استفاده از اپلیکیشن‌ های حوزه سلامت

استفاده از اپلیکیشن‌ های حوزه سلامت

اپلیکیشن‌ های حوزه سلامت

امروزه نیاز مردم به استفاده از خدمات درمانی و حوزه سلامت بیشتر از گذشته شده است. روشهای حضوری در گذشته، جوابگوی نیاز مردم بود. اما شرایط پیش آمده، قرنطینه و افزایش تقاضا، بستر خدمت‌رسانی آنلاین و غیرحضوری را مستعدتر کرده است. در حال حاضر با استفاده از روش‌های دریافت خدمات درمانی و تشخیصی بصورت غیرحضوری می‌توان حتی سریعتر به نتیجه رسید و خدمات بهتری نیز دریافت کرد. پیشرفتی که نسبت به گذشته انجام شده این بود که می‌توانستیم برای ثبت نوبت یا درخواست خدمات درمانی و آزمایشگاهی از طریق تلفن تماس یا برنامه‌های ثبت نوبت برپایه وب استفاده کنیم. اما اکنون یک قدم دیگر پیشرفت کرده و ما در مجموعه‌ی هوم‌کا استفاده از خدمات درمانی را در غالب یک اپلیکیشن برای شما راحت‌تر کرده‌ایم.

 

برخی افراد استفاده از برنامه‌های حوزه سلامت برپایه وب برا‌یشان دشوار است. فعالین این حوزه همچون مجموعه خدمات درمانی هوم کا برای راحتی بیشتر هموطنان و خدمات رسانی بهتر و سریعتر بدون ایجاد ترافیک کاربر یا قطع اینترنت دست به ساخت و راه‌اندازی اپلیکیشن‌هایی زدند که می‌تواند برای عموم استفاده‌ای راحتتر داشته باشد و در ضمن همیشه در دسترس باشد.

استفاده از اپلیکیشن‌ های حوزه سلامت

دسترسی آسان به خدمات درمانی از تلفن همراه

امروز همه ما در هر نقطه‌ای که زندگی کنیم می‌توانیم از خدمات درمانی بهرمند شویم، اما چگونه؟

 

تنها کافیست یکی از چند اپلیکیشن یا برنامه مخصوص به حوزه سلامت را در تلفن همراه خود نصب کنیم. جالب است بدانید که استقبال و کارایی این برنامه‌ها در کشورمان انقدر بالا بوده که تاکنون بسیاری از مراکز ارائه خدمات درمانی و تشخیصی دست به راه اندازی این اپلیکیشن‌ها زده‌اند، بنابراین شما امروز تقریبا می‌توانید مطمئن باشید که ارائه دهنده خدمات درمانی به شما اپ تلفن همراه نیز دارد.

 

ممکن است استفاده از برنامه‌های تحت وب و کسب اطلاعات درمورد بهداشت و درمان از طریق وب چندان برای شما راحت نباشد و از طرفی استفاده از خط تلفن و ماندن در ترافیک مشترکین چندان خوشایند نیست. بنابراین با استفاده از این برنامه‌ها خیلی سریعتر به خدمات درمانی یا اطلاعات مشاوره‌ای که نیاز دارید می‌رسید.

 

دنیای اپلیکیشن های حوزه سلامت

پیشرفت در حوزه‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری الکترونیک در ابعاد مختلف، تنها مختص به میهمن عزیزمان نبوده و این اتفاق در تمام دنیا نیز افتاده است. پیشی گرفتن دنیای الکترونیک و سایبری، بر انجام حضوری و فیزیکی کارهای روزمره و استفاده از خدمات گوناگون، در حوزه‌های مختلف!

 

در مقیاس بزرگ جهانی، یکی از مجموعه‌های موفق این‌چنینی در دنیای سلامت و مراقبت، اپلیکیشن Health Tap است که جزو پیشتازان سلامت دیجیتال می‌باشد

 

اپلیکیشن‌های حوزه سلامت به ما چه اطلاعاتی می‌دهند؟

یکی از نقاط قوتی که این اپلیکیشن‌ها دارند، برطرف کردن نیاز تمام مردم است. ممکن است شما تنها نیاز به اطلاعاتی درمورد تغذیه داشته باشید، اما دیگری به برنامه احتیاج دارد که بتواند از طریق آن به یک مشاور پزشک متصل شود. بنابراین هر سلیقه‌ و نیازی را پوشش می‌دهند. اما چه اطلاعاتی به شما می‌دهند؟

 

• مشاوره و اطلاع رسانی درمورد حوزه سلامت
• مشاوره و اطلاع‌رسانی درباره تغذیه و تغییر سبک‌های غلط
• ارائه اطلاعات مفید درمورد ورزش و حفظ تناسب اندام
• ارائه رژیم غذایی به افراد باتوجه به خصوصیات و نیازهای هر شخص توسط متخصصین
• ارائه‌ اطلاعات کاربردی جهت تغییر عادات اشتباه زندگی و شروع سبک سالم و مفید
• کنترل وضعیت بیماران خاص و یا بیمارانی که خود توانایی شرایط بیماری را ندارند
• اتصال به مشاورین پزشک و متخصص در تمام دسته‌های پزشکی

استفاده از اپلیکیشن‌ های حوزه سلامت

اپلیکیشن‌های حوزه سلامت اختصاصی هستند؟

بله بیشتر اپلیکشین‌های حوزه سلامت در دسته‌های بخصوصی برنامه ریزی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند:

 

• برنامه‌های کنترل سلامت، تغذیه و ورزش و تغییر سبک زندگی.
• برنامه‌های ارائه خدمات مشاوره‌ای و پزشکی.
• برنامه‌های کنترل وضعیت درمان بیمار.
• برنامه‌های برپایه سنسور: این برنامه اغلب در نظارت، کنترل و مشاوره تغذیه و سلامت افراد کمک کننده است.
• برنامه‌های پزشک خانواده: این دست اپلیکیشن‌ها معمولا پلنی جامع دارند و در اکثر موارد می‌توانند خدمات و اطلاعات خوبی به اعضای خانواده در هر موردی ارائه دهند.

 

همانطورکه اشاره کردیم اپلیکیشن‌های حوزه سلامت انواع بسیاری دارند، بنابراین ممکن است پیش از نصب آن با تردید مواجه شوید. در ادامه به برخی از این اپ‌ها و نحوه و نوع ارائه خدماتشان اشاره می‌کنیم:

 

اپلیکیشن رژیم و تناسب اندام

اگر قصد کاهش وزن و بالعکس کنترل و متوقف کردن کاهش وزن خود را دارید باید سراغ نصب یه اپلیکیشن بروید که به شما رژیم غذایی و اطلاعاتی جهت کنترل وزن و رسیدن به سبک زندگی سالم ارائه کند. یکی از نقاط قوت این دست اپ‌ها ارائه رژیم‌های تخصصی و اصولی است که به کاربر کمک می‌کنند به تدریج به وزن ایدآل برسند و دچار عوارض جبران ناپذیر کاهش و افزایش ناگهانی وزن نشوند.

 

معمولا این قبیل برنامه‌ها کالری شمار دارند، بنابراین شما علاوه‌بر رژیم گرفتن کم کم به ارزش غذایی مقدار مواد خوراکی که مصرف می‌کنید پی میبرید. برای استفاده از این اپ‌ها تنها کافیست اطلاعات خواسته شده مانند وزن، قد، سن و دور کمر را وارد کنید تا برنامه به شما یک رژیم مختص به خودتان را ارائه کند.

 

اپلیکیشن پزشک یاب

این یکی از بهترین برنامه‌هایی است که تاکنون در حوزه سلامت ساخته و عرضه شده است. برنامه‌های تلفن همراه که اطلاعات کاملی درمورد مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز خدمات درمانی در منزل، آزمایشگاه‌ها و داروها به شما ارائه می‌دهند می‌توانند یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های تلفن همراه شما باشند، در مواقعی که نیاز فوری به مرکز خدمات درمانی معتبر دارید.

 

این دست برنامه‌ها به شما اجازه یافتن بهترین گزینه جهت مراجعه پزشکی و درمانی را می‌دهند و برخی از آن‌ها برنامه ثبت نوبت آنلاین نیز دارند که سبب صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما نیز می‌شوند.

 

اپلیکیشن مناسب کنترل بیماری

افرادی که بیماری بخصوصی دارند حتما میدانند که راه رسیدن به بهبودی سریعتر مصرف بموقع و دقیق داروهاست. حال ممکن است به دلایل گوناگون مصرف داروها فراموش شود و یا اینکه حتی شخص بیمار توانایی مدیریت مصرف داروهای خود را نداشته باشد. برنامه‌هایی که به مدیریت مصرف دارو کمک می‌کنند، گزینه کاربردی شما خواهند بود.

 

این دست برنامه‌ها شامل سنسور هشدار هستند و به شما زمان مصرف داروها را یادآوری می‌کنند. کافیست اپ مورد نظر را در تلفن همراه نصب کنید. سپس اطلاعات ضروری و خواسته شده مانند نوع دارو و دوز آن را وارد نمایید. پس از آن بصورت خودکار اپ وظیفه آگاهی دادن به شما را انجام می‌دهد.
جالب است بدانید که این نوع برنامه‌ها شامل بخشی برای افزایش سطح آگاهی مصرف کنندگان نیز هستند. با این توضیح که در بخشی از برنامه شما می‌توانید اطلاعات زیادی درمورد عوارض داروها، تاثیرات درمانی دارو‌ها و نحوه استفاده و موارد منع مصرف آن‌ها بدست بیاورید.

استفاده از اپلیکیشن‌ های حوزه سلامت

اپلیکیشن‌های دستیار پزشک

درمواقعی ممکن است بیمار شرایط ویژه‌ای داشته باشد و غفلت در مراقبت و پیگیری روند درمان خطرات و عواقب جبران ناپذیر به همراه داشته باشد مثل بیماران دیابتی. اپ‌های دستیار پزشک به این دست بیماران در تغذیه، فعالیت بدنی و مصرف داروها کمک می‌کنند و نقش ناظر در غیاب پزشک را خواهند داشت.

 

اپلیکیشن خدمات سلامت هوم کا

یکی از معتبرترین و کاملترین مجموعه‌ها در زمینه خدمات الکترونیک حوزه سلامت و مراقبت در منزل مجموعه هوم کا است. این مجموعه نیز در حال راه‌اندازی اپلیکیشن برپایه تلفن همراه است و در این دسته از حوزه سلامت فعال است و می‌توانید از خدمات این هوم‌کا به راحتی از طریق اپلیکیشن بهره‌مند شوید. به کمک اپلیکیشن کاربران و مشترکین هوم‌کا می‌توانند خیلی راحتتر به خدمات درمانی و مشاوره و ویزیت پزشکی هوم کا دسترسی داشته باشند.

جدیدترین مطالب