حداقل آخر هفته ورزش نمایید

حداقل آخر هفته ورزش نمایید

حداقل آخر هفته ورزش نمایید

خیلی ها بدنشان خیلی بی تحرک می باشد و اصلا به ورزش علاقه ای ندارند ولی باید بدانید که ورزش برای سلامتی تان بسیار مهم و ضروری می باشد اگر واقعا فرصت ندارید می توانید در آخرین روزهای هفته ورزش نمایید  تا بتوانید شادابی و تندرستی خود را حفظ نمایید ورزش برای عضلات بدن بسیار مفید می باشد اگر بدنتان به مدت زیادی کم تحرک باشد در برابر بیماری های قلبی و عروقی حساس شده و خطر ابتلا به این بیماری ها در بدنتان بیشتر می شود در ادامه حداقل آخر هفته ورزش نمایید را در سایت سماتک خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

نتیجه یک تحقیق پیشنهاد می‌کند، انجام فعالیت ورزشی در یک یا دو جلسه در آخر هفته فواید مهمی برای سلامتی دارد. به طور میانگین ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی در طول یک هفته برای همه توصیه می‌شود و این میزان فعالیت ورزشی می‌تواند ۳ برابر خطر مرگ‌های زود هنگام‌ را کم‌ کند.

 

این یافته‌ها مبنی بر تحقیقاتی است که بر روی ۶۴۰۰۰ فرد بزرگسال بالای ۴۰ سال در انگلیس و اسکاتلند صورت گرفته است. محققان دانشگاه لو برو و سیدنی اطلاعات افرادی را که بالای ۱۸ سال ورزش می‌کردند را تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها پی بردند که مهم نیست چند بار در هفته و یا چه مدت ورزش می‌کنند، بلکه تا زمانی که از راهکارهای فعالیت ورزشی پیروی کنند از مزایای سلامتی برخوردار می‌شوند.

 

کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری‌ها

این خبر خوبی برای کسانی است که زندگی پر مشغله‌ای دارند. بر اساس این تحقیق آن‌ها می‌توانند آخر هفته فعایت‌های بدنی را انجام دهند. در مقایسه با آن‌هایی که اصلاً ورزش نمی‌کنند، افرادی که اهل ورزش هستند؛ چه به طور منظم و چه نامنظم، کمتر در خطر مرگ‌ ناشی از سرطان ، گرفتگی رگ که منجر به حمله‌های قلبی و سکته‌ی قلبی می‌شود، قرار دارند.

 

اشخاصی که فعالیت ورزشی خود را در آخر هفته انجام می‌دهند، در مقایسه با آن‌هایی که هیچ فعالیتی ندارند ۴۱ درصد کمتر در خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و ۱۸ درصد کم‌تر در خطر سرطان قرار دارند. آن‌هایی که به طور منظم سه بار یا بیشتر در هفته ورزش می‌کنند ۴۱ درصد و ۲۱ درصد خطر این بیماری‌ها را کاهش می‌دهند. محققان بیان کردند: حتی فعالیت با شدت پایین نیز به طور چشم‌گیری این خطرات را ۳۷ درصد و ۱۴ درصد پایین می آورد.

 

چقدر فعالیت باید داشته باشم؟

افراد ۱۹ تا ۶۴ ساله باید سعی کنند حداقل به طور میانگین ۱۵۰ دقیقه آیروبیک یا فعالیت‌هایی همچون دوچرخه سواری یا پیاده روی تند در طول هفته داشته باشند. تمرینات قدرتی مانند کار با وزنه ۲ بار یا بیشتر در هفته که بر روی تمام عضلات کار کند، انجام‌ دهند همچنین ۷۵ دقیقه آیروبیک با شدت بالا مثل دویدن یا تنیس یک نفره به صورت هفتگی انجام دهند. تمرینات قدرتی بهتر است بر روی عضلات اصلی بر اساس زمان پیشنهاد شده انجام شود.

 

یا حتی هر هفته ترکیبی از آیروبیک شدید و آهسته مثل دویدن یک ساعته در دو زمان ۳۰ دقیقه‌ای به صورت مجزا و ۳۰ دقیقه پیاده روی تند و در کنار آن تمرینات قدرتی ۲ یار یا چند بار در هفته بر روی تمام عضلات انجام دهند.

 

دکتر گاری ادنوان نویسنده و کارشناس فعالیت‌های فیزیکی و سلامت بیان کردند: ویژگی مهم ورزش کردن در این است که هدفمند باشد و قصد آن بالا بردن سلامت فرد باشد. او افزود: تعهد به داشتن یک زندگی فعال و پرجنب و جوش معمولاً توأم با انتخاب‌های سالم دیگر در زندگی است که باعث تغییر در جرم‌ حجمی بدن می‌شود که سلامت فرد را تضمین می‌کند.

 

هر چیز کوچکی را به حساب آوردن

این مطالعات قادر نیستند پیوند مشخصی بین فعالیت بدنی و کاهش خطر سلامتی را به صورت انفرادی نشان دهند. اما تحقیقات جامعی که انجام شد، نشان داد، ورزش و رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر بیماری‌هایی مثل سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و همچنین کنترل وزن و فشار خون و کاهش علائم افسردگی را کم کند.

 

جاستین وارنی بیان کرد: بیشترین مزایای سلامتی با ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط هفتگی بدست می‌آید. به هر حال هر تلاش کوچکی و حتی ۱۰ دقیقه فعالیت بدنی فوایدی برای سلامتی شما را فراهم می‌کند.

 

منبع :elmevarzesh.com

جدیدترین مطالب