نشانه های دشمن بودن دوست تان با شما

نشانه های دشمن بودن دوست تان با شما

نشانه های دشمن بودن دوست تان با شما

در زندگی داشتن یک دوست خوب بسیار با ارزش می باشد شاید شما دوستانی داشته اید که خلاصه با شما دشمن شده اند پس بهتر است بیشتر مواظب باشید چون دوستانتان می توانند این ویژگی ها را داشته باشند به رفتار دوستانتان دقت نمایید بیشک متوجه خواهید شد که آنها واقعا دوست شما هستند یا خیر وانمود می نمایند با شما دوست می باشند در ادامه نشانه های دشمن بودن دوست تان با شما را در سایت سماتک مشاهده خواهید کرد با ما همراه باشید.

 

مسلما داشتن دوست خوب می تواند در بسیاری از مواقع با نقش سازنده ای که ایفا می کند مفید باشد. در واقع دوست خوب باید بتواند سازنده و نه از بین برنده باشد.

 

در برخی مواقع نشانه هایی در مورد یک دوست همچون یک علامت قرمز هشدار دهنده به شما می گوید که بهتر است در روابط خود با آن فرد تجدید نظر کرده و مراقب برخی از رفتارهای آن فرد دوست که می تواند در عین حال دشمن شما هم باشد، باشید.

 

در ادامه به بررسی برخی از نشانه های علمی ای خواهیم پرداخت که نشان می دهند که دوست شما در حال بازی کردن نقش یک دشمن برای تان است و باید مراقب این وضعیت باشید.

 

همیشه یک «اما» می افزاید

نشانه های دشمن بودن دوست تان با شما

مثلا زمانی که شما چیز جدیدی مانند یک ماشن می خرید، یا اتاق یا خانه خود را نقاشی می کنید، به شما تبریک می گوید و سپس می گوید: “اما بهتر بود که ماشینی که خریدی، سانروف هم می داشت.” یا “اما رنگ سبز برای اتاق خواب می توانست مناسب تر باشد.

 

” دکتر «جرالد دفیف» می گوید:

“چنین انتقادهایی می تواند به آرامی باعث مسموم شدن روابط نزدیک میان دو نفر شود. زمانی که دوست شما به طور دائم چنین انتقادهایی به کار شما می کند و نمی تواند برای عوض کردن وضعیت کار خاصی نیز بکند، شاید بهتر باشد که مرزهای بیشتری میان شما وجود داشته باشد و بهتر باشد که خبرهای خوب زندگی تان را به دوستانی بگویید که بتوانند در این شادی بیشتر با شما سهیم باشند.”

 

هرگز با شما تماس نمی گیرد و یا شما را دعوت نمی کند

نشانه های دشمن بودن دوست تان با شما

حتما خوب به خاطر دارید که زمانی که سن تان کمتر بود گاهی ساعت ها با دوست تان تلفنی صحبت می کردید.

 

شبکه های اجتماعی نیز امروزه باعث شده اند که این روابط وجود داشته باشند. دکتر «ارین لوین» نویسنده کتاب «بهترین دوست و برای همیشه» می گوید: “از نظر من دوستی که بخواهد بیشترین زمان را با شما بگذراند، دوستی است که شما برای او اهمیت فراوانی دارید.”

 

اگر دوستی دارید که ماه ها با شما تماسی نداشته این بدان معناست که او به اندازه کافی به شما اهمیت نمی دهد. دکتر لوین می افزاید: “اگر او برای رفتن به جلسه بوتاکس وقت دارد این بدان معناست که می تواند برای صرف یک صبحانه یا ناهار کوتاه در روز تعطیل و دیدن شما نیز فرصت داشته باشد.”

 

البته اگر دوست تان در منطقه جغرافیایی بسیار دورتر از شما قرار دهد این عذر کاملا موجه است اما می تواند از طرق دیگر این کار را انجام دهد.

 

در محل کار به شما ضربه می زند

نشانه های دشمن بودن دوست تان با شما

همچنین بهتر است توجه داشته باشید که او چگونه با کار شما برخورد می کند. به عنوان مثال اگر سرتان در محل کار بسیار شلوغ است باید ببینید که برخورد وی با این وضعیت چگونه است.

 

برخی از دوستان در محل کار نیز وجود دارند که عمدتا فضای کار را برای شما مسموم می کنند. «ناسی ای. شنکر» نویسنده کتاب « رموز موفقیت در کار» می گوید: «عمدتا زنان در محل کار و بدون توجه به زمان مناسب به دوستان خود نزدیک می شوند و توجه چندانی به رقابت کاری، ترفیع و یا سایر فاکتورهای مرتبط با کار و تاثیر آنها بر دوستی ندارند.”

 

در محل کار، دوستی تعریف خاص خود را دارد: مطالعات انجام شده در این زمینه نشان داده که زنانی که مرزی میان مسائل شخصی خود با دوستان محل کارشان قائل می شوند، در رابطه بهتری با هم قرار خواهند داشت.

 

شنکر نیز معتقد است چنین مرزهایی در محل کار می تواند کلید موفقیت به شمار آید. اصطلاح رایجی وجود دارد که می گوید، بیزنس، بیزنس است. بنابراین در محل کار همیشه این موضوع باید در نظر گرفته شود.

 

برای شما و وقت تان ارزش کافی قائل نمی شود

نشانه های دشمن بودن دوست تان با شما

نشانه های دشمن بودن دوست تان با شما

 

برخی از دوستان تان که مادر شده اند و زمان بیشتری را در خانه سپری می کنند، ممکن است نشانه هایی از حسادت را از خود نشان دهند.

 

دکتر «لی کلانگنس» در این باره می گوید: “چنین دوستانی ممکن است متوجه حجم کار شما و برنامه های فشرده ای که در زندگی دارید نباشند. خودشان ممکن است بعد از آمدن فرزندشان از مدرسه به خانه زمان کافی برای استراحت را داشته باشند اما متوجه نباشند که شما هم به همان اندازه فرصت ندارید.”

 

اما شما می توانید با برخوردهای سالم این موضوع را برای او شفاف سازی کنید.

 

مشکلات و بدشانسی های زندگی را برای تان پررنگ تر می کند

نشانه های دشمن بودن دوست تان با شما

نشانه های دشمن بودن دوست تان با شما

 

زمانی که در زندگی برای شما مشکلی به وجود می آید مسلم است که در چنین زمان هایی دوستان می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند. اما راهکارهای سازنده ای برای سئوال پرسیدن وجود دارد.

 

به عنوان مثال زنان متاهل از دوستان خود که به تنهایی فرزندشان را بزرگ می کنند در مورد چگونگی مدیریت این جریان سئوال می کنند یا مثلا می پرسند که همسر سابقت در این ارتباط چه حمایت هایی انجام می دهد. این امکان وجود دارد که شما علاقه زیادی به پاسخ دادن به این سئوال ها نداشته باشید.

 

کلانگنس در این باره می گوید: “پرسیدن سئوال های این چنینی می تواند به آن معنا باشد که خود آن فرد هم با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند و به دنبال راهکاری می گردد.”

 

گاهی این امکان وجود دارد که پرسیدن سئوال هایی این چنینی در مورد زندگی تان آن مشکلات را برای تان پررنگ تر جلوه دهد.

 

همیشه تلاش می کند از شما بهتر باشد

نشانه های دشمن بودن دوست تان با شما

امکان دارد که تصمیم گرفته باشید که به انجام فعالیت های ورزشی بپردازید و این روند برای دوست تان به صورت یک رقابت درآید. مثلا به شما می گوید که قبل از رفتن به باشگاه دراز و نشست هم می زند یا در داخل باشگاه و بر روی تردمیل ماراتونی را با شما به راه می اندازد.

 

مطالعات نشان داده که افرادی که ورزش می کنند عمدتا چنین رقابت هایی را به صورت دوستانه پیگیری می کنند اما اگر غیر از این باشد بهتر است که این کار به صورت انفرادی و بدون همراهی دوستان انجام شود.

 

منبع:rooziato.com

جدیدترین مطالب