منظور از ارز دیجیتال ملی چیست؟

منظور از ارز دیجیتال ملی چیست؟

ریال کوین رمز ارز دیجیتال ایران است، چندی پیش بود که موضوعی تحت عنوان معرفی ارز دیجیتال ملی توسط بانک مرکزی مطرح شد و حال افراد زیادی به دنبال این هستند که بدانند چه ویژگی هایی در مورد این رمز ارز وجود دارد و چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند. در این مقاله ما می خواهیم به صورت کامل به معرفی این رمز ارز بپردازیم و اینکه در پایان نیز صرافی را معرفی کنیم که شما می توانید هر نوع ارز دیجیتالی را از آن خریداری کنید و امکان نگهداری آن ها را داشته باشید. همچنین به بررسی کردن برخی از مزایای استفاده کردن از این صرافی می پردازیم که شما در هنگام استفاده کردن از آن ها چه مزیت هایی را دریافت می کنید.

 

ارزهای دیجیتال ملی نوعی از ارزها هستند که خاصیت غیر متمرکز ندارند و به صورت متمرکز در دسترس هستند و همچنین افراد و یا جامعه در استخراج و تولید آن ها نقشی ندارند. در واقع کنترل این گونه ارزها توسط دولت ها انجام می شود و با هدف کنترل پولشویی و کاهش مخاطرات ناشی از سیستم غیر متمرکز و غیر قابل کنترل بودن آن ها این کنترل ها روی چنین ارزهایی انجام می شود. در حال حاضر این پروژه در مرحله آزمایشی خود است و هنوز اخبار دقیقی از زمان ارائه و معرفی آن منتشر نشده اما مطمئنا به تازگی رمز ارز ریال نیز به لیست ارزهای دیجیتال اضافه می‌شود و کاربران ایرانی می‌توانند از آن استفاده کنند. در ادامه بیشتر در مورد هدف های راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی صحبت می کنیم.

 

ویژگی‌های رمز ارزها

یکی از مهم‌ترین ویژگی هایی که رمز ارزها دارند این است که به صورت دیجیتالی در دسترس افراد قرار دارند و هیچ گونه سکه یا اسکناسی در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد و کاملاً به صورت دیجیتالی و مجازی است.

 

همچنین یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث شده تا این رمز ارزها در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین بحث ها در کشورهای مختلف تبدیل شود، موضوع غیرمتمرکز بودن آن ها است. یعنی سرور مرکزی ندارند و در میان شبکه‌هایی از هزاران کامپیوتر توزیع شده‌اند. این یعنی تمامی اطلاعات در یک نقطه ذخیره نمی شود و هر کدام از کامپیوترهایی که کار استخراج را انجام می دهند به عنوان یکی از این سرورها در نظر گرفته می‌شوند. ویژگی های دیگری نیز در مورد این ارزها وجود دارد به عنوان مثال همتا به همتا بودن آن ها و رمزنگاری شدن نیز یکی دیگر از از ویژگی های مهم این گونه رمز ارزها است.

 

اما در این بین بانک مرکزی از شرکت خدمات انفورماتیک درخواست کرده تا ارز دیجیتال ملی را طراحی و آن را در راستای توسعه خدمات نظام بانکی کشور و استفاده از فناوری‌های نوین به کار بگیرند. در واقع این رمزارز کاربردهای متفاوتی در داخل کشور خواهد داشت. لازم است بدانید که این رمز ارز در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد و زمانی که بتواند تایید بانک مرکزی را دریافت کند، می‌تواند در سیستم‌های بانکی مورد استفاده قرار گیرد. در واقع هر واحد رمز ارز ملی یک ریال است که به ازای هر واحد آن یک ریال در حساب بانک مرکزی بلوکه می‌شود.

 

نحوه خرید رمز ارز ملی

در حال حاضر که این رمز ارز در مرحله آزمایشی قرار دارد مشخص نیست که از چه طریق می توانید اقدام به خرید آن کنید و مطمئناً باید صبر کرد تا با استفاده از اطلاعات بیشتری که منتشر می شود مشخص شود که از چه طریقی کاربران عادی می‌توانند از آن استفاده کنند و از تمامی ویژگی ها و مزایای آن بهره‌مند شوند. اما اگر قصد خرید بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید می‌توانید از صرافی هایی که وجود دارند استفاده کنید. در این بخش قصد داریم تا یکی از بهترین صرافی خرید ارز دیجیتال در ایران را معرفی کنیم که در حال حاضر توانسته عملکرد بسیار خوبی را داشته باشد و رضایت بسیاری از کاربران خود را به دست آورد. این صرافی با هدف کمک به کاربران ایرانی به وجود آمده و به آن ها کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری مطمئنی را در بازار ارز های دیجیتال داشته باشند.

 

همانگونه که می دانید بسیاری از صرافی های خارجی امکان دسترسی کاربران ایرانی به صرافی خود را محدود کردند و آن ها نمی توانند از این صرافی‌ها استفاده کنند. به همین دلیل این افراد باید از صرافی های داخلی استفاده کنند که در حال حاضر بسیاری از آن ها به شکل بسیار خوبی عمل کردند و توانستند ویژگی های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار دهند که با استفاده از این ویژگی ها امکان سرمایه گذاری و خرید ارز های متفاوتی را داشته باشند. کیف پول من نیز یکی از همین صرافی‌ها است که امکان سرمایه گذاری افراد در بیش از ۱۳۰۰ ارز دیجیتال مختلف را فراهم کرده است. افراد می‌توانند در این صرافی امکان خرید و فروش ارزهای زیادی را داشته باشند و همچنین برای نگهداری این ارزها نیاز به استفاده کردن از کیف پول جانبی نیست و می‌توانید با استفاده از کیف پول های اختصاصی هر ارز دیجیتال امکان نگهداری آن ها را در این صرافی داشته باشید.

 

امکان دریافت ارز دیجیتال رایگان

بسیاری از کاربران به دنبال این هستند که بتوانند ارزهای دیجیتالی را به صورت رایگان برای خود داشته باشند. این کاربران می خواهند با استفاده از روش‌های مختلفی که برای این کار وجود دارد امکان داشتن ارزهای دیجیتال با ارزشی را به صورت رایگان داشته باشند. اما بسیاری از روش ها برای دستیابی به اینگونه ارزها بسیار زمان‌بر است و کاربر نمی تواند در مدت زمان کمی به این ارزها دسترسی داشته باشد. کیف پول من امکانی را برای کاربران جدید خود فراهم کرده که آن ها می توانند با ثبت نام در این صرافی امکان دریافت ارز های دیجیتالی را به صورت رایگان داشته باشند. همچنین فرد زمانی که می خواهد از خدمات متنوع این صرافی استفاده کند می تواند با عضویت در شبکه‌های اجتماعی صرافی یا کمپین های مختلفی که برگزار می کند امکان دسترسی به ارز دیجیتال بیشتری را به صورت رایگان داشته باشد. مطمئناً با استفاده از این روش فرد می تواند بدون نیاز به هزینه کردن امکان ورود به این بازار را داشته باشد. برای این کار کافی است تا ابتدا ثبت نام خود را در این سامانه تکمیل کنید و سپس با انجام احراز هویت، در شبکه‌های اجتماعی این صرافی عضو شوید تا این ارزها به صورت رایگان در اختیارتان قرار گیرند.

 

ارز دیجیتال بخریم یا نه؟

ممکن است این سوال برای بسیاری از شما به وجود آید که آیا اقدام به سرمایه گذاری و یا خرید ارز دیجیتال کنیم یا خیر. مطمئنا پاسخ به این سوال بسیار سخت است و نمی‌توان توصیه کرد که فردی این کار را انجام دهد یا خیر. اما می‌توان این جمله را در نظر گرفت که افراد با استفاده از آموزش‌های مختلفی دانش و آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرند و در آن زمان می‌توانند ورود موفقی را به این بازار داشته باشند. همان‌طور که می دانید بازارهای مالی دچار نوسانات بسیار زیادی می شوند که اگر فرد آگاهی کاملی در این زمینه نداشته باشد، سرمایه خود را از دست می دهد. اما شما می توانید به صورت رایگان و با استفاده از امکانی که در بالا به آن اشاره کردیم امکان ورود به این دنیای جذاب را داشته باشید و حتماً از آموزش هایی در این زمینه وجود دارد، استفاده کنید تا بتوانید بهترین سرمایه گذاری ها را انجام دهید و از این طریق به سودهای بسیار خوبی هم برسید. هرچند که با استفاده از برخی بازی هایی که به تازگی معرفی شده شما می توانید با بازی کردن درآمد خوبی هم به دست آورید. در کنار تمامی این‌ها خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکی از روش های رایجی است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند تا بتوانند از این طریق درآمد خوبی را کسب کنند.

 

در این مقاله ابتدا سعی کردیم به صورت مختصر در مورد ارز دیجیتال ملی صحبت کنیم و به این موضوع اشاره کنیم که منظور از ارز دیجیتال ملی چیست و سپس صرافی را معرفی کردیم که شما می توانید برای خرید هر کدام از ارزهای دیجیتال از آن استفاده کنید. این صرافی خدمات متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید با بهره بردن از آن ها سرمایه گذاری موفقی را در این بازار داشته باشید. همچنین به این نکته نیز اشاره کردیم که شما می توانید به صورت رایگان ارزهای دیجیتالی را از این صرافی دریافت کنید.

 

https://kifpool.me/

جدیدترین مطالب