آیا ورزش دویدن ضرر دارد

آیا ورزش دویدن ضرر دارد

آیا ورزش دویدن ضرر دارد؟ ورزش دویدن ورزش بسیار کالری سوز است و در واقع هوازی است. بعضی افراد می گویند که دویدن ضرر دارد در این جا جواب سوالات شما و توضیحات کامل در این خصوص داده شده است. ولی در کل این را بدانید هیچ ورزشی به صورت متعادل ضرر ندارد.

 

تصورات نادرستی که درباره دویدن :

1. دویدن برای زانوها بد است
بررسی‌ها نشان داده است که دویدن باعث افزایش قدرت زانواها و دیگر مفاصل می‌‌‌‌‌‌‌شود و سلامت استخوان‌ها را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. دویدن برای بدن مضر نیست. محققان معتقدند که بدن انسان برای دویدن ساخته شده است. بهتر است برای جلوگیری از زانو درد به هنگام دویدن از کفش‌های مناسب استفاده کنید.

 

بهتر است که دویدن را ابتدا آرام شروع کنید مثلا ابتدا پیاده روی انجام دهید و کم کم سرعت خود را افزایش دهید. به بدن خود زمان کافی بدهید تا به ورزش عادت کند.

 

2. دویدن بلافاصله باعث کاهش وزن می‌‌‌‌‌‌‌شود
دویدن یکی از موثرترین ورزش‌های کاهش وزن است. با این وجود شما سریعا شاهد این کاهش وزن نخواهد بود. ورزش شدید اشتها را نیز افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. بنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این برای کاهش وزن باید تغذیه را نیز کنترل کنید. ورزش در کنار کاهش میزان چربی ها باعث افزایش حجم عضلات نیز می‌‌‌‌‌‌‌شود ممکن است شما وزن کم نکرده باشید، اما چربی بدن شما کاهش پیدا کرده باشد.

 

3. دویدن برای بدنسازان مناسب نیست چون با دویدن عضلات می ریزند!!!

همچنان در میان برخی از بدنسازان و همچنین در میان بسیاری از مردم این طرز تفکر اشتباه رایج است که ورزش دو برای بدنسازان مناسب نیست. نکته جالب اینجاست که نه تنها این گفته صحیح نیست بلکه دویدن به فرد بدنساز کمک می کند که حتی بدنی زیبا تر حاصل آید و دلیل آن نیز مصرف شدن و تحلیل رفتن چربی های اضافی است که در بافت های بدن موجود است. با کاهش یافتن این سطوح چربی عضلات به مراتب زیبا تر جلوه می نمایند. شایان ذکر است که با توجه به مقوله چربی سوزی و استفاده بدن از سطحی از کالری موجود برای تامین انرژی در هنگام دویدن, کاملا طبیعی و منطقی است که در برخی از بازه های زمانی در طی دوره های خاص, ورزشکاران از تمریناتی همچون دویدن خود داری کنند. علاوه بر این برای شخصی با اندامی بسیار لاغر که قصد دارد افزایش حجم داشته باشد مسلما نیازی به دویدن های طولانی و مصرف کردن کالری موجود در بدن نیست. اما دویدن باعث ریخته شدن عضلات نمی گردد.

 

آیا ورزش دویدن ضرر دارد

دویدن به فرد بدنساز کمک می کند که بدنی زیبا تر داشته باشد

 

3. اگر بدوم نیاز به ورزش دیگری ندارم
دویدن باعث فعالیت تمام عضلات بدن می‌‌‌‌‌‌‌شود. با این حال ما نیاز به ورزش‌های دیگر برای سالم ماندن داریم. بهتر است که سه نوع ورزش را با هم ترکیب کنیم تا نتیجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهتری بگیریم. انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید برای افزایش متابولیسم بدن، انجام ورزش‌های قدرتی برای افزایش عضلات و انجام ورزش‌های هوازی برای سوزاندن کالری مفید هستند.

 

4. به اندازه کافی جوان نیستم که بدوم
همه می‌توانند بدوند. هر فردی با هر وزن و سنی می‌تواند این ورزش را انجام دهد.

 

جدیدترین مطالب