اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

قبل از بررسی شرایط مهاجرت و اقامت قبرس شمالی بهتر است تا یک آشنایی کوچک با کشور قبرس داشته باشیم. کشور قبرس، جزیره‌ای است در دریای مدیترانه شرقی، که به دو بخش قبرس شمالی (بخش ترکی) و قبرس جنوبی (بخش اروپایی) تقسیم می‌شود. پایتخت آن نیکوزیا است، که مانند مرزی میان دو قبرس شمالی و جنوبی عمل می‌کند.

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای آب و هوای مدیترانه‌ای بوده و زبان مردم آن ترکی است و اکثر مردم به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند. همچنین قبرس از نظر اقتصادی جزء برترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود، به همین دلیل کشوری مناسب برای زندگی و اقامت دائم برای شما خواهد بود.

 

مهاجرت با سرمایه گذاری در قبرس شمالی

یکی از بهترین مسیرها جهت مهاجرت و دریافت اقامت در قبرس شمالی، سرمایه‌گذاری است. طبق قانون قبرس شمالی، می‌توان با خرید ملک به ارزش حداقل ۴۰,۰۰۰ پوند اقامت این کشور را در کمتراز یک ماه اخذ کرد.

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

سرمایه گذاری از طریق خریدن ملک در قبرس شمالی

همانظور که اشاره شد، یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت از کشور قبرس شمالی، خرید ملک هست. هزینه‌ها در قبرس شمالی ارزانتر از قبرس جنوبی بوده، در نتیجه شما می‌توانید با هزینه کمتری برای خرید ملک در این کشور سرمایه‌گذاری کنید.

 

قیمت ملک

با توجه به داشتن امکانات و تکنولوژی روز در پروژه‌های ساخته شده در کشور قبرس شمالی، قیمت آپارتمان در قبرس بسیار کمتر از ارزش واقعی آن است. واحد پولی رایج در قبرس شمالی لیر است، اما خرید فروش ملک و ماشین با پوند انگلیس انجام می‌شود. قیمت کوچکترین واحدها که سوییت هستند از قیمت ۴۰,۰۰۰ پوند، و واحدهای آپارتمانی دو خواب از ۵۵,۰۰۰ پوند شروع می‌شود. این درحالی است که، خریدن ملک با این قیمت‌ها در قبرس جنوبی امکان پذیر نخواهد بود.

 

افزایش ارزش سرمایه

در سال‌های اخیر ملک و زمین در کشور قبرس شمالی ارزش بسیاری پیدا کرده است. یکی از مهمترین دلایل آن رشد اقتصادی بوده که این کشور داشته است. نرخ رشد سالیانه‌ی ارزش ملک به مقدار ۱۰ الی ۱۵ درصد است، شهرهایی مانند گیرنه و فاماگوستا ، که از مهترین مناطق توریستی قبرس شمالی محسوب می‌شوند و دارای نواحی ساحلی و کوهستان‌های بکر و سرسبز هستند.

 

همچنین به دلیل وجود مراکز دانشگاهی در منطقه فاماگوستا، این شهرها به عنوان بهترین مناطق جهت سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در قبرس شمالی شناخته شده‌اند. اگر نیاز به یک سرمایه‌گذاری امن دارید، می‌توانید با کمترین ریسک و خطر در شهرهای قبرس شمالی سرمایه‌گذاری کنید.

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

مهمترین مزایای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی

1. خرید اقساطی منزل در قبرس بدون نیازی به ضامن یا چک تضمینی
2. زندگی در یکی از امن‌ترین کشورهای جهان به همراه آرامش، آب و هوای عالی، فضایی بکر و مواد غذایی ارگانیک
3. دارای بهترین امکانات آموزشی برای فرزندان
4. کشوری در حال پیشرفت و توسعه با سرعتی بالا
5. احتمال اتحاد قبرس شمالی و جنوبی و ورود قبرس شمالی به اتحادیه اروپا
6. برای صدور اقامت نیازی به حضور مستمر افراد در قبرس نیست و سرمایه گذار می‌تواند در هر زمانی که نیاز است، از کشورخارج شود. حتی افراد می‌توانند، با خرید خانه، آن را اجاره سالیانه داده و قبرس شمالی را ترک کنند.
7. نزدیک بودن به ایران با اختلاف زمانی کم
8. پرداخت هزینه‌های زندگی با لیر
9. آسان بودن فرآیند خرید ملک
10. یکی از بهترین مناطق توریستی و گردشگری در سراسر جهان
11. پرداخت مالیات کم
12. برای بررسی بیشتر روی لینک روبرو سرمایه گذاری در قبرس شمالی کلیک کنید.

 

اقامت دائم از طریق ثبت شرکت

یکی از دیگر از راه‌هایی که می‌توانید، از طریق آن اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کنید، ثبت شرکت در این کشور است. با توجه به زیر ساخت‌های اجتماعی و اقتصادی اخیر، مهاجران بسیاری برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت جذب این کشور شده‌اند. یکی از مهمترین دلایلی که موجب شده، تا افراد علاقه مند شوند که شرکتی را در قبرس شمالی ثبت کنند، هزینه‌های پایین آن و پرداخت مالیاتی بسیار کمتر از کشورهای اروپایی است.

 

مهاجرت و اقامت از طریق تحصیل

اگر فرزندی دانشجو دارید و می‌خواهید برای آینده او سرمایه‌گذاری کنید، یکی از بهترین کشورهایی که می‌توان برای تحصیل و حتی اقامت دائم برگزید، قبرس شمالی است. این کشور دارای بهترین مراکز دانشگاهی اروپایی و آمریکایی بوده، که در رده‌بندی بین المللی دارای رده‌های بالایی هستند و بهترین فرصت را در اختیار دانشجویان ایرانی قرار می‌دهند.

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

داشتن حساب بانکی بین المللی، بیمه درمانی و خوابگاه‌های متنوع با کیفیت بالا، از دیگر مزیت‌های ادامه تحصیل در قبرس شمالی است.

 

همچنین خانواده فرد دانشجو می‌‍‌‌‌‌‌‌‌توانند، به قبرس شمالی سفر کرده و اقامتی نامحدود داشته باشند.

 

برای بررسی بیشتر روی لینک روبرو تحصیل در قبرس شمالی کلیک کنید.

 

اقامت دائم قبرس شمالی از طریق ازدواج

ازدواج هم می‌تواند، یکی از مسیرهایی باشد که افراد بتوانند تا اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کنند. اما این روش سخت بوده و دارای شرایط و قوانینی است. مهمترین شرایطی که باید افراد داشته باشند، تا بتوانند از طریق ازدواج در این کشور اقامت دائم دریافت کنند، شامل موارد ذیل است:

 

1. قبلا هر دو فرد در قبرس شمالی زندگی کرده باشند.
2. سن آنها بیش از ۲۱ سال باشد.
3. دارای گواهی سلامت باشند.

 

اقامت دائم از طریق تولد به قبرس شمالی

اگر زوجین تابعیت قبرس شمالی را داشته باشند، فرزندی که به دنیا می‌آید، نیز به عنوان شهروند قبرس شناخته شده و دارای تابعیت خواهد بود. اما اگر زوجین تابعیت قبرس را دریافت نکرده باشند، فرزند به دنیا آمده برای اینکه بتواند تابعیت آن کشور را اخذ کند، باید ۵ سال به صورت مستمر در این کشور زندگی کند.

 

اقامت دائم از طریق پناهندگی

پناهندگی نه تنها در کشور قبرس، حتی در بسیاری از کشورها برای افراد به ویژه برای ایرانیان بسیار سخت و دشوار است. شما باید مدارک لازم و معتبری برای ادعای خود جهت پناهندگی به این کشور ارائه دهید. اما اگر ادعای شما ثابت شود، شما از کلیه امکانات بهداشتی و رفاهی به صورت رایگان بهره‌مند خواهید شد.

 

اخذ اقامت دائم قبرس شمالی

مهمترین نکته‌ای که می‌توان در مورد قبرس شمالی در نظر گرفت، این کشور جزء قدرتمندترین کشورهایی است، که افراد می‌توانند، برای داشتن زندگی و اقامت دائم در آن سرمایه گذاری کنند. اگر شما به زبان رایج این کشور (ترکی استانبولی) تسلط داشته باشید، می‌تواند مسیر دریافت اقامت و تابعیت این کشور را برای شما آسان کند. پیدا کردن کار در این کشور سخت نیست و شما می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری در ملک ویا ثبت شرکت، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

 

شرایط زندگی در قبرس شمالی چگونه است؟

متناسب بودن درامد و مخارج زندگی. ۲- آزادی های اجتماعی و فرهنگی. ۳- مردم قبرس بسیار خوش بر خورد و مهمان نواز هستند.

 

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی چیست؟

زندگی در یکی از امن ترین کشورهای دنیا ۲- تحصیل رایگان ۳- خدمات درمانی رایگان ۴- داشتن آزادی های اجتماعی ۵- آب و هوای مدیترانه ای ۶- بالا بودن سطح کیفی زندگی

 

معایب قبرس شمالی چیست؟

قبرس شمالی برای کسانی که به زندگی در شهر های شلوغ و پر هیاهو علاقه دارند مناسب نمی‌باشد. با وجود اینکه مردم قبرس عموما به زبان انگلیسی تسلط دارند ولی زبان رسمی مردم قبرس ترکی استانبولی است که جمعیت کمی در دنیا به این زبان صحبت می‌کنند.

جدیدترین مطالب