه هم برسد.

 

شرایط مدارس خصوصی کشورهای خارجی در مقایسه با ایران

 

منبع: bartarinha.ir

جدیدترین مطالب