با افراد یک دنده و لجباز چگونه برخورد کنیم؟

با افراد یک دنده و لجباز چگونه برخورد کنیم؟

با افراد یک دنده و لجباز چگونه برخورد کنیم؟ 

افراد یک دنده و لجباز با دیگر آدم ها کمی تفاوت دارند. طرز برخورد با افراد لجوج باید متفاوت با دیگران باشد و در ادامه این پست روش برخورد با افراد یکدنده و لجوج را خواهید آموخت. افراد عبوس به دلیل این که جذابیت کمتری برای دیگران دارند و کسی شنوای حرفشان نیست، بیشتر احتیاج دارند که شما به حرف‌های آنها گوش کنید. 

 

افراد یک دنده و لجباز وقتی با یک فرد شاد و خوش‌اخلاق صحبت می‌کنی، یکپارچه شور و انرژی می‌شوی و پس از جداشدن از او دعا می‌کنی به‌زودی بهانه‌ای پیش بیاید تا دوباره با او ملاقات کنی و مثل دفعه پیش، از روحیه فوق‌العاده‌اش جان بگیری، اما وای از آن روز که گذرت به فردی ترشرو و بدعنق بیفتد که ذره‌ای انعطاف‌پذیری در وجودش نیست و به‌هیچ‌وجه خیال کنار آمدن با دیگران را ندارد‌.

 

فرقی نمی‌کند نوجوان همسایه باشد، همکار اخمویت یا کسی که برای تعمیر یخچال به او مراجعه کرده‌ای‌؛ دوست داری زودتر کارت به پایان برسد تا بتوانی فرار را بر قرار ترجیح دهی، زیرا این گونه افراد به‌راستی فضای دور و بر را مسموم می‌کنند و در درون اطرافیان‌شان، حس بدی باقی می‌گذارند.

 

اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، در برخی مواقع با آنها روبه‌رو می‌شویم و چاره‌ای جز تحمل نداریم. در هرصورت، آنها هم انسان هستند و مشکل جدی‌شان در نحوه ارتباط برقرارکردن با دیگران است.اگر آنها روش سلوک با ما را نمی‌دانند، ما باید چگونگی رفتار با آنها را بلد باشیم. در اینجا چهار روش به شما یاد می‌دهیم تا با به کارگیری آنها بتوانید به راحتی با مخاطبان سرسخت و یکدنده‌ تان ارتباط برقرارکنید:

 

واضح و روشن بگویید چه می‌خواهید: در پس هر مکالمه‌ای، هدفی نهفته است. اگر با فرد کم‌حوصله به نحوی صحبت کنید که شفاف نباشد، او برآشفته می‌شود و از شما می‌پرسد چرا چنین حرف‌هایی را می‌زنید و میل دارد مکالمه را قطع کند. شما باید دلیلی مشخص برای صحبت کردن با چنین فردی داشته باشید تا او را مایل به ادامه صحبت نگاه دارد.

با افراد یک دنده و لجباز چگونه برخورد کنیم؟

خواسته او را دریابید: همان‌طور که شما دلیلی برای صحبت کردن با آن فرد عبوس و یکدنده دارید، او هم دلیلی برای رفتار ناخوشایندش قائل است. بدرفتاری او را ارضا می‌کند، اما چرا‌؟ سعی کنید دلیلش را متوجه شوید. شاید آن نوجوان بداخلاق از سوی بزرگ‌ترها تحت فشار باشد و به همین دلیل رفتار بدی در مقابل شما از خود نشان می‌دهد، یا آن رئیس اخمو، ترس نزدیک شدن به کارمندش را دارد زیرا تجربه بدی در این مورد داشته است. اگر سعی کنید دلیل هرچیزی را متوجه شوید، تحمل آن برای شما آسان‌تر خواهد شد.

 

هر چیزی باید دوطرفه باشد:  افراد یک دنده و لجباز چرا با آن فرد صحبت می‌کنید؟ مطمئنا فایده‌ای برای خود شما دارد و گرنه این کار را نمی‌کردید. خب، این گفت‌وگو باید برای او هم مفید باشد وگرنه حق دارد از ادامه آن امتناع کند. شما به پسرعموی بدعنق‌تان زنگ می‌زنید تا در مورد مشکل خود از او سوال کنید. یک ساعت وقت او را می‌گیرید در حالی که فایده‌اش فقط برای شماست و او که اساسا کم حوصله است شما را به چشم یک مزاحم می‌بیند. همواره به نحوی با دیگران ارتباط برقرار کنید که خیری دوسویه داشته باشد وگرنه آن ارتباط محکوم به فناست.

 

گوش کنید: هیچ چیزی به اندازه آن که یک شنونده خوب برای حرف‌های طرف مقابل تان باشید کارساز نیست. همه انسان‌ها کسانی را دوست دارند که برایشان وقت می‌گذارند و حرف‌هایشان را با جان و دل گوش می‌کنند. اتفاقا افراد عبوس به دلیل این که جذابیت کمتری برای دیگران دارند و کسی شنوای حرفشان نیست، بیشتر احتیاج دارند که شما به حرف‌های آنها گوش کنید. صحبت‌شان را قطع نکنید و اجازه بدهید هرچه دل تنگ‌شان می‌خواهد بگویند. این کار در تغییر رفتار آن در درازمدت بسیار موثر است.

 

منبع: جام جم

جدیدترین مطالب