عواملی که سبب ترقی نکردن شما در کار و زندگی می شود

عواملی که سبب ترقی نکردن شما در کار و زندگی می شود

عواملی که سبب ترقی نکردن شما در کار و زندگی می شود

 

آنچیزکه سبب ترقی نکردن شما میشود چیست ؟ چرا در کارهایتان پیشرفت نمی کنید؟ بعضی از افراد خودشان نمی خواهند دلیل  ترقی نکردنشان را پیدا کنند و در صدد جبرانش باشند ولی لازمه پیشرفت تلاش است.

 

این برای تولیدکنندگان کوچک سخت خواهد بود که چنین فناوری پیشرفته‌ای را حتی با وجود قیمت پایین آن، به شرکت خود بیاورند و همچنین این سیستم هنوز به طور کامل در بین مردم گسترش پیدا نکرده و بسیاری از آنها ترجیح می‌دهد سایر آپشن‌های ظاهری و فنی را برای خودرو خود سفارش دهند.

اما موسسه استاندارد ایمنی اروپا در نظر دارد هر چه سریع‌تر این سیستم را به‌عنوان یک آپشن ضروری در خودروها، اجباری کند. برای ترغیب مردم به استفاده از خودروهای مجهز به AEB، سیاست‌هایی اندیشیده شده است که یکی از آنها پرداخت هزینه بیمه کمتر است. البته نباید فراموش کرد که در ابتدا، استفاده از کمربند ایمنی هم چندان با استقبال روبرو نمی‌شد ولی اکنون تمام مردم به این وسیله به عنوان یک ضرورت نگاه می‌کنند.1. اگر چه از بیشتر مردم بپرسید که چه عواملی باعث عدم پیشرفت آن ها می شود، می توانند فهرست بلند بالایی را نام ببرند. متاسفانه این فهرست در اکثر مواقع اشتباه است. به این علت که معمولا عوامل بیرونی زیادی را شامل می شود که این امر باعث می شود که افراد مشکلات واقعی شان را تشخیص ندهند و از پذیرفتن نقش شان به عنوان خالق زندگی خود، امتناع کنند. شریک زندگی، همسر قبلی یا رئیس نادانتان و یا حتی دولت و اقتصاد کشور نیز نمی تواند علت عدم دستیابی شما به اهدافتان باشد.

 

2. هنگامی که این اثرات بیرونی را به عنوان عوامل عدم رسیدن موفقیت در نظر بگیرید، باید گفت که شما در حال بازی کردن نقش یک قربانی هستید که علاقه ای ندارد مسئولیت زندگی اش را بر عهده بگیرد. امروزه این اتفاق بسیار رایج است؛ از آنجا که الگوهای رفتاری بی شماری در فرهنگ عامه وجود دارد که از این فکر حمایت می کند که هیچ چیزی تقصیر شما نیست. همه چیز می تواند به خاطر تربیت، جامعه یا سیستم باشد و هیچ مسئولیتی متوجه شما نیست.

اما آیا این تفکر درست است؟ در دنیای حقیقی، هر کسی بعد از هر شکستی که متحمل می شود، جایزه دریافت نمی کند. بهتر است به جای شکست خوردن و سرزنش کردن دیگران، مسئولیت کارمان را بر عهده بگیریم. در این صورت، ممکن است در ابتدا بعضی از پیروزی ها را از دست بدهیم ولی برنده نهایی زندگی مان می شویم. به این علت که موانعی را باعث شکستمان می شدند دیگر پشت سر گذاشته ایم.

عواملی که سبب ترقی نکردن شما در کار و زندگی می شود

راز حقیقی موفقیت:

 

راه درست برای رسیدن به موفقیت این است که از شیوه های خود فراتر بروید: باورهای تان را مورد بررسی قرار دهید و همین طور رفتارها و کارهایی را که انجام می دهید کدام یک از آن ها باعث عدم موفقیت شما می شوند.

 

3. در اغلب کارهایی که مردم در زندگی شان انجام می دهند، باید مسئولیت بر عهده خود آن ها باشد. هنگامی که درباره این موضوع مقاله ای نوشتم، تعدادی از افراد این حقیقت را با من در میان گذاشتند که موانعی که باعث عدم پیشرفتمان می شود، تنبلی و تاخیر خود ماست. این یک واقعیت است که عادت های بد می تواند مانع دستیابی به اهداف شود.

مهم است که عادت های روزانه ای داشته باشید که بتوانند به شما قدرت دهند و حرکت های رو به جلو را برایتان آسان سازند. اما تشخیص دادن عادت های بدی که دارید، تنها نیمی از راهی است که باید طی کنید به این علت که آن ها تنها نشانه هستند، نه علت.

 

راه پایان دادن به عادات بد، راهی ساده است: آن ها را تشخیص بدهید و عادت های خوب را جایگزینشان کنید؛ بعد از آن تلاش کنید که عادات خوبتان را گسترش بدهید. توسعه عادات خوب باعث موفق شدن افراد می شود؛ کاری که باعث تشویق شما به ادامه دادن مسیر می شود. اما نباید فقط در این مرحله باقی بمانید.

 

باید تفکر انتقادی داشته باشید و از خودتان بپرسید که چرا و چگونه به عادت های بدتان اجازه پیشروی دادید. در اینجا، چهار علت احتمالی را که باعث عدم پیشرفتتان می شود معرفی می کنیم و عادت های بد شما حاصل یکی از این چند علت است.

 

4. شما در حال نابود کردن خودتان هستید چرا که فکر می کنید لایق آن هستید:

 

این شایع ترین علت است. آگاهانه به دنبال موفقیت می روید ولی ناآگاهانه خودتان را تخریب می کنید. وقتی این کار را انجام می دهید که خودتان را درگیر باورهای محدود کننده، کرده باشید. این باورها می توانند کوچک و موقعیتی باشند مانند اینکه برای رسیدن به بعضی از موقعیت های خاص، بسیار جوان هستید.

یا می توانند بزرگ تر و ساختاری باشند مانند بعضی از باورهای اعتقادی مبنی بر اینکه لایق شادی نیستید یا پاداش شما در دنیای دیگری داده می شود. هر کدام از این باورها می تواند باعث شود که موفقیت و شادی تان را از بین ببرید. این علت ما را به علت بعدی می رساند.

عواملی که سبب ترقی نکردن شما در کار و زندگی می شود

ترس از شکست:

 

این ترس، قابل درک است. دائم فکر می کنیم که شکست چیز بدی است و به هر قیمتی باید جلوی آن را گرفت. یک جو رسانه ای درست کرده ایم که در آن شکست امری مسخره و باعث شرمساری معرفی شده است. بیشتر مردم این ترس را دارند بنابراین اصل اساسی هر استراتژی ای که افراد آن را دنبال می کنند با این فرض همراه است که چگونه مانع شکست شویم.

 

اما این فرض اولیه، اشتباه است.

 

شکست در تضاد با موفقیت نیست. در بسیاری از موارد، شکست عملا یک قدم (یا شاید دو یا ده قدم) به سمت موفقیت است. وقتی این حقیقت را درک کنید، می توانید به خودتان اجازه بدهید که به هر موفقیت غیر ممکنی دست یابید. مگر اینکه ترس دیگری داشته باشید.

 

ترس از موفقیت:

 

ترس از موفقیت، علت دیگری است که اغلب مردم از آن آگاه نیستند. در حقیقت هر کسی که ترس از موفقیت دارد، نمی داند که اصلا چنین ترسی وجود دارد. افراد اغلب ترس های خودشان را در قالب ترس از شکست تعریف می کنند اما ترس اصلی که می تواند یکی از عوامل شکست هم باشد، ترس از موفقیت است.

 

5. این ترس از میل ما ناشی می شود که می خواهیم دوست داشته شویم و همه جا ما را بخواهند. این میل زمانی بسیار زیاد می شود که در میان افرادی باشیم که به ما اجازه دهند در جایی که هستیم باقی بمانیم. این ترس وقتی که به سطح بالایی از موفقیت برسیم، می تواند تهدیدی جدی باشد.

 

حداقل چند میلیارد نفر در این سیاره هستند که این فکر اشتباه را دارند که پول چیز بدی است، افراد پولدار بد جنس هستند و فقیر بودن امری معنوی است. اگر کسانی که دوست شان دارید این فکر را داشته باشند، احتمالا باید برخی از این ملاحظات و ترس ها را برای موفق شدن داشته باشید. زمانی که این حقیقت را در بیابید که کسانی که شما را واقعا دوست دارند بهترین چیزها را برای شما می خواهند، این ترس را از بین می برید و خودتان را رها می کنید تا به آنچه که می خواهید برسید. مگر اینکه از یک موضوع دیگری رنج ببرید…

 

6. دانش و مهارت های لازم را به دست نیاورده اید:

 

از این موضوع نباید شرمنده باشید. تنها چیزی که می تواند باعث شرمندگی شما شود این است که در این موقعیت باقی بمانید. حداقل ده میلیون مهارت وجود دارد که به سادگی می توانید با جست و جو کردن در یوتیوب به دستشان بیاورید.

میلیون ها مهارت دیگر نیز وجود دارد که می توانید آن ها را از طریق کلیپ های ویدئویی، آموزش ها و مقالات در وب سایت ها، کتاب ها و منابع دیگر به دست بیاورید. تقریبا امروزه تمامی دانش بشر را می توان با جست و جو کردن در اینترنت به دست آورد.

عواملی که سبب ترقی نکردن شما در کار و زندگی می شود

7. بر خلاف تصوری که در 15 دقیقه قبل داشتید، رسیدن به موفقیت، امری ممکن و شدنی است. چرا که اکنون می توانید دست از قربانی بودن و مقصر جلوه دادن عوامل بیرونی بردارید. می توانید باورهایتان را بررسی کنید و ببینید که عادت هایتان از کجا سرچشمه می گیرد و تشخیص بدهید که چه مهارت یا دانشی را باید به دست بیاورید.

اکنون برای از بین بردن عواملی که باعث شکستتان می شود و همین طور برای رسیدن به اهدافتان، باید تنها به یک سوال مرتبط پاسخ دهید: چطور می توانم فرد بهتری باشم؟

جدیدترین مطالب