برج نوری| انواع برج نوری در ابعاد گوناگون

برج نوری| انواع برج نوری در ابعاد گوناگون

برج نوری را از احداث گستر بخواهید. گروه تولیدی-صنعتی احداث گستر نیروی پارس با همراهی برترین مهندسان و تکنولوژیست های ایران توانسته است که به یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان انواع برج نوری در ابعاد گوناگون تبدیل شود. شما می توانید برای سفارش انواع برج نوری به وب سایت احداث گستر مراجعه فرمایید و به طور رایگان از مشاوره کارشناسان باسابقه این گروه بهره مند شوید. متخصصان احداث گستر به شما کمک می کنند تا برج نوری متناسب با بودجه و نیاز خود را سفارش دهید.

 

برج نوری یکی از تجهیزات روشنایی است که به صورت پایه بلند در مکان های مختلف و فضاهای باز از جمله فضای پارک‌ ها، اتوبان‌ها و همچنین محوطه های گسترده از جمله معابر شهری نصب می‌ شود و نور لازم را به منظور تردد امن و راحت مردم فراهم می کند.

 

این برج با نام های دیگری همچون دکل نوری نیز شناخته می شود. دکل های نوری که جزء تجهیزات اصلی روشنایی در شهرها و همچنین محوطه های مختلف بیمارستان ها، کارخانجات و فرودگاه ها هستند از زوایای مختلف قابل بررسی هستند. به عنوان مثال این دکل های روشنایی و یا برج های نوری را می توان از لحاظ ارتفاع، جنس بدنه، نوع سیستم روشنایی و همچنین از لحاظ ثابت یا متحرک بودن بررسی کرد. در ادامه به چند خصوصیت و ویژگی این برج ها اشاره خواهیم کرد و آن را از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

 

انواع برج نوری در ابعاد گوناگون

یکی از زوایایی که می‌ توان برج نوری را مورد بحث و بررسی قرارداد، ابعاد آن است. وقتی صحبت از ابعاد برج نوری به میان می ‌آید در درجه اول میزان ارتفاع آن به ذهن متبادر می شود. در واقع ارتفاع این برج ها نسبت به ثابت یا متحرک بودن و همچنین نسبت به محل کار گذاری آن متفاوت است. ارتفاع این برج ها می تواند بین ۱۰ الی ۶۰ متر متغیر باشد و بسته به محل نصب ارتفاع آن کمتر یا زیادتر شود.

برج نوری| انواع برج نوری در ابعاد گوناگون

مقایسه انواع مختلف برج نوری

انواع مختلف برج نوری از لحاظ کارکرد به سه دسته اصلی تقسیم می شود. یکی از دسته های اصلی که ساده ترین آن نیز است برج نوری ثابت می باشد. برج نوری ثابت به دلیل این که سبد پروژکتورهای آن به صورت کاملا ثابت و بدون حرکت روی برج قرار گرفته است، با این نام شناخته می شود.

 

عملیات تعمیر و سرویس کاری این برج نوری در ارتفاع انجام می شود. سرویس کار باید با استفاده از جرثقیل یا نردبان برج به ارتفاع رفته و دسترسی برای تعمیر یا سرویس برج داشته باشد. اما نوع دیگر آن که با نام برج نوری متحرک شناخته می شود قابل جابجایی است و با استفاده از سیم بکسل یا الکترو موتور برقی می ‌توان سبد پروژکتور آن را پایین آورد و عملیات سرویس کاری و تعمیرات را روی پروژکتورهای این دکل انجام داد.

 

اما نوع دیگر آن که برج نوری استادیومی نیز نامیده می‌ شود زیر مجموعه دو نوع برج ثابت و متحرک است و به دلیل استفاده های گسترده ای که در استادیوم و زمین های ورزشی دارد با این نام شناخته می شود.

 

ویژگی های انواع برج نوری

بدنه برج نوری به دلیل گالوانیزه شدن در برابر اکسید شدن و زنگ زدن، مقاومت بسیار بالایی دارد و علاوه بر آن ساختار این برج به گونه‌ ای طراحی و تولید شده است که در برابر سیل و زلزله و بسیاری از عوامل نامساعد محیطی همچون طوفان‌ ها نیز مقاومت بسیار زیادی داشته باشد. از طرفی به دلیل پراکنش نور به صورت کاملا استاندارد باعث روشنایی کامل محوطه های باز و بسته می شود و محیط پارک ها، کارخانجات، فرودگاه‌ ها و اماکن دیگر را به صورت کامل روشن می‌ کند.

 

از طرفی روشنایی این برج‌ها کاملا مقرون به صرفه است و باعث صرفه‌ جویی بسیار زیادی در مصرف برق می شود. اگر به جای پروژکتور های تعبیه شده در برج نوری از انواع سیستم ها روشنایی دیگر همچون ستون های شهری و سیم کشی ستون استفاده شود، قطعا هزینه های بیشتری برای تامین روشنایی صرف خواهد شد و نتیجه نیز راضی کننده نخواهد بود.

برج نوری| انواع برج نوری در ابعاد گوناگون

قیمت برج نوری بر چه اساس محاسبه می شود

یکی از مزیت های بسیار عالی تمام برج های نوری این است که نور را به صورت کاملا غیر متمرکز و مساوی در تمام قسمت های فضای اطراف برج پخش می کند. به همین جهت نیز قیمت ‌گذاری آن در راستای بهبود عملکرد آن تنظیم شده است. از جمله عوامل موثر در قیمت برج نوری می توان به تعداد برج های روشنایی و همچنین ابعاد پروژکتورها اشاره نمود.

 

تعداد و نوع پروژکتور ها تاثیر مستقیم روی کیفیت نور دارد. علاوه بر آن ارتفاع دکل و وزن آن نیز در قیمت ‌گذاری برج نوری تاثیر مستقیم دارد. در برخی مواقع جنس فلز و همچنین مقاومت سازه برج و پروژکتور با انواع دیگر متفاوت است و همین مسئله می ‌تواند بر روی قیمت نهایی محصول تاثیر داشته باشد.

 

بنابراین قبل از خرید برج نوری و قبل از استعلام قیمت آن حتما نسبت به کیفیت متریال و مواد اولیه و همچنین کیفیت نور و تعداد و ابعاد پروژکتورها اطلاعات کافی کسب کرده و سپس قیمت محصول را برای خرید جویا شوید.

 

گروه احداث گستر نیروی پارس با داشتن سال ها سابقه در زمینه طراحی و تولید انواع برج نوری با ارتفاع های مختلف می تواند گزینه خوبی برای شما باشد تا علاوه بر استعلام قیمت برج نوری، باکیفیت ترین آن را هم سفارش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت برج نوری و آگاهی از هزینه های پیش رو، به وب سایت احداث گستر مراجعه فرمایید و با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب