معرفی غذاهای خوشمزه کیش و غذاهای محلی این جزیره

معرفی غذاهای خوشمزه کیش و غذاهای محلی این جزیره

زمانی که به کیش سفر می‌کنید، مقاصد بسیار زیاد و متنوعی را مشاهده خواهید کرد که در هیچ جای ایران پیدا نمی‌شوند. از جاهای دیدنی کیش تا هتل های چند ستاره و مراکز خرید آن که لحظات جذابی را برای مسافران رقم می‌زنند. ولیکن نکته‌ای که باید به آن دقت کنید فراموش نکردن غذاهای سنتی کیش است. این جزیره غذاهای خوشمزه و شیرینی های محلی مختلفی دارد که با امتحان‌کردن آن‌ها لذت سفر دوچندان می‌شود. ما نیز در این مطلب سعی داریم به بهترین غذاهای کیش اشاره کنیم و غذاهای سنتی و محلی آن را معرفی کنیم.

معرفی غذاهای خوشمزه کیش و غذاهای محلی این جزیره

قلیه ماهی

اگر مسافر تور کیش هستید یا به یکی از مناطق جنوبی ایران سفر می‌کنید؛ قلیه ماهی را هرگز فراموش نکنید. آوازه‌ی طعم خوش و لذیذی قلیه ماهی به گوش تمامی ایرانیان و حتی کشورهای همسایه نیز رسیده است. در این غذای جنوبی از فیله ماهی، پیاز، سیر، تمبر هندی، ادویه و سبزیجاتی مانند گشنیز و شنبلیله استفاده می‌شود. عطر و بوی این غذا نیز در مناطق مختلف جنوب کشور به‌علت تفاوت در طبخ و سرو می‌تواند متفاوت باشد. ناگفته نماند ماهی مناسب قلیه ماهی می‌بایست تا حد امکان کم تیغ و دارای گوشت نرم باشد که در زیر انواع آن را مشاهده می‌کنید.

 

• ماهیشعری

• ماهی هامور

• ماهی سنگسر

 

محمر کیش

اگر ذائقه ی شما به غذاهای شیرین و طعم های خاص تمایل دارد؛ حداقل یک بار باید محمر کیش را امتحان کنید. این غذا که به برنج شکری نیز شهرت دارد بسیار خوشمزه و خوشرنگ است. همچنین در پخت این غذای آسان از سبزیجات معطر، برنج شیرین، انواع ادویه و ماهی های جنوبی استفاده می‌شود.

معرفی غذاهای خوشمزه کیش و غذاهای محلی این جزیره

سمک مشوی

اگر به‌دنبال پخت یکی از غذاهای سنتی کیش هستید یا برای سفر به کیش اقدام می‌کنید؛ بهتر است با این غذا نیز آشنا شوید. سمک مشوی از بهترین غذاهای کیش و همچنین از محبوب ترین غذاهای عربی شناخته می‌شود. این غذای خوشمزه نه تنها در میان جنوبی‌های ایران بلکه برای مسافران کیش نیز محبوب بوده که توصیه می‌شود در زمان سفر به کیش آن را تست کنید.

 

مواد موردنیاز سمک مشوی کیش از ماهی، ادویه های تند و سبزیجات استفاده شده و عطر و بوی اشتهابرانگیزی دارد. شما می‌توانید این غذا را در تور کیش یا رستوران غذاهای سنتی کیش پیدا کنید. ناگفته نماند نحوه‌ی طبخ اصلی این غذا با ماهی سرخ شده در روغن زیاد است که در صورت نیاز می‌توانید آن را کباب کنید.

 

مضروبه

ترکیب ماهی و سیر چه در میان مناطق شمالی کشور و چه در میان نواحی جنوبی ایران بسیار رایج و محبوب است. بسیاری‌از افراد طعم بی‌نظیر ماهی و سیرترشی را دوست دارند و برخی دیگر از سیر در پخت ماهی استفاده می‌کنند. ولیکن غذایی که در این بخش معرفی می‌کنیم؛ مضروبه ماهی نام دارد و در آن گوشت انواع ماهی ، سیر و سبزیجات جنوبی استفاده می‌شود. ناگفته نماند به‌طور کلی ادویه های جنوبی طعم تند و زیادی داشته و علاوه‌بر عطرآگین کردن غذا، طعم جذاب و رنگ اشتهابرانگیزی به آن می‌دهد.

 

همچنین خوب است بدانید برای سفر به کیش می‌توانید از بلیط هواپیما ارزان استفاده کنید که بسیاری از سایت های معتبر مانند قاصدک24 آن را ارائه می‌دهند. برای جزیره کیش نیز این خدمات وجود داشته و از رزو بلیط هواپیما کیش تا هتل ارزان و تورمسافرتی در آن یافت می‌شود.

 

پودنی

بسیاری از توریستان و مسافران علاقه‌ی زیادی به تست‌کردن غذاهای جدید و به‌ویژه غذاهای محلی هر مقصد دارند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، توصیه می‌کنیم پودنی کیش یا پودنی جنوب را فراموش نکنید. وجه تمایز این غذای سنتی کیش با سایر غذاهای محلی مردم کیش، در نوع گوشت ماهی است. در پودنی از گوشت کوسه ماهی جنوب استفاده شده که بافتی سخت و سفت دارد؛ لذا برای نرم‌کردن آن می‌بایست قبل‌از سرخ‌کردن اقداماتی انجام شود. ابتدا آن را به‌خوبی با آبلیمو و ادویه‌جات آغشته می‌کنند و زمانی‌که سفت‌بودن خود را از دست داد؛ با فشردن گوشت ماهی، آبش را می‌گیرند. سپس پوست کوسه ماهی را جدا کرده و گوشت طعم‌دارشده‌ی آن را در روغن با ادویه و سبزیجات سرخ می‌کنند. سرو پودنی کیش با برنج صورت می‌گیرد که در صورت نیاز از نان نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

هریسه

هریسه یکی از انواع غذاهای بین المللی و غذاهای سنتی کیش است که در مناطق دیگر ایران و حتی کشورهای مختلف با نام‌های دیگری شناخته می‌شود. در کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان، پاکستان، آذربایجان و… به نام های هریسا، هریسه و کشک معروف است. اما اکثر شما آن را با نام «حلیم» می‌شناسید و در بسیاری از مراسم‌ها از آن استفاده می‌کنید. البته نحوه‌ی سرو و طبخ این غذا در جای‌جای ایران و جهان متفاوت بوده که همین امر سبب می‌شود هریسه را در کیش حتما امتحان کنید. در هریسه جنوبی از ماهی استفاده نشده و گوشت قرمز مانند گوشت گوسفندی یا بوقلمون جای آن را می‌گیرد. سپس همراه بلغور پخته شده و میکس می‌شود. برای سرو آن نیز از دارچین، کره و شکر استفاده می‌کنند.

معرفی غذاهای خوشمزه کیش و غذاهای محلی این جزیره

مارگوگ

مرگوگ که با نام های مرقوق و مارگوگ نیز شناخته می‌شود، نوعی خورشت محلی کیش است. در این غذای خوشرنگ ابتدا آرد نان سنگک را با آب مخلوط کرده و به‌صورت خمیر در می‌آورند. سپس موارد زیر را جداگانه پخته و در نهایت همه را با انواع ادویه و چاشنی مخلوط می‌کنند.

 

• گوشت استخوان دار

• سیبزمینی

• هویج

• سیر و پیاز

• بادمجان

• گوجه فرنگی

• فلفل سبز تند

 

سرو مرگوگ نیز با برنج صورت می‌گیرد و شمایل آن چیزی شبیه به خوراک و خورشت است.

 

فلافل و سمبوسه معروف

دیگر نیازی به معرفی این دو نیست. آوازه‌ی دلپذیربودن آن به گوش جای‌جای ایران رسیده است. فلافل از نخود چرخ‌شده و سمبوسه از سیب‌زمینی و جعفری تشکیل می‌شود که اجزای اصلی آن است. همچنین در بعضی مناطق کشور، از انواع گوشت، سوسیس و کالباس نیز در سمبوسه استفاده می‌کنند.

معرفی غذاهای خوشمزه کیش و غذاهای محلی این جزیره

سفری آسان، ارزان و امن را با سامانه جامع خرید بلیط سفر شرکت فرش تا عرش قاصدک کارمانیا تجربه کنید! شما برای گردشگری غذا در کیش می‌توانید از تور کیش قاصدک24 استفاده کنید یا با خرید بلیط هواپیما کیش خود را به این جزیره محصورکننده برسانید. همچنین اگر با قیمت بلیط هواپیما کیش مشکل دارید می‌توانید برای خرید بلیط قطار بندرعباس اقدام کنید. قاصدک24 نه تنها شما را در خرید تورهای مسافرتی، بلکه در خرید انواع بلیط مانند بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس بندرعباس، بلیط رجا و فدک یاری می‌کند. تنها کافی‌ست برای خرید آن‌ها وارد سایت شوید یا با شماره‌گیری (75269-021) تور کیش، تور ترکیه و… را ثبت نام کنید. همچنین برای اقامت در کیش، قاصدک 24 تمامی اقامتگاه‌های دلخواه شما را مانند هتل ارزان کیش، هتل ترنج کیش، هتل آپارتمان و… پشتیبانی می‌کند.

جدیدترین مطالب