رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس + تصاویر

رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس + تصاویر

رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس

در کتاب گنیس رکوردهای جالب و عجیبی تا به حال ثبت شده است این رکوردهای بسیار جالب هستند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس  را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

رکوردهای گینس فقط مربوط به انسانها نمی باشند برخی از این رکوردها را حیوانات به ثبت رساندند که شما از این رکوردها بی خبرید ما در این مقاله دوست داریم این رکوردها را برای شما دوستان عزیز بازگو نماییم در ادامه این مطلب، ۱۰ نمونه از عجیب ترین رکوردهایی که حیوانات در کتاب گینس به ثبت رسانده اند را برایتان نوشته ایم که بسیار جالب توجه هستند. به طور مثال می توان به طوطی ۲۵ ساله ای اشاره کرد که می تواند در عرض یک دقیقه، درب چندین قوطی نوشابه را باز کند، توپ بسکتبال را درون تور بیندازد یا حتی اسکیت بورد سواری نماید.

 

یا به سگی اشاره کرد که درازی گوش هایش از بلندی قد کوتاه ترین انسان روی زمین بیشتر است.

 

پر پشم ترین گوسفند دنیا

رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس + تصاویر

از گوسفندی که در نزدیکی پایتخت کشور استرالیا، یعنی کانبرا پیدا شده بود، بالغ بر ۴۰ کیلوگرم پشم چیده شده که همین امر این حیوان را به پر پشم ترین گوسفند زنده دنیا بدل کرده است.
افرادی که این گوسفند را پیدا کرده اند، نام «کریس» روی آن گذاشته اند و در این باره گفته اند این حیوان به دلیل سنگینی بیش از حد پشم هایش قادر نبوده به درستی حرکت کند. گفته شده بود که احتمالا بیش از ۵ سال پشم های این حیوان چیده نشده باشد.
کریس در حال حاضر رکورددار پر پشم گوسفند جهان است. پیش از آن، گوسفندی به نام «بیگ بِن» که در سال ۲۰۱۴ در نیوزیلند پیدا شده بود، با ۲۹ کیلوگرم پشم، سردمدار این رکورد بود.
بیگ بن در کشور خود محبوبیت زیادی داشت به طوری که تا پیش از مرگش در سال ۲۰۱۱ به سوژه بسیاری از کتاب های کودک در نیوزلند تبدیل شده بود.

 

بلندترین شاخ افقی

رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس + تصاویر

«جوئه سدلاکت»، مزرعه دار ساکن ایالت کانزاس، نام گاو خود – J’s Bluegrass – را در کتاب گینس به ثبت رسانده است. بلوگرس، شاخ بلندی به اندازه ۳ متر دارد که در میان گاوهای شاخ بلند دنیا، پیشگام به شمار می رود.

 

سدلاکت در مورد این گاو بیان داشته که ۵ تا ۶ نسل پیش از آن نیز شاخ هایی به همین بزرگی داشته اند و این ویژگی کاملا موروثی است.

 

بزرگ ترین گاو دنیا

رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس + تصاویر

گاوی موسوم به «بلوسوم» با اندازه تقریبی ۱٫۸ متر به عنوان بزرگ ترین گاو جهان نامش در کتاب گینس ثبت شده است. البته باید اشاره کنیم که «بلوسوم» ۱۳ ساله، در حال حاضر زنده نیست اما در سال ۲۰۱۴ میلادی توانست با وزن حدود ۹۱۰ کیلوگرمی نام خود را برای قد بسیار بلندش در گنیس ثبت کند.

 

بد نیست بدانید که گاوهای هلشتاینِ بالغ، به طور میانگین ۷۰۰ کیلوگرم وزن دارند.

 

بلندترین گوش در میان سگ ها

رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس + تصاویر

«هاربور»، سگ هشت ساله ای از نژاد Coonhound و ساکن شهر کلرادو است که به دلیل داشتن گوش های بسیار بلند نامش در کتاب گینس ثبت شده است. گوش های چپ و راست این حیوان به ترتیب ۳۱٫۱ و ۳۴٫۲ سانتی متر اندازه دارند.

 

جالب است بدانید مجموع اندازه هر دو گوش هاربور از قد کوتاه ترین مرد جهان (۵۹٫۶ سانتی متر) بلندتر است.

 

طولانی ترین مسیر طی شده توسط سگ اسکیت سوار

رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس + تصاویر

«اتو» نام سگ بولداگ انگلیسی است که توانسته طولانی ترین مسیر تعیین شده توسط انسان را با اسکیت بورد طی کرده و نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی به ثبت برساند.

این بولداگ سه ساله، سوار بر اسکیت از میان پاهای ۳۰ انسان که پشت سر هم و در یک صف ایستاده اند، بدون اینکه به آن ها برخورد نماید، عبور می کند. او این رکورد را در سال ۲۰۱۵ در پرو به ثبت رساند.

 

پر سرعت ترین لاک پشت جهان

رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس + تصاویر

همه ما لاک پشت را حیوانی بسیار کند و کم حرکت فرض می کنیم، اما «برتی» یک لاک پشت اهل کارولینای شمالی با حرکت خود با سرعت ۹۶۶ متر در ساعت همه این فرضیه ها را بر هم ریخته است. این رقم یعنی دو برابر سریع تر از حرکت نرمال بقیه لاک پشت های جهان.
با این تفاسیر باید گفت که «بِرتی» می تواند یکصد متر را در عرض ۶ دقیقه طی کند.

 

طوطی ای که متخصص پرتاب توپ در تور بسکتبال است

رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس + تصاویر

اسلم دانک برای انسان ها هم چندان آسان نیست چه برسد به پرنده ای همانند طوطی. «زاک»، یک طوطی ۲۵ ساله است که جولی و اد او را آموزش داده و قادر است با سرعت زیاد بسکتبال بازی کرده و در یک دقیقه چندین بار توپ را درون تور بیندازد.

 

افراد یاد شده در طول ۲۲ سال گذشته، انواع حرکات ورزشی و نمایشی را به طوطی خود آموخته اند که از جمله می توان به اسکوتر، اسکیت برد، بلند کردن پرچم و … اشاره کرد. این طوطی علاوه بر اسلم دانک، برای باز کردن بیشترین درب قوطی سودا در عرض یک دقیقه نیز نامش در گینس ثبت شده است.

 

درازترین مار گرفته شده توسط انسان

رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس + تصاویر

یک مار پیتون زنبوری با درازای ۷٫۶۷ متری که به کمپانی فول مون پروداکشن در کانزاس سیتی تعلق دارد، به عنوان بلندترین مارِ در اختیار انسان نامش در گینس ثبت شده است. غذای اصلی این خزنده ۸ ساله را حیواناتی همانند خرگوش، گراز یا گوزن تشکیل می دهد که هر دو هفته یک بار برایش سرو می شود.

 

درشت ترین چشم در میان سگ ها

رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس + تصاویر

بوستون تریر ۴ ساله سفید رنگ به نام Bruschi که به همراه صاحب خود، ویکتوریا رید، در تگزاس زندگی می کند، به دلیل داشتن درشت ترین چشمان سگ با قطر ۲۸ میلی متری نامش در کتاب گینس ثبت شده است.

 

قد کوتاه ترین گاو جهان

رکوردهای ثبت شده حیوانات در کتاب گینس + تصاویر

در سال ۲۰۱۴ میلادی، این گاو ۶ ساله که «منیکایم» نام دارد به عنوان کوتاه ترین گاو جهان نامش در گینس به ثبت رسید. این حیوان فقط ۶۱٫۵ سانتی متر قد دارد.

این پستاندار در آتولی در جنوب هندوستان ساکن است و با اینکه تغذیه آن با دیگر گاوها برابر است اما ذاتا کوتوله محسوب شده و توان رشد بیشتر از این اندازه را ندارد.

 

منبع:  rooziato.com

جدیدترین مطالب