لپ تاپ های مهندسی و حرفه ای

لپ تاپ های مهندسی و حرفه ای

لپ تاپ های مهندسی و حرفه ای

لپ تاپ های مهندسی و پیشرفته ای به تازگی وارد بازار شده است این لپ تاپ های مهندسی را با قیمت و برندهای مورد نظر در این بخش معرفی خواهیم کرد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر لپ تاپ های مهندسی و حرفه ای را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

به گزارش سماتک :چهار میلیون و 500هزار تومان با هر متر و معیاری که در نظر بگیرید عدد بزرگی است. حتی در دنیای تکنولوژی که حتما می دانید جنس خوب را فقط با پول خوب در اختیارتان می گذارند، باز هم این عدد بزرگ است. مثلا گران ترین موبایل های اپل هنوز نتوانسته اند بیشتر از چهار میلیون تومان قیمت داشته باشند.

 

در جهان لپ تاپ ها اوضاع همین است. اگر از مک بوک ها صرفنظر کنیم، بهترین و کاربردی ترین لپ تاپ دنیا را می توانید با نصف این پول بخرید. با این حال این هفته ما مجبور بودیم ولخرجی کنیم. چون کسی که قصد خرید لپ تاپ داشت، مصرانه روی حرفش ایستاد و گفت حتما لپ تاپی می خواهد که علاوه بر سخت افزار قدرتمند شکل و قیافه جذابی داشته باشد و جلوتر از تکنولوژی زمان خودش قدم بردارد.

 

ایده او وقتی پذیرفتنی شد که به ما گفت این مبلغ را برای خرید لپ تاپی خرج می کند که قرار است تا پنج شش سال آینده تنها دستگاه کامپیوتر خانه اش باشد. فکر می کنید در حال حاضر در بازار لپ تاپ ها با چهار میلیون و 500 هزار تومان پول چه انتخاب هایی پیش رویمان قرار داشت؟

 

1. Pavilion 15T-BC009/ ساخت HP

قیمت: چهار میلیون و 500 هزار تومان

پردازنده Core i7 از نوع 6700HQ، حافظه موقت 16 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی به اضافه 128 گیگابایت حافظه سریع از نوع SSD، کارت گرافیک مجزا از نوع GTX960، کیفیت صفحه نمایش تمام HD، ویندوز اورجینال 10 مهم ترین عاملی که ما را به سمت این محصول جذب کرد، وجود ویندوز 10

لپ تاپ های مهندسی و حرفه ای

لپ تاپ های مهندسی از امکانات منحصربفردی ساخته شده اند این لپ تاپ ها بسیار سرعت بالایی دارد که باعث شده است پردازنده ای قدرتمند ایتن لپ تاپ باعث شده است که مهندسان از این لپ تاپ های مدرن و پیشرفته استفاده نمایند.

 

اورجینال مایکروسافت بود. درست است که می توانید با کرک کردن ویندوزهای موجود در بازار خودمان همه محدودیت های مایکروسافت را دور بزنید اما ویندوز اورجینال حس دیگری دارد. علاوه بر این لپ تاپ HP یک پردازنده قدرتمند از نوع HQ دارد و به 16 گیگابایت حافظه موقت مجهز است.

 

بی نهایت سریع و بیش از اندازه قدرتمند برای تمامی کارها. وجود یک حافظه 128 گیگابایتی از نوع SSD باعث می شود ویندوز ظرف پنج ثانیه بالا بیاید. کارت گرافیک قدرتمندی هم روی محصول وجود دارد که باعث می شود تمام بازی های جدید را به آسانی اجرا کنید. صفحه نمایش را از نوع تمام HD مات انتخاب کرده اند. با این حال وقتی زمان ملاقات حضوری رسید با بیشترین سرعت ممکن از مغازه خارج شدیم. طراحی و ساخت محصول HP دقیقا با همین میزان اغراق ترسناک است. ضخامت آن به 24.3 میلیمتر می رسد و بدنه بسیار بدسلیقه ساخته شده است.

 

2. Aspire F5- 573G-77IL/ ساخت Acer

قیمت: سه میلیون و 500 هزار تومان

پردازنده Core i7 از نوع 7500U، حافظه موقت 16 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی به اضافه 128 گیگابایت حافظه سریع از نوعSSD، کارت گرافیک مجزا از نوع GIX490، کیفیت صفحه نمایش تمام HD

لپ تاپ های مهندسی و حرفه ای

بعد از مقالات ناگوار و حتی هولناک با محصول قبلی سراغ گزینه دوم رفتیم. این محصول از نظر فنی کمی در رده پایین تر قرار می گیرد. مثلا به جای پردازنده Core i7 از نوع 6700HQ روی آن از همین پردازنده با مدل 7500U استفاده کرده اند. کارت گرافیک محصول Acer هم به شکل واضح ضعیف تر است اما برای ما که قصد نداشتیم یک گیم نت تاسیس کنیم کفایت می کرد. حتی با اینکه ضخامت این محصول به عدد 28.5 میلیمتر می رسد همچنان قصد داشتیم به خاطر صرفه جویی یک میلیون تومان پول نقد، به ملاقات Aspire برویم. این ایده تا داخل فروشگاه دوام آورد.

وقتی بالای سر محصول Acer ایستادیم با کوهی از پلاستیک رو به رو شدیم. صفحه کلید، لولاها و ترکیب بدنه به هیچ وجه حس خوبی به شما منتقل نمی کند و مدام حس می کنید با محصولی ارزان قیمت در حد لپ تاپ های دو میلیون و 500 هزار تومان طرف حساب هستید. در واقعیت هم چنین محصول وجود دارد. با دو میلیون و 700 هزار تومان می توانید از منوی لنوو یک لپ تاپ با همین مشخصات سخت افزاری بخرید. پس این گزینه را هم خط زدیم.

 

3. K556UQ/ ساخت ASUS

قیمت: سه میلیون و 70 هزار تومان

پردازنده Core i7 از نوع7500U، حافظه موقت 12 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی، کارت گرافیک مجزا از نوع GTX940، کیفیت صفحه نمایش تمام HD

لپ تاپ های مهندسی و حرفه ای

با سیاست صرفه جویی در پول راه خودمان را در میان محصولات ارزان تر ادامه دادیم. محصول بعدی را از ایسوس انتخاب کردیم؛ یک لپ تاپ از سری K که در عین قدرتمندبودن، قیمت زیادی ندارند. این فضیلت بزرگ به لطف کاربرد مقدار زیادی پلاستیک خالص حاصل می شود. به نظر می رسد اگر دست ASUS باز بود، محض اطمینان مقداری پلاستیک اضافی هم برای مشتری توی جعبه این لپ تاپ می ریخت.

با این حال فروشنده ها تلاش می کنند با تاکید روی قیمت مناسب لپ تاپ برایش مشتری پیدا کنند. از حق و انصاف نگذریم اگر به پلاستیک حساسیت نداشته باشید، چشم هایتان ضعیف باشد (تا قیافه K556 را نبینید) و بتوانید بی خیال حافظه سریع SSD شوید با محصول خوبی روبرو هستید.

 

متاسفانه هیچ کدام از سه گزینه بالا برای ما مقدور نبود. علاوه بر این می خواستیم صفحه کلید لپ تاپ به نور پس زمینه مجهز باشد. پس لپ تاپ 2.3 کیلویی Asus را با حدود پنج کیلو پلاستیک اضافی به حال خودش رها کردیم تا به سراغ گزینه دیگری برویم.

 

4. V502UX/ ساخت ASUS

قیمت: سه میلیون و 660 هزار تومان

پردازنده Core i7 از نوع 6500U، حافظه موقت هشت گیگابایت، حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی به اضافه 128 گیگابایت حافظه سریع از نوعSSD، حافظه کارت گرافیک مجاز از نوع GTX950، کیفیت صفحه نمایش تمامHD

لپ تاپ های مهندسی و حرفه ای

چیزی که بیشتر مردم نمی دانند این است که می تواند دست شان را در صندوقچه قدیمی فرو کنند و محصولی بخرند که به سال قبل تعلق دارد. V502 UX چنین وضعیتی دارد. پردازنده در نظر گرفته شده برای آن مال پارسال است اما هنوز می تواند مثل یک شوالیه وفادار تا پای جان برایتان شمشیر بزند. با وجود قدیمی بودن روی این محصول یک حافظه SSD با ظرفیت 128 گیگابایت نصب کرده اند که به نظر امکان فوق العاده به حساب می آید.

حتی با انتخاب این محصول می توانید یک کارت گرافیک قدرتمندتر نسبت به سری K داشته باشید. خبر خوب برای اما این بود که نور پس زمینه صفحه کلید در این محصول وجود داشت. به همین خاطر با وجود اینکه می دانستیم Asus بدنه پشتی آن را از پلاستیک ساخته، به سراغش رفتیم. از این مغازه به آن مغازه و از این فروشگاه به آن فروشگاه، همه شان گفتند: گشتیم، نبود، نگرد، نیست. تنها یک فروشگاه آنلاین هنوز موجودی داشت که خب بهتر می دانید که ما برای خرید چنین محصولی آنقدر شجاع نیستیم.

 

5. IdealPad 700/ ساخت لنوو

قیمت: سه میلیون 650 هزار تومان

پردازنده Core i7 از نوع6700HQ، حافظه موقت 16 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی، کارت گرافیک مجزا از نوع GTX950، کیفیت صفحه نمایش تمامHD از نوع مات

لپ تاپ های مهندسی و حرفه ای

سایت های اینترنتی ضخامت این محصول را عدد شگفت انگیز 22.7 میلیمتر قدی کرده اند. همین کافی است که شما عنان اختیار از دست بدهید. با در نظر گرفتن این مسئله که محصول Lenovo از نظر سخت افزاری هم گزینه ای عالی است، تلاش کردیم آن را پیدا کنیم اما هر چقدر در فروشگاه ها پیش رفتیم ناامیدتر شدیم. این محصول نایاب است اما فروشنده ها می گویند هنوز می توان این مدل را با اضافه شدن حافظه 256 گیگابایتی از نوع سریعSSD و پرداخت پول بیشتر خرید.

 

تقریبا مطمئن شده بودیم که گمشده مان را پیدا کرده ایم اما حتی با وجود اینکه حاضر شده بودیم با پرداخت حدود چهار میلیون تومان قدم نهایی را برداریم متوجه شدیم در ساخت این محصول از پلاستیک استفاده شده است. ضد حال تا این اندازه؟

 

6. UX50IVW/ ساخت ایسوس

قیمت: چهار میلیون و 600 هزار تومان

پردازنده Core i7 از نوع 6700HQ، حافظه موقت 12 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی به اضافه 128 گیگابایت حافظه سریع از نوع SSD، کارت گرافیک مجزا از نوع GTX960، صفحه نمایش لمسی با دقت 2160P

لپ تاپ های مهندسی و حرفه ای

آخرین محصول توسط ایسوس ساخته شده است و به معنای واقعی کلمه یک ملکه زیبایی به حساب می آید. با این حال طراحی آن به شکل کامل از روی مک بوک های اپل تقلید شده است. اگر از این مسئله بگذریم با پردازنده ای قدرتمند طرف حساب هستیم که به قدر کافی سریع است. حافظه SSD می تواند با سرعت باورنکردنی ویندوز را اجرا کند و کارت گرافیک آن تنها از لپ تاپ های مخصوص بازی شکست می خورد.

 

مهمترین مسئله استفاده از آلومینیوم در ساخت بدنه است. ضمن اینکه صفحه نمایش شما دقت بیشتری نسبت به صفحه های تمام HD دارد. با این حال متوجه شدیم فروشنده ها قیمت های متفاوتی برای آن اعلام می کنند؛ از چهار میلیون و 650 هزار تومان بگیرید تا چهار میلیون و 530 هزار تومان. در نهایت چون از همه نظر دلمان را برده بود فروشنده ای پیدا کردیم که حاضر شد آن را برایمان چهار میلیون و 520 هزار تومان فاکتور کند. عملیات تمام شد و حالا بعد از گذشته سه روز به نظر می رسد همه از خریدمان رضایت داریم.

 

لپ تاپ های مهندسی و حرفه ای

 

منبع: bartarinha.ir

جدیدترین مطالب