حرکات کششی در این زمان ها ممنوع است

حرکات کششی در این زمان ها ممنوع است

انجام حرکات کششی در این مواقع مضر است

 

حرکات کششی در این زمان ها ممنوع است. اگر می خواهید عضلات و اندام های بدن تان آسیب نبیند باید حرکات کششی در ورزش را در زمان مناسب و درست انجام دهید. در برخی زمان ها انجام حرکات ورزشی نه تنها مفید نیست بلکه آسیب زننده است.

 

بچه‌های مدرسه قبل از شروع تمرینات برای گرم کردن بدن حرکات کششی انجام می‌دهند.

 

یک پزشک ورزشی با اشاره به اینکه افرادی که به تازگی جراحی داشته‌اند باید از ورزش‌های کششی پرهیز کنند، گفت: چند گروه از انجام ورزش‌های کششی باید پرهیز کنند که این افراد شامل کسانی هستند که آسیب‌دیدگی شدید دارند، به تازگی عمل کرده‌اند و یا دچار اسپاسم شدید عضلانی شده اند.

 

صفری اظهار کرد: کسانی که به تازگی آسیب‌دیدگی شدید و یا عمل جراحی داشته‌اند، به دلیل اینکه بافت آسیب‌دیده و یا جراحی شده هنوز قادر به فعالیت نیست و توان لازم را برای اینکه فعالیت‌های خود را مثل سابق ادامه دهد را ندارد، به هیچ عنوان به انجام ورزش‌های کششی توصیه نمی‌شوند.

 

وی ادامه داد: این افراد باید حتما مدتی را صرف استراحت کنند تا بافت توان خود را بازیابد و در صورتی که ناپرهیزی کنند و به ورزش‌های کششی بپردازند ممکن است دچار پارگی و همچنین شکستگی شوند.

 

این کارشناس افزود: برای درمان و بازیابی توان، فرد آسیب دیده و یا جراحی شده باید دوره نقاهت و درمان خود را بگذراند تا دچار آسیب بیشتر نشود.

 

صفری خاطرنشان کرد: پس از دوران نقاهت نیز فرد آسیب دیده نمی‌تواند به یک باره شروع به حرکات و ورزش‌های کششی کند، بلکه باید در ابتدا حرکات باز درمانی را انجام دهد و کم‌کم به سمت حرکات قدرتی که با وزنه‌های سبک‌تر است قدم بردارد و در مرحله بعد با نظر پزشک از حرکات کششی استفاده کند.

 

وی تصریح کرد: همچنین افرادی که دچار گره‌های عضلانی و یا اسپاسم‌های شدید می‌شوند به هیچ عنوان حرکات کششی انجام ندهند ؛چرا که اسپاسم انقباض غیرارادی عضلات است و انجام ورزش‌های کششی می‌تواند باعث تشدید درد شود.

 

حرکات کششی در این زمان ها ممنوع است

جدیدترین مطالب