رابطه دهانی از نظر اسلام حرام است؟

رابطه دهانی از نظر اسلام حرام است؟

رابطه دهانی از نظر اسلام حرام است؟

بسیاری از زوجین در رابطه جنسی شان از رابطه دهانی بهره می برند که در این پست سماتک می خواهیم بدانیم آیا رابطه دهانی از نظر اسلام حرام است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 

رابطه دهانی از نظر شرعی

رابطه زناشویی دهانی اشکال شرعی ندارد،مگر آنکه ترشحات آلت تناسلی زن یا مرد وارد دهان یکدیگر شود که در این صورت حرام است ، پس اگر این ترشحات وارد دهان نشود از نظر شرعی اشکال ندارد به گزارش سماتک اما با توجه به اینکه اختیار ترشحات دفع شده از اندام های جنسی به صورت ارادی نمیباشد و غیر ارادی خارج میشود در نتیجه وارد شدن این ترشحات به دهان اجتناب نا پذیر بوده ( مگر استفاده از کاندوم )

 

توضیحات جامع درمورد اشکال رابطه زناشویی دهانی

1. شکی نیست که در دین مبین اسلام، انسان می تواند هر گونه لذت جنسی و غیر آن را از همسرش ببرد. در این خصوص محدودیتی وجود ندارد. تنها در برخی ایام خاص و زمان عادت ماهانه، آمیزش جنسی ممنوع شده است . بقیه کامجویی ها به قوت خود باقی است. اما این تجویز به معنای مناسب و یا مجاز بودن هر گونه رفتار و عمل جنسی بین همسران نیست. برخی از رفتارهای جنسی مثل سکس مقعدی در شرع مقدس اسلام، کراهت شدید دارد . برخی از علما بر اساس روایات وارده، آن را حرام می دانند و یا سکس دهانی را مورد نکوهش قرار می دهند.

 

شخصی به امام صادق(ع) اظهار می دارد که آیا مرد می تواند، اندام تناسلی و فَرج همسر خود را ببوسد، امام فرمود: اشکالی ندارد ولی این چه کاری است؟!

 

با این جمله کراهت خود را از این گونه رفتار نشان داد. از روایت استفاده می شود که سکس دهانی به طریق اولی و با قیاس اولویت مورد توجه ائمه(ع) نبوده و نیست.(1)

 

2. اگر چه برخی کتاب­ها و نوشته­ها سکس دهانی را جایز می شمارند و آن را برای زن و شوهر رضایت بخش می پندارند، اما باید توجه داشت که این عمل در شرع مقدس مورد نکوهش واقع شده است .از لحاظ بهداشتی و پزشکی آسیب­ها و ضررهایی در پی دارد.

 

3. هرچه که از بدن انسان طی فرایندی خاص، طبیعی و یا غیر طبیعی دفع می شود ،مانند عرق، ادرار، مدفوع، خون، ناخن، شوره، منی، ترشحات مهبلی و رحمی و … غیر قابل خوردن و چندش آور است.

 

به دلیل اینکه مواد دفع شده جزء سموم حاصل از فعل و انفعالات بدن یا محل مناسبی برای تجمع، رشد و تکثیر میکروب ها می باشند، بدن به طور طبیعی میلی به خوردن این گونه مواد دفعی و ضایعات بدن را ندارد . احتمال آلوده بودن آن ها به انواع و اقسام باکتری­ها و میکروب­ها بسیار است.

 

4. اگر چه ترشحات معمولی خانم­ها که از اندام تناسلی آنان خارج می گردد، پاک است، ولی هنگامی آمیزش جنسی و زمانی که زن به اوج لذت جنسی می­رسد، نجس بوده و حکم منی مردان را پیدا می کند، به همین خاطر خوردن آن در هر صورت حرام می باشد، البته گاهی خوردن منی، ادرار و مدفوع در بعضی از افرادی که دارای نوعی از انحرافات جنسی می باشند، در مواردی دیده می شود که نشان از وخامت انحراف جنسی آنان دارد.

 

5. خوردن مایع مني و ترشحات مهبلی در هنگام اوج لذت جنسی، علاوه بر این که از لحاظ شرعی و دینی حرام است، از نظر پزشکی و بهداشتی نیز صحیح نیست. مشكلات زيادي براي حلق و دهان، معده و دستگاه گوارش پيش مي آورد. باعث مضرات زيادي براي روده ها و كليه ها می باشد. شاید یکی از علل نجاست و حرمت خوردن آن ها به خاطر وجود مشکلات و مضراتی باشد که خوردن این گونه ترشحات در بدن شخص ایجاد می کند.

 

6. معمولاً منی و ترشحات اندام تناسلی وقتی از دستگاه تناسلی و مجرای ادرار خارج می شود، میکرب­های زیادی را که در مجرای ادرار هست، با خود به همراه می آورد . چون آن منطقه­ها و مجرای ادرار بسیار آلوده است، احتمال سرایت میکرب­ها زیاد است. به راحتی میکروب­ها و باکتری­های دستگاه تناسلی به مجاری حلق و معده وارد می شود. باعث عفونت و سرایت بیماری به بخش های دیگر بدن فرد می گردد.

 

علاوه بر انتقال باکتری­ها و میکروب های مجرای ادرار، موجب انتقال و سرایت بیماری های مقاربتی نظیر ایدز، سیفلیس، سوزاک و… به بدن فرد سالم می شود. اگر یکی آلوده به بیماری مقاربتی باشد، به راحتی سیفلیس و سوزاک و ویروس ایدز وارد دهان و حلق خواهد شد . مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می کند.

 

7. با توجه به مطالب مطرح شده، برای پیشگیری از آسیب ها و مشکلات احتمالی، توصیه می شود تا آن جا که امکان دارد، از سکس دهانی اجتناب کنید . به هیچ وجه ترشحات اندام تناسلی را نخورید. اگر ناخواسته وارد فضای دهان­تان گردید، فوراً آن را بیرون بریزید. دهان خود را شسته و و با شوینده­های مخصوص دهان، آن را ضدعفونی و پاک نمایید.

 

8. در حال حاضر شیوه­ای وجود ندارد که بتوانید از ورود ترشحات اندام تناسلی به دهان جلوگیری کنید، مگر این که خودتان از ابتدا به سکس دهانی تمایلی نداشته باشید و آن را انجام ندهید.بر فرض این که اندام تناسلی زن را قبل از آمیزش پاک گردانید، چون نمی توانید در حین عمل سکس دهانی، از ترشحات جلوگیری کنید، باز تلاش شما به جایی نخواهد رسید و نمی توانید از ورود ترشحات آلوده به فضای دهان­تان اجتناب کنید.

 

9. توصیه می شود به جایی این که بخواهید با سکس دهانی، لذت جنسی و رضایت بخشی داشته باشید و خود را با آسیب­ها و مشکلات آن گرفتار کنید، به سکس مهبلی و واژینال روی بیاورید. با لمس و مالش کلیتوروس، با دست و یا آلت تناسلی، همسرتان را به اوج لذت جنسی برسانید.

 

پی­ نوشت­:
1. وسائل الشيعه حر عاملي، محمد بن حسن، قم: مؤسسه آل البيت، جلد14، باب تقبیل، 1409 ه.ق،

جدیدترین مطالب