فیلم آموزش صحیح ماساژ کف پا مناسب برای زن و مرد

فیلم آموزش صحیح ماساژ کف پا مناسب برای زن و مرد

فیلم آموزش ماساژ کف پا

ماساژ کف پا برای کمردرد و دردهای مزمن و همچنین برای سلامت بدن انسان مفید است فیلم آموزش صحیح ماساژ کف پا را در ادامه برای شما به نمایش گذاشته ایم. پیدایش ماساژ پا به چین باستان برمی‌گردد، اما بیشتر در مصر باستان برای اهداف درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. در اوایل قرن بیستم این روش درمانی که برای سلامتی بسیار مناسب است دوباره در مرکز توجهات قرار گرفت. ویلیام فیتزجرالد که یک پزشک آمریکایی بود، اولین کسی بود که ماساژ کف پا را آغاز کرد. ویلیام خیلی زود متوجه شد نکته‌ای که به آن دست یافته همان چیزی است که چینی‌ها آن را بیش از ۱۰۰۰ سال است می‌دانند و این نکته این است که کف پا مانند نقشه‌ای از بدن است و نقاط انعکاسی از طرف همه اندام‌های بدن را شامل می‌شود. حدود ۱۰ نقطه انعکاسی در کف پا وجود دارد که در آن انرژی بدن به کمک ماساژ دادن کف پا فعال می‌شود. ماساژ می‌تواند از انسداد انرژی که باعث ایجاد مقاومت در برابر جریان انرژی می‌شود جلوگیری کند.

 

آموزش ماساژ کف پا تصویری

دو پای بدن یک اتحاد بین دو قسمت بدن به وجود می‌آورد. نقاط انعکاسی اندام‌های بدن در دو کف پا جمع شده اند. زمانی که ماساژ در کف پا اتفاق می‌افتد و نقاط خاصی از کف پا ماساژ داده می‌شود، کانال‌های انرژی در اندام‌های بدن تحریک می‌شوند. زمانی که اندام‌های داخلی بدن عملکرد ضعیفی دارند، می‌توان به کمک ماساژ کف پا جریان انرژی را تحریک کرد که این روش بسیار موثر و کارآمد است. انعکاس درمانی معمولا برای معالجه قلب، دستگاه تنفسی و مشکلات مرتبط با کلیه و نیز مشکلات پوستی استفاده می‌شود.

 

آموزش ماساژ کف پا با عکس

افزایش جریان انرژی در بدن، استقامت بدن را افزایش و تنش را کاهش می‌دهد و به همین دلیل است ماساژ دادن کف پا می‌تواند علاوه بر بهبود درد کف پا، استرس را کاهش دهد. عصب‌هایی که به کف پا می‌رسند، شامل هفتادهزار پایانه عصبی هستند و به همین دلیل است که گفته می‌شود کف پا یک تصویر آینه‌ای از تمام قسمت‌های بدن است. یک انعکاس‌درمان حرفه ای می‌داند که کدام قسمت از کف پا به کدام قسمت بدن متصل است و به همین دلیل می‌تواند به کمک ماساژ پا سلامت اندام‌های مختلف بدن را بهبود بخشد، جریان خون را در این اندام‌ها افزایش دهد، حرکت مایعات دیگر بدن مانند لنف را بهبود بخشد و فعالیت‌های متابولیکی بدن را تسریع کند.

 

فیلم آموزش ماساژ دادن کف پا

اما علاوه بر ماساژ گرفتن از دیگران گاهی هم می‌توانید خودتان ماساژ دادن کف پا را انجام دهید که در این قسمت به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.
۱. ماساژ کف پا برای اضطراب

فیلم آموزش صحیح ماساژ کف پا مناسب برای زن و مرد

برای انجام ماساژ کف پا که بتواند به کاهش اضطراب شما کمک کند از دستور‌العمل زیر استفاده کنید:

انگشتان پا را حلقه کنید. در این حالت شما باید یک فرورفتگی را در گوشت زیر پنجه پای خود ببینید.
انگشت شستتان را بر روی این قسمت فرورفته قرار دهید
با انگشتان دیگر دستتان روی پایتان را بگیرید
به صورت دایره‌ای این قسمت را ماساژ دهید
در پایان، این ناحیه گوشتی را فشار و به سمت پایین مالش دهید

 

آموزش ماساژ کف پا برای درد کمر

فیلم آموزش صحیح ماساژ کف پا مناسب برای زن و مرد

مطالعه‌ای نشان داد که افرادی که با کمردرد دست و پنجه نرم می‌کردند و تحت درمان انعکاس درمانی قرار گرفته‌اند شاهد نتایج بهتری نسبت به کسانی بودند که خود کمر را ماساژ داده اند.

اگر شما می‌خواهید که کمرتان را به وسیله انعکاس درمانی بهبود بخشید، ماساژ دادن کف پا را بر روی قوس پا متمرکز کنید و این مراحل را دنبال کنید:

بر روی قسمتهای پر فشار در قوس پا تمرکز کنید. پیشنهاد می‌شود از چند قطره روغن یا لوسیون برای این کار بهره بگیرید
انگشت شست دست را از پاشته تا انگشتان پا با فشار حرکت دهید

 

فیلم آموزش صحیح ماساژ کف پا

فیلم آموزش صحیح ماساژ کف پا مناسب برای زن و مرد

هدف درمان آزادسازی میوفاسیال، تأثیر بر روی لایه‌های نازک بدن است که ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و اندام‌های شما را پوشش می‌دهند. درد در این نواحی عموما از نشأت گرفته از جاییست که یافتن دقیق موقعیت آن به سختی امکان‌پذیر است.

ریچل گوتزمن که یک متخصص است می‌گوید: “خوددرمانی چیزیه که من همیشه به مشتریام پیشنهاد می‌کنم. من از درمان آزادسازی میوفاسیال استفاده می‌کنم که آروم آروم جواب میده”. گوتزمن می‌گوید: “بافت مایوفاسیال رو یک شبکه متصل سه بعدی در نظر بگیرین. این شبکه جایی مثل پا جمع شده و مثل شبکه نقاط دیگر منشعب می‌شه.”

برای انجام عمل آزادسازی مایوفاسیال به کمک ماساژ دادن کف پا این مراحل را طی کنید:

بر روی یک صندلی و یا مبل راحت بنشینید
یک توپ گلف و یا یک توپ تنیس را روی زمین و زیر پای خود قرار دهید
توپ را به کمک پای خود حرکت دهید تا نقطه حساس را پیدا کنید
پای خود را روی توپ کمی فشار دهید تا به آرامش برسید
برای ۳ الی ۵ دقیقه توپ را در همان حال نگه دارید

ملاحظات
همواره شواهد بیشتری در مطالعات گوناگون مبنی بر این که ماساژ پا می تواند به طور کلی برای سلامت عمومی افراد مفید باشد بدست می‌آید. علاوه بر جنبه‌های علمی، ماساژ پا به طور کلی حال خوبی به افراد تزریق می‌کند.
این نکته برای بیماران دیابتی نباید فراموش شود و آن این است که باید پیش از ماساژ با پزشکشان مشورت کنند چرا که اختلالات عصبی حاصل از دیابت به وسیله ماساژ می‌تواند تحت تأثیر قرار بگیرد.
یک موضوع مشخص است و آن این است که پای ما همیشه در معرض آسیب است و به همین دلیل ماساژ عمیق آن می‌تواند باعث شود تا حالتان چنان خوب شود که دیگر دردها را فراموش کنید.

 

فیلم آموزش صحیح ماساژ کف پا مناسب برای زن و مرد

جدیدترین مطالب