مکان های تاریخی و تفریحی شهر دزفول + تصاویر

مکان های تاریخی و تفریحی شهر دزفول + تصاویر

مکان های تاریخی و تفریحی شهر دزفول

درفول یکی از شهرهای غربی کشورمان ایران می باشد دزفول مناظر طبیعی زیبایی دارد آبشار زیبا و دیدنی دزفول معروف می باشد این شهر در شمال خوزستان قرار دارد دزفول دارای پارک ملی بسیار زیبایی می باشد رود خانه و نهر های زیبایی دارد که همه فصلی می باشند در بهار این نهرها بسیار منظره زیبایی دارند که باعث شده است منطقه توریستی در کشور باشد در ادامه جزئیات بیشتر و تصاویری از مکان های تاریخی و تفریحی شهر دزفول را در سایت سماتک خواهید دید با ماهمراه باشید.

 

جاذبه های گردشگری دزفول

جاذبه های گردشگری دزفول روستای نورآباد دزفول یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی شمال خوزستان است. این روستا در بخش شهیون دزفول واقع شده است.

 

روستای نورآباد دزفول جاذبه های گردشگری دزفول

برای رفتن به آن بعد از قرار گرفتن در مسیر جاده ی شهیون در شمال شهر دزفول بایستی، از روستاهای بیشه بزان، بازارگه، باغچه بان، ماشکار، آذنگ در جاده ی شهیون گذشت، و روبروی روستای صالح آباد به سمت چپ جاده منحرف شد و پس از طی مسیر کوتاهی به صورت جاده خاکی، به این روستا رسید.

مکان های تاریخی و تفریحی شهر دزفول + تصاویر

جاذبه های گردشگری دزفول

این روستا با داشتن باغ های زیبای انار، آبشاری با ارتفاع حدودا ۲۰۰ متری، چشمه سارهای زیبا، و منظره ی چشم نواز کوه های لنگر در شمال خود، در هر فصل از سال جلوه هایی زیبا از طبیعت، را به نمایش می گذارد. علاوه بر طبیعت زیبا، روستای نورآباد دزفول دارای بقایایی سنگی از معماری، بافت تاریخی متناسب با مصالح منطقه و قدمگاهی موسوم به قدم گاه امام رضا علیه السلام می باشد، که دیدنی های آن را به حد کمال می رساند. این روستا در بهمن ماه دارای دشت گل های نرگس ، و در فروردین ماه مملو از گل های بابونه است و مناظر باشکوه و دلنشینی از طبیعت در آن خلق می شود.

 

این روستا از اوایل فصل زمستان تا فروردین ماه می تواند یکی از انتخاب های مناسب برای طبیعت گردی باشد. برای رفتن به آبشار اطراف این روستا بهتر است از راهنماهای محلی روستا کمک گرفته شود.

 

البته تورهای طبیعت گردی توسط گروه های کوهنوردی و آژانس های گردشگری دزفول، برای رفتن به این روستا در ایام مناسب برگزار می گردد.

 

پارک ساحلی علی مالک دزفول

مکان های تاریخی و تفریحی شهر دزفول + تصاویر

جاذبه های گردشگری دزفول

به دلیل ساحل سازی های شهرداری دزفول در سال های اخیر، دزفول به شهر پارک های ساحلی مشهور شده است.

 

یکی از پارک هایی که در حاشیه ی رود دز در سال ۱۳۹۱ توسط شهرداری دزفول احداث شده است، پارک علی مالک می باشد.

 

این پارک در ساحل شرقی رود دز و حدفاصل پل قدیم و پل پنجم ، روبروی پارک ساحلی ولی عصر عج الله و جنب پل شناور واقع می باشد. مساحت این پارک ۱۴۲۰۰ متر مربع بوده که از این مقدار ۴۰۰۰۰ متر مربع به فضای سبز اختصاص یافته است.

 

از ویژگی های این پارک به پارکینگ مناسب، مسیر پیاده روی، منظره ی پل ساسانی دزفول و حرکت آرام رود ، در کنار آن می توان اشاره نمود. علاوه بر این موارد آلاچیق هایی، برای استفاده ی گردشگران و شهروندان، تدارک دیده شده که در ماه های مختلف سال بسته به نوع استفاده و آب و هوا ، تجهیز می گردند و هم، در روزهای گرم و هم در روزهای سرد سال و حتی در روزهای بارانی نیز میتوان از فضای پارک بهره برداری نمود.

 

رود دزفول

رود دز سومین رود پرآب کشور و یکی از ارزشمندترین جاذبه های طبیعی ملی است. به گزارش سماتک این رود زیبا ار مرکز شهر دزفول عبور می نماید و مناظر زیبا و چشم نوازی را در این عبور می آفریند.

 

همنشینی رود و غروب و پیوستن آسمان به آنها قرن هاست زیباترین ، و شگفت انگیزترین مناظر طبیعی را در ایران به نمایش می گذارد . منظره ی باشکوهی که نباید آن را در دزفول از دست داد و جزو جاذبه هایی، است که هر انسانی قبل از مرگ بایستی دیده باشد.

 

در کنار همه ی جذابیت هایی که عبور این رودخانه از شهر دزفول دارد، آثار و بناهای تاریخی، پارک های ساحلی، و … طلوع و عروب خورشید مخصوصا در شمال و جنوب رود دز، مناظر زیبایی خلق می نماید و بهترین لحظه ها ، برای ثبت عکس های شگفت انگیز به ویزه در کنار پل ساسانی دزفول است.

 

دریاچه میانه دزفول

دریاچه میانه در شمال شهر دزفول و در جاده بین سردشت و شهیون که به نام میانه مشهور، و در پشت بند خاکی پالنگان شهرستان دزفول قرار دارد. جاده میانه در شمال شهر دزفول و در جاده بین سردشت و شهیون قرار دارد یکی، از مناطق زیبای شهرستان دزفول جهت طبیعت گردی می باشد. در طول این جاده جاذبه هایی، از جمله دریاچه میانه در پشت بند خاکی پالنگان شهرستان دزفول قرار دارد.جاذبه های گردشگری دزفول این جاده در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر دزفول و بعد از روستای بیشه بزان شهیون قرار دارد.

 

مکان های تاریخی و تفریحی شهر دزفول + تصاویر

گذر نهرهای فصلی از این جاده، تپه های زیبا و مناظری ویژه، از این جاده مجموعه ی طبیعت گردی مناسبی، را در شمال شهرستان دزفول ساخته است.جاذبه های گردشگری دزفول بهترین زمان سفر به این منطقه و بهره از مناظر آن از اواخر پاییز تا اواخر فروردین ماه می باشد. از روستاهای این جاده می توان به وحدت و باغچه بان اشاره نمود.

 

آبشار شوی دزفول

مکان های تاریخی و تفریحی شهر دزفول + تصاویر

آبشار شوی دزفول در شمال شهرستان با ارتفاع ۸۵ متر و عرض ۷۰ متر، و بین کوه های سالن و اسفندیاری قرار دارد.

 

این آبشار با توجه به عرض و ارتفاع خود بزرگترین آبشار خاورمیانه لقب گرفته است، و یکی از زیباترین آبشارهای ایران به شمار می رود. آبشار شوی دزفول در سال ۱۳۹۳ به عنوان سی و پنجمین اثر طبیعی، ملی و اولین اثر ملی خوزستان توسط هیئت دولت برگزیده شد .جاذبه های گردشگری دزفول آبشار شوی دزفول یکی از ویژگی های ارزشمند ملی شهرستان دزفول است .

 

طبیعت زیبای منطقه شمال شهرستان دزفول باعث شده که گروه های کوهنوردی زیادی، از سراسر کشور برای دیدن این مناظر دل نواز به این شهرستان سفر می کنند.

مکان های تاریخی و تفریحی شهر دزفول + تصاویر

 

منبع:سایت کجارو

جدیدترین مطالب