دعای روز سوم ماه رمضان با معنی

دعای روز سوم ماه رمضان با معنی

دعای روز سوم ماه رمضان با معنی

متن دعای روز سوم ماه رمضان با معنی فارسی را در ادامه می خوانید و  دعای روز سوم ماه رمضان با ترجمه و تفسیر در ادامه این پست سماتک آورده شده است. اکنون که سومین روز ماه مبارک رمضان را سپری می کنیم بهتر است شما روزه داران عزیز دعای روز سوم ماه رمضان را بخوانید:

 

متن دعای روز سوم ماه رمضان با ترجمه فارسی

دعای روز سوم ماه رمضان با معنی فارسی را در این بخش مشاهده می کنید و همانطور که می دانید ماه مبارک رمضان، فرصت طلایی دعا کردن و جواب گرفتن است. حاجات ما به آسمان می روند و مستجاب شده بر می گردند، اگر تأخیری در استجابت دیدیم ناامید نشویم چرا که خداوند حکیم بهتر می داند که صلاح ما چیست بنابراین در این ماه عزیز، از هر فرصتی برای دعا کردن استفاده کنید. یکی از راههای بهره مندی از این ماه مبارک خواندن ادعیه ای است که در مفاتیح الجناح برای هر روز ماه رمضان آورده شده است. در این بخش متن دعای روز سوم ماه رمضان با ترجمه فارسی را تهیه و تنظیم کرده ایم که یکی از بهترین دعاها در این ماه مبارک است.

 

اَللّهُمَّ ارْزُقْنى فیهِ الذِّهْنَ وَالتَّنْبیهَ وَباعِدْنى فیهِ مِنَ السَّفاهَةِ
خدایا روزیم کن در این ماه تیزهوشى و بیدارى و دورم گردان در آن از بیخردى

 

وَالْتَّمْویهِ وَاجْعَلْ لى نَصیباً مِنْ کُلِّ خَیْرٍ تُنْزِلُ فیهِ بِجُودِکَ یا اَجْوَدَ الاْجْوَدینَ
و اشتباه کارى و مقرر فرما برایم بهره اى از هر خیرى که در آن نازل گردانى بجود و کرمت اى باجودترین جودمندان.

 

ترجمه دعای روز سوم ماه رمضان

در ابتدای دعا بنده خطاب به خداوند می‌گوید که ذهن و بیداری را، روزی من قرار بده. جالب اینجاست که بنده منظورش از روزی خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها نیست. منظور از ذهن همان علم و منظور از بیداری همان متوجه شدن و آگاه شدن است. بیداری، توجه به وظایف است. سپس بنده از بی‌خردی دوری می‌جوید. بنابراین دوری از جهل و روی آوردن به علم بخش نخست درخواست بنده از خدا در روز سوم است.

 

در ادامه بنده از خداوند توفیق به دست آوردن خیر را می‌خواهد. خیرهایی که  شبانه روز در این ماه بر زمین نازل می‌شود. بخشش و توفیق توبه یکی از همان خیرهایی ست که در این ماه (بیش از بقیه ماه های سال) وجود دارد. در اینجا هم مانند دعای روز دوم بنده خدا را با صفت بخشندگیش مورد خطاب قرار می‌دهد.

 

تفسیر دعای روز سوم ماه رمضان

در دعای روز سوم از خدا درخواست ذهن و حافظه می کنیم و می گویم خدایا در این ماه رمضان کاری کن که من هوشیار بشوم. یکی از نعمت های بزرگ خدا ذهن است. لازمه داشتن ذهن و حافظه خوب ترک گناه است زیرا علم یک نوع فضیلت و برتری است و خدا این برتری را به شخص گناه کار نمی دهد.

 

در ادامه دعای روز سوم ماه رمضان از خدا طلب بیداری از خواب غفلت می کنیم. بسیاری از انسان ها در غفلت هستند. انسان آگاه و هوشیار در زندگی بهتر عمل کرده و از آن لذت می برد.

 

در این دعا می گوییم خدایا در این روز مرا از کارهای باطل و سفیهانه دور گردان و هر کار خیری که در ماه رمضان نازل کرده ای نصیبی از آن کار خیر به من برسان. از خدا می خواهیم که ما را یاری کند غیبت نکنیم، دروغ نگوییم و کارهای خیر انجام دهیم. از خدا بخواهیم که در ماه رمضان توفیق روزه داری، خواندن نماز شب و دوستی با خدا و استغفار را به ما عطا کند.

 

دعای روز سوم ماه رمضان با معنی و ترجمه فارسی در این مطلب تقدیم حضور شما عزیزان شد و از شما سروران گرامی سپاسگزاریم که با ما همراه بودید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب