برنامه بدنسازی حجمی بدون مکمل حرفه ای

برنامه بدنسازی حجمی بدون مکمل حرفه ای

برنامه بدنسازی حجمی بدون مکمل حرفه ای

شما هم دلتان می خواهد خیلی زود عضلاتتان مانند عضله بدنسازان باشد با دوپینگ اینکار را انجام ندهید ما در این بخش روشهای برای شما پیشنهاد خواهیم داد که بتوانید بدون قرص ها و مکمل ها هم بتوانبد عضله های قوی و زیبا داشته باشید  فقط کمی وقت نیاز دارید تا بتوانید با ورزش و تغذیه مناسب به اندام دلخواهتان برسید با رژیم غذایی مناسب و با ورزش متناسب با اندامتان می توانید طی یک مدتی به هدفتان برسید در ادامه برنامه بدنسازی حجمی بدون مکمل حرفه ای را در سایت سماتک خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

مسابقات فیتنس طبیعی سالی ۲ بار در آلمان سالی انجام می شود و هدف آن گسترش سلامت در پرورش اندام است. در این مسابقات اگر شرکت کننده دوپینگ کند یا از داروهای دوپینگی استفاده کند از مسابقات محروم و حتی جریمه می‌شود. در این رشته بدنسازی، عوامل دوپینگ مانند استروئیدها یا آنابولیک، هورمون‌های رشد یا دیورتیک هیچ جایی ندارند و عوامل مؤثر موفقیت در این رشته، آموزش، تغذیه، استراحت و ژنتیک می باشد.

 

عضله سازی بدون دوپینگ!

در این شرایط شاید بپرسید پس چگونه به رشد عضلات کمک کنیم؟

حتی بدون استفاده از مواد دوپینگ (استروئیدها) می‌توان نتایج برجسته‌ای در عضله سازی به دست آورد. چیزی که در فیتنس طبیعی مهم است، روش تغذیه و سیستم تمرینی می باشد. کسانی که می‌خواهند بدنی کات و متناسب داشته باشند و این ادعا را بکنند که به روش طبیعی به این بدن دست پیدا کردند باید یک رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند.

 

البته باید بدانید اینکه می‌گویند ضد دوپینگ به این معنا نیست که مکمل‌های مجاز مثل: پروتئین، گلوتامین، بی سی دبل ای یا آمینو اسید هم دوپینگ‌اند، خیر؛ این مکمل‌های ذکر شده را می‌توان در طول ورزش استفاده کرد و دوپینگ محسوب نمی‌شود زیرا با حجم بالای تمرین در این ورزش باید مکمل استفاده کرد اما به این شرط که مجاز باشد و فیک یا تقلبی نباشند.

 

برای اینکه بدنی با فیزیک طبیعی داشته باشید چند مواد غذایی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

۱- آب: بله ممکن است تعجب کنید ولی باید بدانید نوشیدن آب نقش مهمی در ساخت عضله و همچنین کمک به چربی سوزی دارد. در واقعا ۷۵ درصد از بافت عضله آب است.

 

۲- تخم مرغ: تخم مرغ حاوی بالاترین غلظت اسیدهای آمینه ضروری است و یک منبع بسیار عالی پروتئین می‌باشد. ایده‌آل ترین روش استفاده این است که دو عدد تخم مرغ خام با موز و آب پرتغال طبیعی مخلوط کرده و میل شود.

 

۳- ماهی: ماهی نیز یک منبع با پروتئین بالا شناخته شده است. مصرف حداقل دو وعده در هفته پیشنهاد می‌شود.

 

۴- آجیل: آجیل‌ها نه تنها شامل پروتیئن بالا هستند بلکه دارای اسیدهای چرب و مواد معدنی مانند: کلسیم، منیزیم، آهن و… هستند که کمک بسیاری به عضله سازی می‌کند.

 

۵- حبوبات: حبوبات از جمله عدس و لوبیا حاوی پروتئین بالایی هستند که مصرف آن‌ها بعد از تمرین توصیه می‌شود.

 

۶- چای سبز: مطالعات متعدد نشان داده‌اند که فلاونوئیدها و کافئین موجود در چای سبز می‌تواند به بالا بردن میزان سوخت‌وساز؛ افزایش اکسیداسیون چربی و حتی بهبود فعالیت انسولین کمک کند.

 

توصیه ها

در خصوص سیستم تمرین کردن در فیتنس طبیعی (natural fitness) زمانی که در حال آماده شدن برای مسابقات هستید باید شدت ورزش های هوازی خود را بیشتر کنید و حتی می‌توانید از ورزش‌های هوازی دیگری مانند: شنا، بوکس، دوچرخه سواری و … در طول روز استفاده کنید.

 

شما می‌توانید در طول روز از کربوهیدرات‌ها استفاده کنید و هر چه به اخر روز مسابقات نزدیک می‌شوید از مقدار آن بکاهید و پروتئین را افزایش دهید. سعی کنید در کنار همه وعده‌های غذایی‌تان حتماً سبزیجات باشد. چون فیبر موجود در سبزیجات باعث سیر ماندن شما در طول روز می‌شود.

 

حتماً روزی ۴ واحد میوه مصرف کنید اما این ۴ واحد را درمیان وعد‌ه‌های غذایی خود تقسیم کنید. عسل و لیمو ۲ ماده بسیار عالی هستند که ترکیب این دو باهم برای سیستم ایمنی بدن و پاکسازی بدن عالی است.

 

تخم شربتی و خاکشیر را فراموش نکنید. در وعده بین صبحانه و ناهار یک لیوان تخم شربتی و خاکشیر همراه با عسل بخورید. شما می‌توانید برنج قهوه‌ای را جایگزین برنج سفید کنید. بهترین زمان خواب ساعت ۱۰شب است. بدن به ۸ ساعت خواب برای ریکاوری نیاز دارد.

 

منبع:elmevarzesh.com

جدیدترین مطالب