در بازار بزرگ هر چیزی را که می خواهید در تور استانبول بیابید!

در بازار بزرگ هر چیزی را که می خواهید در تور استانبول بیابید!

بازار بزرگ در منطقه فاتح استانبول یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ترکیه و یکی از مهم ترین مراکز تجاری استانبول است.

 

بازار بزرگ یکی از قدیمی ترین و مهم ترین بازارهای خیابانی جهان است که در زمینی به مساحت حدود 30700 متر مربع واقع شده است و شامل انواع خیابان ها تا 60 خیابان و راهرو می باشد و در زیر گنبدها و سقف های آن قرار دارد. حدود 4000 مغازه کار ساخت هسته اصلی بازار در سال 1461 در زمان سلطان محمد فاتح به پایان رسید و آن را İç Bedesten نامیدند. اکنون می توانید مناطق زیادی را در بازار بزرگ که به این نام به آن اشاره شده است، در تور استانبول بیابید. با گذشت سالها، این بازار در حال گسترش بود و از یک هسته کوچک معروف به İç Bedesten تا قرن هفدهم به موقعیت و اندازه فعلی خود رسید.

در بازار بزرگ هر چیزی را که می خواهید در تور استانبول بیابید!

بازار بزرگ شامل بسیاری از امکانات خدماتی دیگر برای خدمت به بازرگانان و خریداران و مسافران تور ارزان استانبول است، زیرا رستوران ها و چایخانه های سنتی، حمام، مسجد، نمازخانه و مرکزی برای امنیت وجود دارد. حالا علاوه بر آن مغازه ها و اماکن میراثی. این بازار امروزه شامل کلانتری و اداره پست، رستوران های فراوان و مراکز اطلاع رسانی گردشگری است.

 

در حالی که امروزه بازار بزرگ دیگر مرکز تجاری استانبول نیست، اما هنوز یکی از بهترین مکان ها برای چشیدن طعم زندگی در ترکیه دوره عثمانی برای مسافران تور لحظه آخری استانبول است.

 

یک تجربه خرید عالی در بازار بزرگ

ایده سرگردانی و آشنایی با بازار بزرگ در یک بازدید یک روزه یک کار تقریبا غیرممکن است. بنابراین همیشه بهتر است سفر خود به این بازار را چند روزه تقسیم کنید تا بتوانید از تماشای بازار لذت ببرید و با مغازه های موجود بیشتر آشنا شوید. تجربه یافتن چیزها و چانه زدن بر سر آنها یکی از زیباترین تجربیاتی است که هنگام بازدید از بازار بزرگ خواهید داشت. اکثر صاحبان مغازه های این بازار به چندین زبان مسلط هستند، و دارای وب سایت های با سئو سایت برای جذب بازدید در سطح موتور جستجوی گوگل هستند و خیلی از مشتریان قبلا در اینترنت وب سایت های و اجناس آنهار را بازدید کرده اند بنابراین ارتباط با فروشندگان و چانه زدن بر روی چیزهایی که می خواهید بخرید برای شما سخت نخواهد بود. تعجب خواهید کرد که ده‌ها مغازه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که تقریباً محصولات مشابهی را ارائه می‌دهند، که چانه‌زنی را برای شما آسان‌تر می‌کند و اطلاعات خوبی در مورد قیمت واقعی کالایی که می‌خواهید بخرید را به شما ارائه می‌دهد. . همیشه به یاد داشته باشید،

در بازار بزرگ هر چیزی را که می خواهید در تور استانبول بیابید!

در بازار بزرگ چه بخریم؟

بازار بزرگ تقریباً شامل همه چیزهایی است که ممکن است به آن فکر کنید، از فرش های ترکی گرفته تا ادویه فروشی ها، جواهرات فروشی ها، سوغاتی ها، لباس ها و محصولات غذایی سنتی، اما در واقعیت، ممکن است تعجب کنید که تعداد معینی از فروشگاه ها همان چیزی هستند که ممکن است وجود داشته باشد. ارزش بازدید شما برای خرید و توقف را دارد.

 

در اینجا نکاتی در مورد آنچه که باید به آن توجه کرد و از بازار بزرگ خرید کرد، آورده شده است.

 

جواهرات در بازار بزرگ:

اگر به جواهرات علاقه دارید، باید از طریق دروازه بیازیت وارد بازار بزرگ شوید. در آنجا احساس خواهید کرد که در بهشت ​​گنج واقعی هستید. به محض اینکه از دروازه عبور می کنید، مغازه های زیادی را می یابید که یکدیگر را با جواهرات ارائه شده شلوغ می کنند، زیرا در آنجا الماس های کمیاب، جواهرات سبک مدرن و عتیقه و ساعت های جواهرات را خواهید یافت.

 

عتیقه جات در بازار بزرگ:

İç Bedesten مکانی است که اکثر فروشگاه های عتیقه فروشی در آن قرار دارند. در این بخش از بازار، مغازه های تخصصی فروش عتیقه جات را می بینید که قدمت برخی از آنها به قرن هجدهم و نوزدهم بازمی گردد. در آنجا جواهرات عتیقه، اقلام عثمانی، انگشترهای ترکی عتیقه با سنگ های قیمتی، ظروف نقره و لوازم خانگی را خواهید دید. هر قطعه در این بخش از بازار، داستانی در مورد استانبول دارد.

 

فرش و گلیم در بازار بزرگ:

بسیاری از فروشندگان فرش و گلیم در Zincirli Han در بازار بزرگ قرار دارند. در آنجا طیف وسیعی از فرش ها و گلیم های منحصر به فرد از سراسر ترکیه، بالکان، آناتولی، ایران، قفقاز و آسیای مرکزی را خواهید دید.قالی‌ها و گلیم‌های دست‌بافت بی‌نظیری را می‌بینید که با رنگ‌های روشن و متنوع ساخته شده‌اند. گاهی اوقات با تکه های کمیاب فرش و عکس های خانوادگی بسیاری از صاحبان مغازه مواجه می شوید که شما را در زمان به آن روزهای ساده و زیبا می برد.

در بازار بزرگ هر چیزی را که می خواهید در تور استانبول بیابید!

البته چیزهای دیگری نیز وجود دارد که ممکن است برای بسیاری از بازدیدکنندگان جالب باشد، شما می توانید سوغاتی های کوچک، شیرینی های معروف ترکی و حتی لباس های برند تقلبی بخرید!

 

امیدواریم از بازدید خود از بازار بزرگ لذت ببرید! هنگام شرکت در تور استانبول ، بازدید ازمینیا ترک | Miniatürk را فراموش نکنید تا بهترین استفاده را داشته باشید! و اگر می‌خواهید استراحت کنید و از یک فنجان چای ترکی لذت ببرید ، همیشه می‌توانید در خیابان معروف پیر لوتی توقف کنید  و از منظره باشکوه استانبول لذت ببرید.

جدیدترین مطالب