اخبار گوناگون چیست؟ صحت اخبار گوناگون را چطور تشخیص دهیم؟

اخبار گوناگون چیست؟ صحت اخبار گوناگون را چطور تشخیص دهیم؟

اخبار گوناگون چیست؟ صحت اخبار گوناگون را چطور تشخیص دهیم؟

به جرات می توانیم بیان بداریم از زمان حضور انسان روی کره زمین ؛ قرن بیستم قرنی پر برخورد و در عین حال قرنی بود در جهت پیشرفت انسان در تمام زمینه ها  ؛ انسان ها همیشه برای بهتر زندگی کردن و حفظ دستاوردهای علمی و صنعتی خود سعی می کنند که صلح و آرامش را حفظ کنند .

 

خبرگذاری ها همیشه به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی روابط انسان ها از جنبه هایی مثل فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی تاثیر گذار بوه اند و دگرگونی هایی را ایجاد کرده اند که به پیشرفت منجر شده است .

 

به همراه این پیشرفت ها وسایل ارتباط جمعی نیز گسترش پیدا کرد . گسترش این رسانه ها بسیاری از سیاستمدران را در کشور های مختلف به فکر انداخت که بر نفوذ قدرت در کشور های دیگر به جای حمله مستقیم راه جدیدی را برای اعمال قدرت برگزیدند که از طریق خبر امکان پذیر می شد .

 

در واقع خبرگذاری ها  رکن اساسی در فرآیند خبر رسانی و محور مباحث مربوط به مقوله خبر به شمار می آیند .

 

در حال حاضر گسترش موسسه ها و پایگاه های اینترنتی را که نام خبرگذاری را به دوش می کشند باز شناخت مفهوم ، طرز خبر گذاری و سازمان را ضروری کرده است .

 

مفهوم کلمه

گوناگون تشکیل شده از گون و الف و گون به معنای جوراجور ، مختلف ، از هر قبیل و متنوع است .

 

خبر های گوناگون

اخبار گوناگون چیست؟ علاوه بر خبر هایی که با عنوان و مضمون های دیگر مثل سلامت ، هنری ، ورزشی ، اقتصادی ، جهانی و …. از طریق رسانه های جمعی در اختیار ما قرار می گیرند ؛ اخبار گوناگون نیز جایگاه خاص خودش را دارد و مخاطبان و همراهان همیشگی اش را می طلبد که تعداد کثیری دارند . از نظر دسته بندی برخی خبر ها هستند که در دسته بندی خاصی قرار نمی گیرند ، ولی اطلاع رسانی آن مهم قلمداد می گردد زیرا علاوه بر رفع نیاز خبری مخاطبان ، تکمیل کننده اطلاعات مورده نیاز برخی افراد خواهد بود . این اخبار زیر شاخه های متفاوتی دارد و نمیتوانیم آن را به منحصر به یک موضوع خاص بدانیم ؛ زیرا تنوع و تفاوت بسیار زیادی را در موضوع شامل می شود .

 

چند مورد از اخبار گوناگون

عکس پرستار فداکار زن ایرانی جهانی شد

درگیری و کتک کاری زنان در واگن مترو تهران بر سر ماسک

یکی از طالبان در مراسم عزاداری امام حسین شرکت کرد

هشدار در مورد صدور ویزا تقلبی برای عتبات عالیات

فلفل تند در فضا سبز شد

آثار توقف کشت خشخاش در افغانستان برای ایران

تقاضای خرید مواد غذایی از ابتدای سال بین 30 تا 35 درصد کاهش یافت

درمان سه سوته کبد چرب با طب سنتی

سه برادر در سد آزادی دالاهو به کام مرگ رفتند

وضعیت خواننده زن افغانستان پس ازورود طالبان

عجیب ترین مسمومیت با مصرف کدو سبز

 

صحت یا کذب در خبر های گوناگون

همانطور که در متن بالا بیان کردیم ؛ خبر های گوناگون زیر شاخه های زیاد و متنوعی را به خودش اختصاص می دهد و این زمینه را برای افراد سودجو فراهم می کند تا در فضای مجازی و برخی سایت ها و …. که اجازه مانور بیشتری دارند اطلاعاتی را با عنوان خبری به گوش افراد برسانند که گاهی از حقیقت به دور بوده و فقط برای کسب مافع شخصی خودشان دست به ساخت چنین تیتر خبری زده اند ؛ که البته در صورت اطلاع رسانی و پیگیری حتما با برخورد و پرداخت جریمه رو برو خواهند شد . البته که لازم به ذکر است که برای پیگیری هر گونه خبر با هر موضوع به خصوصی بهتر است که به رسانه و سایت های معتبر مراجعه کنیم تا نسبت به آن شک و شبهه ای بوجود نیاید .

 

جمع بندی

بیان کردیم همانطور که از معنای کلمه گوناگون مشخص است اخبار گوناگون خبر های متنوع و متفاوتی را در بر می گیرد که متاسفانه این تنوع بالا توانسته است زمینه را برای سود جویی برخی افراد برای کسب منافع شخصی ایجاد کند و برخی خبر ها را با کذب همراه کند .در متن برای آشنایی و درک بهتر مفهوم چند نمونه از اخبار گوناگون را مثال زدیم که البته دامنه گسترده تری را شامل می شود .

جدیدترین مطالب