نکاتی که باید موقع آرایش ابرو بدانید

نکاتی که باید موقع آرایش ابرو بدانید

ابروهای نازک و کم حجمی دارید و می خواهید با میکاپ ظاهری زیباتر به آن ها بدهید؟

 

تاج ابروهایتان خالی شده و ابروهایتان با هم قرینه نیست؟

 

رنگ ابروهایتان با موهایتان همخوانی ندارد؟

 

کوچکترین تغییرات در رنگ و ظاهر ابروها می تواند در چهره شما تاثیرات چشمگیری داشته باشد و ظاهر جذاب تری به چشم و ابروی شما بدهد.

 

در سال های گذشته ابروهای نازک و باریک مد بودند و طرفداران زیادی داشتند، اما در سال های اخیر بیشتر خانم ها به ابروهای پهن و پر علاقه مند شده اند. با این حال بایستی این موضوع را در نظر داشته باشید که همه افراد به طور طبیعی ابروهای پرپشت و پهنی ندارند.

 

همچنین اکثر ابروها با هم قرینه و یکسان نیستند و نیاز به این دارند که در هنگام آرایش، به طور اصولی قرینه سازی و هماهنگ شوند.

 

با استفاده از لوازم آرایش ابرو مانند انواع ریمل ابرو، مداد ابرو و سایه های ابرو می توان تغییراتی در رنگ و ظاهر ابروها ایجاد کرد. علاوه بر این با استفاده از رنگ های ابرو می توانید ابروهای خود را روشن تر یا تیره تر کنید.

 

در این نوشتار نگاهی خواهیم داشت به نکاتی که بایستی هنگام آرایش ابروها به آن توجه کنید، همچنین به سوال های مطرح شده در بالا پاسخ خواهیم داد. اگر می خواهید خیلی حرفه ای ابروهایتان را آرایش کنید، با ما تا انتهای این مطلب از الانزا همراه باشید.

 

ابروهای خود را اصلاح و مرتب کنید

نکاتی که باید موقع آرایش ابرو بدانید

اصلاح و مرتب کردن ابروها، پیش از آرایش اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر ابروهایتان نامرتب است، زیر ابروهایتان پر شده و یا قد تارهای ابروهایتان بلند شده است، حتما قبل از میکاپ، ابروهایتان را اصلاح کنید. در هنگام برداشتن ابروها ، توجه به فرم چشم و صورت نکته ای است که نباید از آن غافل شوید.

 

اگر ابروهای کم حجم و نازکی دارید و در اصلاح ابرو تخصص لازم را ندارید و به زیبا عامیانه در این کار وارد نیستید، حتما برای این کار به آرایشگاه و سالن های زیبایی مراجعه کنید.

 

در صورتی که ابروهای پهن و پری دارید، می توانید با استفاده از قیچی و موچین در خانه ابروهایتان را اصلاح کنید و ظاهری مرتب به آن ها بدهید.

 

برای اینکار ابروها را با استفاده از برس ابرو به سمت بالا شانه زده، سپس با توجه به قد تارهای ابرو و تاج ابرو، کمی از قد تارهای ابرو را قیچی بزنید. همچنین تاج ابرو را هم با استفاده از قیچی کوتاه کنید. توجه داشته باشید که این کار را با دقت انجام دهید و با توجه به خواب ابروها، تارهای ابرو را قیچی بزنید.

 

در هنگام اصلاح ابرو، سعی کنید که از قیچی زیاد استفاده نکنید و تارهای ابرو را خیلی قیچی نزنید. همچنین موهای زیر ابروها با استفاده از موچین بردارید و زیر ابروها را تمیز کنید.

 

شستشو و پاکسازی صورت

شستشو و پاکسازی صورت تمامی آلودگی ها را از سطح پوست پاک کرده و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند. قبل از آرایش صورت و میکاپ ابروها، با استفاده از پاک کننده های مخصوص، کاملا صورت را بشویید.

 

برای این کار می توانید از انواع فیس براش های دستی یا برقی و همچنین پدهای لایه بردار و اسفنج های پاک کننده صورت استفاده کنید. پاک کردن صورت با ژل شستشوی صورت قبل از میکاپ باعث می شود پوست کاملا تمیز شود و مواد آرایشی به خوبی روی پوست قرار گیرند.

 

انتخاب رنگ ابرو متناسب با رنگ پوست و رنگ مو

انتخاب رنگ ابرو متناسب با رنگ پوست و رنگ مو

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، می توانید با استفاده از لوازم آرایشی نظیر مداد، ریمل و سایه ابرو، در ابروهایتان رنگی موقتی ایجاد کنید.

 

اما یکی از اصولی که در هنگام میکاپ ابروها باید در نظر داشته باشید، این است که باید رنگ ابروها با رنگ پوست و رنگ موها هماهنگی داشته باشد. این بدان معنا نیست که ابروها و موها باید همرنگ باشند.

 

اگر پوست و مو روشنی دارید، رنگ ابروهایتان را همرنگ موها یا یک درجه تیره تر از موها انتخاب کنید، به این ترتیب بیشترین هماهنگی و تطابق میان ابروها و موها ایجاد می شود. همچنین اگر پوست روشن و موهای تیره ای دارید، پیشنهاد می کنیم ابروها را یک درجه از پایه موها روشن تر کنید.

 

برای خانم هایی که پوست سبزه ای دارند، ابروهای روشن چهره شان را بازتر نشان می دهد؛ اما توجه داشته باشید که رنگ ابروها از رنگ موها روشن تر نشود.

 

کشیدن کادر ابرو با مداد ابرو

مداد ابرو از جمله لوازم آرایش ابرو است که اکثر خانم ها به آن علاقه مند هستند، کار کردن با آن راحت است و در زمان کوتاهی هم می تواند شما را به نتیجه دلخواهتان برساند.

 

اگر ابروهای نازکی دارید، خیلی راحت می توانید با استفاده از مداد ابرو و کشیدن خط در حاشیه ابرو، آن ها را پهن تر کنید. در صورتی که می خواهید با استفاده از مداد ابرو در اطراف ابرو کادر بکشید، این کار را با ظرافت انجام دهید و بعد از کشیدن کادر، این خطوط را کاملا فید و محو کنید تا ظاهر طبیعی تر و نمای زیباتری به ابروها بدهید.

 

برای کشیدن کادر می توانید از مداد هاشور ابرو نیز استفاده کنید؛ مدادهای هاشور ابرو با سری مورب و بافت نرمی که دارند برای کشیدن کادر ابرو و همچنین پر کردن فضاهای خالی داخل ابرو فوق العاده هستند.

 

مداد ابرویی را انتخاب کنید که بافت متوسطی داشته باشد، در واقع مداد ابرو نباید به حدی نرم باشد که پس از چند ساعت پخش شود، همچنین نباید زیاد سخت باشد که پوست نازک و حساس ابرو را بخراشد. مداد ابرو باید بافتی کاملا متوسط داشته باشد و به راحتی در میان تارهای ابرو حرکت کند.

 

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب مداد ابرو این است که، پوشش دهی خوبی داشته باشد؛ لازمه این مشخصه وجود رنگدانه های قوی و به نوعی وجود پیگمنت های قوی در متریال آن است. یک مداد ابروی خوب با رنگدانه های قوی پوشش دهی بسیار خوبی خواهد داشت.

 

رنگ کردن ابروها با ریمل ابرو

رنگ کردن ابروها با ریمل ابرو

ریمل های ابرو محصولاتی پرطرفدار در میان لوازم آرایش ابرو هستند که در عرض چند ثانیه ابروهایتان را رنگ می کنند. رنگی که با ریمل های ابرو ایجاد می شود موقتی است و با شست ابروها کاملا پاک می شود، شاید یکی از دلایل محبوبیت این لوازم هم همین موضوع باشد.

 

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که نمی خواهید با رنگ های شیمیایی ابروهایتان را به طور دائم رنگ کنید، بی شک ریمل های ابرو برای تنوع انتخاب های خوبی به شمار می آیند.

 

ریمل های ابرو در تناژهای رنگی مختلفی از برندهای داخلی و خارجی در بازار موجودند، متناسب با رنگ پوست و رنگ موهایتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

 

به طور کلی انواع آن شامل ریمل‌های رنگی و بی‌رنگ می‌شود. مدل‌های رنگی که در تناژ های متفاوتی در بازار موجود هستند، در درجه نخست جهت ضخامت بخشیدن به تار موها و پرپشت نشان دادن، سپس برای رنگ کردن موقت ابروها به کار می‌روند.

 

ریمل ابرو به لحاظ شکل ظاهری شباهت بسیار زیادی به ریمل چشم دارد. با استفاده از اپلیکاتور آن و برس سر اپلیکاتور که به مایع ریمل آغشته است می توانید ابروهای خود را رنگ کنید.

 

توجه داشته باشید که در هنگام استفاده، برس را روی تارهای ابرو به سمت بالا و در جهت رشد تارهای ابرو حرکت داده و این کار را دو بار با فاصله کوتاه انجام دهید. برس زدن ابروها به سمت بالا باعث می شود ابروها ظاهر مرتب تر، زیباتر و جذاب تری پیدا کنند.

 

از برس زدن زیاد ابروها و آغشته کردن تارهای ابرو به میزان زیاد مواد ریمل خودداری کنید. از آنجایی که مواد ریمل روی تارهای ابرو پس از چند دقیقه خشک می شوند، زیاد زدن مواد ریمل باعث می شود ابروها ظاهری کثیف پیدا کنند.

 

پر کردن فضاهای خالی ابرو

می توانید قسمت های خالی ابرو را با مداد ابرو یا سایه ابرو پر کنید. یکی از قسمت هایی که در اکثر ابروها خالی و تنک است، تاج ابروهاست؛ تاج ابروها را می توانید به کمک مداد ابرو به راحتی پر کنید.

 

برای پر کردن قسمت تاج ابرو، توجه داشته باشید که این قسمت را زیاد پررنگ نکنید، چرا که ظاهری غیر طبیعی و خشن به چهره می دهد. سعی کنید مداد ابرو را به آرامی در این قسمت بکشید و از فشار دادن مداد خودداری کنید.

 

برای پر کردن فضاهای خالی ابرو به کمک مداد، سعی کنید در جهت رشد تارهای ابرو، خطوطی هاشوری بکشید که به لحاظ ظرافت به تارهای ابرو شباهت داشته باشند. به این ترتیب ابروها جلوه طبیعی پیدا می کنند.

 

انواع سایه های کرمی و پودری ابرو نیز، محصولات خوبی برای پر کردن جاهای خالی ابرو هستند. سایه های کرمی که تناژهای رنگی متنوعی در طیف های روشن یا تیره دارند، این روزها طرفداران زیادی دارند. این سایه ها ظاهری مات در ابرو ایجاد می کنند و پوشش دهی عالی دارند.

 

سایه های کرمی رنگدانه های بسیار قوی دارند و از این حیث پوشانندگی بالایی دارند. بافت این سایه نرم بوده و به راحتی کشیده می شوند.

برای استفاده از سایه های کرمی، بایستی از براش آرایشی ابرو استفاده کنید.

آرایش ابروها با سایه های کرمی ظاهری شبیه به هاشور ابرو ایجاد می کند. اگر می خواهید آرایش ابروهایتان دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد، سایه های کرمی ضد آب بهترین انتخاب هستند. سایه های کرمی یا به صورت تکی عرضه می شوند و یا می توانید آن ها را به صورت چندتایی و در یک پالت خریداری کنید. پالت های چندتایی سایه های کرمی دارای چند تناژ رنگ بوده و تنوع بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند، علاوه بر این به لحاظ قیمتی هم مقرون به صرفه تر هستند. برای استفاده از سایه های کرمی، بایستی از براش آرایشی ابرو استفاده کنید. معمولا در پالت های سایه یک براش آرایشی موجود است، با این حال می توانید این قلم ها را به طور جداگانه هم تهیه کنید.

 

ابروهایتان را با مداد هایلایت کنید

این تکنیک در آرایش ابروها فوق العاده کاربردی است. بعد از اینکه ابروها را کامل با مداد ابرو، سایه و ریمل ابرو میکاپ کردید، با استفاده از یک مداد سفید آن را هایلایت کنید. برای این کار با استفاده از یک مداد آرایشی سفید مات، دقیقا زیر ابرو در قسمت رویش ابروها، یک خط سفید صاف بکشید. این کار باعث می شود ابروها در ظاهر لیفت شده و کشیده شده به سمت بالا دیده شوند. این تکنیک در جلوه و فرم زیباتر چشم ها هم تاثیر خواهد داشت.

 

از کانسیلر استفاده کنید

بعد از اتمام آرایش ابرو، می توانید با استفاده از کانسیلر قسمت هایی از آرایش را که نیاز به اصلاح و تمیز کردن دارد، به نوعی کاور کنید.

 

برای این کار مقداری از کانسیلر را با استفاده از براش آرایشی در زیر ابرو زده و آن را به خوبی پخش کنید. استفاده از کانسیلر در این قسمت باعث می شود فاصله بین ابرو و چشم ها به خوبی مشخص ده، علاوه بر این ابروها در ظاهر برجسته تر دیده شوند.

 

ابروها را چطور آرایش کنیم؟

نقطه اول برای آرایش ابرو را باید لبه داخلی ابرو به سمت بینی انتخاب کنید. سپس نقطه دوم را باید دقیقا بالاترین نقطه در زیر قوس ابرو انتخاب کرده و با یک خط کج، نقطه اول را به نقطه دوم وصل کنید. نقطه سوم دقیقا انتهای ابرو است، با یک خط کج نقطه دوم را به نقطه سوم متصل کرده و گوشه ابرو را به این نحو آرایش کنید. نقطه سوم باید در راستای گوشه خارجی چشم شما انتخاب شود.

 

جمع بندی

در این مطلب نگاهی به نکات آرایش ابرو و استفاده از لوازم آرایش ابرو داشتیم. در طول این نوشتار سعی بر این داشتیم با ذکر روش های درست و بیان یکسری تکنیک ها، شما را در آرایش صحیح و بی نقص ابرو یاری کنیم.

 

بایستی این موضوع را مد نظر داشته باشید که تنها رعایت اصول و روش درست برای داشتن یک آرایش ابرو بی نظیر کافی نیست، برای این منظور بایستی از لوازم آرایش با کیفیت استفاده کنید تا به نتیجه ای مطلوب و دلخواه برسید.

 

تمامی این لوازم و انواع و اقسام محصولات آرایش ابرو از جمله مداد ابرو، سایه ابرو، ریمل ابرو، کانسیلر و پرایمر با کیفیت بالا و از برندهای معتبر و شناخته شده را می توانید در قسمت محصولات آرایش ابرو فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) پیدا کنید به صورت آنلاین خریداری کنید.

جدیدترین مطالب