تور مسافرتی سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس

تور مسافرتی سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس

تور مسافرتی سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس

 

تور مسافرتی مشهد مقدس بسیار مفرح و آرامش بخش خواهد بود. مشهد شهر بسیار بزرگی است که هم مکان های تفریحی و سیاحتی زیادی دارد و هم بواسطه وجود بارگاه معنوی امام رضا (ع) بهترین مکان برای زیارت و کسب عبرت است.

 

شهر مقدس مشهد کلان شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی می باشد که در دوره افشاریان مرکز ایران بوده است. این شهر دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران و نیز دومین شهر دنیا در جذب گردشگر مذهبی به شمار می رود به همین دلیل تور مشهد یکی از پر طرفدارترین تورهای ایران است.

شهر مشهد با دارا بودن سالیانه بیش از 40 میلیون گردشگر داخل و خارج کشور اولین و بزرگترین مقصد گردشگری ایران محسوب می شود.

 در تور مشهد مسافران عزیز می‌توانند علاوه بر حرم امام رضا به مکان‌های دیدنی دیگر هم رفته و از آن‌ها لذت ببرند. بسیاری از گردشگران مشهد فقط از چند جای محدود دیدن می کنند این در حالی است که مشهد یکی از شهرهای پرجاذبه در ایران است.

تور مشهد در چهار فصل به صورت زمینی و هوایی برگزار می گردد. با این شرایط مسافران تور مشهد میتوانند با توجه به خواسته و شرایط در هر زمانی که می توانند با انتخاب یکی از تورهای مشهد سفری آرام و راحت داشته باشند.

توضيحات مربوط به تور مشهد:

 

 تور لحظه آخری مشهد:

تور لحظه آخری به توری گفته میشود که در حداقل فاصله زمانی تا تاریخ شروع تور قرار گرفته است (که این مدت زمانی معمولا بین 1 تا 2 روز مانده به اتمام تاریخ ثبت نام تور و اجرای آن تور است) و به دلیل عدم تکمیل ظرفیت سهمیه رزرو شده توسط آژانس ها، تور ها با قیمتی بین 10% تا 50% پایین تر از قیمت واقعی خود به فروش می رسند.

 

تور چارتری مشهد:

اصولا ”پروازهایی چارتر هستند که توسط یک ارگان، سازمان، شرکت و . . . به اجاره در بیایند و کادر آن ارگان را از مکانی به مکان دیگر به صورت پرواز چه یک طرفه و چه رفت و برگشت با قرار دادی مدت دار با یک ایرلاین انجام دهند.

 

تور با امکانات ویژه مشهد:

تور با امکانات ویژه به توری اطلاق میگردد که در آن آژانس برگزارکننده تور علاوه بر خدمات اصلی اقدام به ارائه خدماتی ویژه در طی سفر به مسافران می نماید. امکاناتی از قبیل هتل ویژه،ترانسفر ویژه و…

 

جاذبه های گردشگری مشهد

موزه آستان قدس رضوی

موزه آستان قدس رضوی که در شهر مشهد و در صحن امام خمینی حرم مطهر امام رضا قرار دارد، یکی از ارزشمندترین موزه های جهان اسلام است که همه ساله مورد بازدید هزاران زائر داخلی و خارجی علاقه‌مند به آثار مذهبی، تاریخی، فرهنگی و هنری قرار می گیرد. این موزه، مستندترین مجموعه ای است که می تواند عنوان یک موزه کامل را به خود اختصاص دهد.این مکان پس از آخرین تغییرات در سال 1378 شمسی افتتاح گردید. این بنا شامل 3 طبقه زیرزمین، همکف و طبقه اول است و علاوه بر آنها 3 طبقه فوقانی دارد که مخزن کتاب‌هاست و قسمت مرتفع و میانی ساختمان را تشکیل می‌دهد. 

تور مسافرتی سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس

 در تور مشهد مسافران عزیز می‌توانند علاوه بر حرم امام رضا  از مکان‌های دیدنی دیگر مشهد هم لذت ببرند

 

طرقبه مشهد

طرقبه با وسعت 1600 کیلومترمربع از مهمترین ییلاق های کوهستانی حاشیه مشهد است که در 18 کیلومتری جنوب غربی مشهد و در مسیر راه جاغرق واقع شده و از غرب به کوه های بینالود و از شمال به کوه تخت رستم محدود می شود و در کنار شاندیز از مراکز مهم توریستی استان خراسان به شمار می‌رود.

این مکان در امتداد دره بسیار با صفايی واقع شده و از نظر زمین‌شناسی از بخش‌های دشت، پای کوه و کوهستانی شکل گرفته است. طرقبه دارای آب و هوای سرد و خشک با تابستان‌هایی خنک و مطبوع می باشد که به دلیل بالا بودن ارتفاع آن میزان بارندگی این منطقه نسبت به شهر مشهد بیشتر است.

این منطقه ییلاقی به دلیل آب و هوای مطبوع همه روزه پذیرای زائرین، مسافران و مجاوران شهر مشهد است.  

تور مسافرتی سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس

 تور مشهد در چهار فصل به صورت زمینی و هوایی برگزار می گردد

 

پارک کوه سنگی مشهد

پارک کوه سنگی مشهد یکی از قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین گردشگاه های مشهد است که به دلیل وجود دو کوه سنگی مشرف به شهر به این نام خوانده می شود و در جنوب غربی شهر مشهد در انتهای خیابان دکتر علی شریعتی در دامنه ی دو کوه قرار گرفته است.

 

منطقه تفریحی کوه سنگی یکی از مشهورترین مناطق تفریحی و پارک های قدیمی و زیبای ایران است که در سال ۱۳۳۰ افتتاح شده است. در بالای این پارک دو کوه بزرگ سنگی قرار دارد، بقیه پارک در محوطه بسیار وسیع حدود۲۰ هزار متر مربع دارای استخر و رستوران های متعدد و مراکز خرید و مراکز ورزشی و تفریحی و شهربازی و …. است. 

تور مسافرتی سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس

مسافران مشهد میتوانند با توجه به شرایطشان یکی از تورهای مشهد را انتخاب کنند

 

روستا و غار مغان مشهد

روستا و غار مغان مشهد از جاذبه های طبیعی خراسان رضوی است غار مغان در ۷۵ کیلومتری شهر مشهد و در جنوب روستای مغان واقع شده است ده مغان در جنوب مشهد و مسیر آن از طریق شهرک سیدی و عبور از جاده خلج می باشد این غار دارای دو دهانه است ارتفاع آن از دریا ۲۹۱۰ متر می‌باشد، این غار در سال ۱۳۲۴ توسط کوهنوردان شهرستان مشهد کشف شده است.

 

برای رسیدن به روستا و غار مغان مشهد باید از جاده کوهستانی پرپیچ و خمی که از منطقه سیدی در جنوب مشهد و کوه خلج شروع می شود ، ‌عبور کرد و پس از گذشتن از روستاهای بسیار دیدنی منطقه مانند بلاندر، اردمهن و خان رود به روستا و غار مغان مشهد رسید.

غار مغان متعلق به دوران دوم زمین شناسی است و قدمت آن از البرز و دماوند بیشتر است. کف مرمرین غار مغان متعلق به دوران دوم زمین شناسی می باشد . کف مرمرین غار در اغلب جاها مرطوب و لغزنده می باشد.   

تور مسافرتی سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس

جدیدترین مطالب