اصول ورزش و تمرین با بارفیکس

اصول ورزش و تمرین با بارفیکس

اصول ورزش و تمرین با بارفیکس 

 یکی از بهترین وسایل ساده ورزشی برای تقویت عضلات دست و شانه بارفیکس است. بارفیکس یکی از وسایل ورزشی کششی است که در هنگام کار با بارفیکس ورزشکار باید حرکات را به درستی انجام دهد تا بدن آسیب نبیند. به گزارش سماتک یکی از مهمترین ها که در بارفیکس باید رعایت شود صاف نگه داشتن باسن و خم کردن زانوها است. در ادامه این مطلب سماتک اصول بارفیکس زدن را به شما ورزشکار عزیز آموزش خواهیم داد.

 

 نکاتی اصولی برای بهبود تمرینات بارفیکس‌
یکی از بهترین تمرینات تقویت کننده بالا تنه که باید به برنامه تمرینی‌تان اضافه کنید، بارفیکس است. بارفیکس برای هدف قرار دادن عضلات لت و همچنین عضله دو سر، فوق‌العاده است و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند به اندازه کمی هم روی مرکز بدن‌‌تان کار کند.

 

گفته می‌شود که اکثر مردم، ورزش بارفیکس را به درستی انجام نمی‌دهند و در نتیجه، به مزایای کامل آن دست نمی‌یابند. اجازه دهید چند نکته سریع را که لازم است بدانید، مرور کنیم تا مطمئن شوید دفعه بعدی که تمرین بارفیکس را انجام می‌دهید، آن را کامل و بی‌نقص اجرا می‌کنید.

 

هنگام انجام تمرین بارفیکس هرگز خودتان را به بالا تاب ندهید
اولین چیزی که باید در تمرین بارفیکس به آن دقت کنید، آن است که چگونه خودتان را تا میله بالا می‌کشید. شما باید با استفاده از قدرت صرف عضلانی به بالای میله برسید. بسیاری از افراد در واقع خودشان را به بالای میله تاب می‌دهند و یک نیروی حرکت آنی را در این فرایند وارد می‌کنند. اگر از نیروی حرکت آنی استفاده کنید، عملا تمام فشار را از روی عضلات به طور کامل بر می‌دارید و این، نشانه‌ی خوبی برای بهبود سطح قدرت شما نخواهد بود.

اصول ورزش و تمرین با بارفیکس

 در بارفیکس زدن مراقب محل قرار گرفتن دست‌هایتان باشید
نکته بعدی در تمرین بارفیکس این است که مراقب محل قرارگیری دست‌هایتان باشید. جایی که شما دست‌هایتان را روی میله قرار می‌دهید، به طور چشمگیری بر ماهیت افزایش قدرت شما تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال قرار دادن دست‌ها با فاصله‌ی زیاد از هم، بسیار بیشتر از قرار دادن دست‌ها بسیار نزدیک هم، بر پشت تأثیر خواهد گذاشت.

اگر دست‌ها را روی میله نزدیک هم قرار دهید، عضله‌ی دو سر را هدف قرار خواهید گرفت. همچنین پشت‌تان را کمی فعال می‌کنید، اما نه چندان زیاد. به همین ترتیب اگر از یک گریپ معکوس استفاده کنید، بارفیکس را به چین آپ تبدیل خواهید کرد و همچنین عضله دو سر را به میزان بسیار بیشتری هدف می‌گیرید.

 

هنگام زدن بارفیکس، مرکز بدن‌تان را سفت نگه دارید
در هنگام انجام حرکت بارفیکس باید عضلات شکم‌تان را سفت نگه دارید. اگر مرکز بدن‌تان را شل کنید، خیلی بیشتر احتمال دارد که اجازه دهید نیروی حرکت آنی، شما را به حرکت در آورد. با فشردن عضلات مرکز بدن‌تان، به عضلات شکم‌تان ضربات سخت‌تری وارد می‌کنید و همچنین قدرت‌تان را افزایش می‌دهید.

 

در زدن بارفیکس باید از زانوها خم شوید، نه باسن!
بعضی از افراد ممکن است بخواهند طول بدن‌شان را کوتاه‌تر کنند تا این تمرین را راحت‌تر انجام دهند. شما می‌توانید این کار را با خم کردن زانوهایتان انجام دهید. هر کار که می‌کنید، فقط پاهایتان را از باسن خم نکنید و زانوهایتان را بالا بکشید. چرا که این کار، فرم کلی بدن‌تان را تغییر داده و با اختلال در فرم بدن‌تان باعث می‌شود تا فشار کافی به عضلاتی که می‌خواهید هدف قرار دهید، وارد نشود. از زانوها خم شوید، پاشنه‌ها را بالا بیاورید، اما بقیه‌ی بدن‌تان را مستقیم نگه دارید.
اگر در هنگام انجام بارفیکس از این ۴ نکته پیروی کنید، می‌توانید مطمئن باشید که به درستی آن را انجام می‌دهید.

جدیدترین مطالب