میزان مصرف کالری در پیاده روی – دویدن – طناب زدن – شنا – تردمیل

میزان مصرف کالری در پیاده روی – دویدن – طناب زدن – شنا – تردمیل

میزان مصرف کالری در ورزشهای مختلف

میزان مصرف کالری در پیاده روی – دویدن – طناب زدن – شنا – تردمیل – بوکس – بالا رفتن از پله ها و .. را در ادامه شرح خواهیم داد اگر می خواهید با میزان مصرف کالری روزانه تان بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید میزان مصرف کالری در پیاده روی بسیار زیاد بوده و بهترین ورزش برای لاغری است. برای افزایش میزان مصرف کالری بیشتر می‌توانید فعالیت‌ها و ورزشهای خود را با شدت بیشتری انجام دهید. به طوری که می‌توانید با انجام یک دقیقه فعالیت شدید دو برابر زمانی که یک فعالیت نسبتا شدید انجام می‌دهید کالری بسوزانید. فعالیت نسبتا شدید فعالیتی است که شما در حین انجام آن می‌توانید به راحتی صحبت کنید، ولی در فعالیت شدید به دلیل تنفس سریع‌تر امکان راحت صحبت کردن برای شما وجود ندارند.

 

میزان مصرف کالری در دراز نشست

دراز نشست از جمله ورزش‌هایی است که بدن شما در حین انجام آن فعالیت کمی دارد به همین دلیل میزان مصرف کالری در آن زیاد نیست. ولی این ورزش برای تقویت عضلات شکمی و تناسب اندام بسیار مناسب است. بطور متوسط فردی با وزن ۸۲ کیلوگرم با انجام ۱۵ دقیقه دراز نشست ۸۴ کالری و در صورت انجام این تمرین با قدرت زیاد در همین زمان حدود ۱۵۱ کالری خواهد سوزاند.

میزان مصرف کالری در پیاده روی - دویدن - طناب زدن - شنا - تردمیل

میزان مصرف کالری روی تردمیل

تردمیل نیز از جمله وسایلی است که با استفاده از آن می‌توان به افزایش میزان مصرف کالری پرداخت. شما با استفاده از تردمیل می‌توانید میزان گام‌های خود و همینطور سرعت حرکت خود را نیز تنظیم کنید. همچنین با انجام این تمرین به مدت ۲۰ دقیقه و با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌توانید ۲۲۰ کالری بسوزانید.

 

میزان مصرف کالری در ورزش‌ های زمستانی

شما می‌توانید با انجام ورزشهای زمستانی حدود ۴۳۶ تا ۵۴۴ کالری در ساعت بسوزانید. ورزشهای معمول زمستانی مانند اسکی و اسنوبورد سواری می‌توانند در افزایش میزان مصرف کالری کمک زیادی به شما کنند.

میزان مصرف کالری در پیاده روی - دویدن - طناب زدن - شنا - تردمیل

میزان مصرف کالری در بوکس

شما با انجام این ورزش می‌توانید حدود ۵۴۰ تا ۸۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. این ورزش همراه با تحرک زیاد و مداوم است که می‌تواند در افزایش میزان مصرف کالری و ایجاد فرم مناسب بدنی به شما کمک زیادی کند.

 

میزان مصرف کالری در بالا رفتن از پله

شما با انجام این ورزش می‌توانید حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. برای انجام این حرکت می‌توانید بجای پله از تردمیل شیبدار استفاده کنید. کوهنوردی نیز مانند همین ورزش است که با انجام آن می‌توانید علاوه بر افزایش میزان مصرف کالری، عضلات پایین تنه خود را نیز تقویت کنید.

 

میزان مصرف کالری در ورزشهای راکتی

شما می‌توانید با انجام ورزشهای راکتی حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در هر ساعت بسوزانید. این ورزشها برای افزایش میزان مصرف کالری بسیار مناسب هستند. البته در صورتی که در پا‌های خود دچار مصدومیت شده اید بهتر است که این نوع ورزش‌ها را انجام ندهید. از جمله ورزشهای راکتی مناسب برای افزایش میزان مصرف کالری، می‌توان به تنیس اشاره کرد.

 

میزان مصرف کالری در فوتبال

شما در ورزش فوتبال می‌توانید حدود ۹۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. ورزش فوتبال نیازمند راه رفتن، دویدن و پرش است و همچنین زمین آن دارای ابعاد بزرگی است که باعث تحرک زیاد بازیکنان می‌شود. بنابراین فوتبال ورزشی بسیار مناسب برای افزایش میزان مصرف کالری است.

 

میزان مصرف کالری در طناب زدن

با طناب زدن می توانید حدود ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. در بسیاری از ورزش‌ها از جمله بوکس ورزشکاران برای گرم کردن خود از طناب زدن استفاده می‌کنند، در صورتی که شما با چند دقیقه انجام دادن این تمرین متوجه می‌شوید که طناب زدن ورزشی فراتر از گرم کردن است. طناب زدن همچنین می‌تواند به هماهنگ شدن چشم‌ها و عضلات بدن کمک کند. طناب زدن برای لاغری بسیار موثر است.

 

میزان مصرف کالری در شنا

با شنا کردن می‌توانید حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. شنا کردن ورزش نسبتا سنگینی است و به سرعت می‌تواند در شما احساس خستگی ایجاد کند. با این حال می‌تواند تاثیر زیادی در میزان مصرف کالری و تناسب اندام شما داشته باشد.

 

میزان مصرف کالری در پیاده روی تند

با انجام این ورزش می‌توانید حدود ۵۰۰ تا ۹۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. در پیاده روی سریع نیازی نیست که با حداکثر سرعت خود حرکت کنید بلکه با یک سرعت متوسط و در یک بازه زمانی مناسب می‌توانید به افزایش میزان مصرف چربی و کالری و شکل دادن به عضلات خود بپردازید.

 

میزان مصرف کالری در یک ساعت دویدن

با هر ساعت دویدن حدود ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری سوزانده می شود. شما می‌توانید با انجام این ورزش میزان کالری بیشتری نسبت به پیاده روی و راه رفتن بسوزانید و به اندام دلخواه خود برسید. مزیت ویژه دویدن این است که تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند بنابراین یکی از مناسب‌ترین ورزشها برای افزایش میزان مصرف کالری و رسیدن به اندام دلخواه است.

 

میزان مصرف کالری در پیاده روی و دویدن برای کسانی که می خواهند خیلی سریع لاغر شوند بسیار بالا است همچنین اگر مشکل زانو و مفصل ندارید میزان مصرف کالری روی تردمیل بسیار بالا است و گزینه خوبی برای کاهش وزن سریع است.

جدیدترین مطالب