بلیط لحظه آخری چیست و به چه دلیل ارزان می شود؟

بلیط لحظه آخری چیست و به چه دلیل ارزان می شود؟

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری می‌تواند یکی از بهترین گزینه های سفر ارزان باشد. اما اگر نمی دانید بلیط لحظه آخری چیست تا آخر این مطلب با ما همراه شوید.

 

سفر همیشه دلچسب است به ویژه اگر سفر ارزانی داشته باشید! یکی از راهکارهای داشتن سفر ارزان خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با بهترین قیمت است. خرید بلیط هواپیما لحظه آخری می‌تواند یکی از بهترین گزینه های سفر ارزان باشد. اما اگر نمی دانید بلیط لحظه آخری چیست و به چه دلیل ارزان می شود تا آخر این مطلب با ما همراه شوید.

بلیط لحظه آخری چیست و به چه دلیل ارزان می شود؟

بلیط لحظه آخری چیست؟

آژانس های هواپیمایی یا گردشگری همه یا تعدادی از بلیط های یک شرکت هواپیمایی را پیش خرید می‌کنند و تمام هزینه صندلی های هواپیما را می‌پردازند؛ سپس به صورت مستقیم به مسافران می‌فروشند. به این نوع بلیط ها اصطلاحا بلیط چارتر گفته می شود.

 

با نزدیک شدن به زمان پرواز و به علت فروخته نشدن بلیط های چارتر، آژانس های گردشگری یا هواپیمایی برای جلوگیری از بین رفتن پولی که بابت خرید صندلی های هواپیما کرده‌اند، مجبور به پایین آوردن قیمت بلیط هواپیما می‌شوند، که به اصطلاح به آن بلیط لحظه آخری می‌گویند.

 

چرا بلیط های لحظه آخری هواپیما ارزان هستند؟

در صورتی که ظرفیت بلیط های هواپیما تکمیل نشده باشد با نزدیک شدن به زمان پرواز (کمتر از 24 ساعت) چارتر کننده برای جلوگیری از ضرر احتمالی شروع به فروختن بلیط هواپیما با قیمتی پایینتر از حالت عادی می‌کند.

 

تفاوت بلیط لحظه آخری با چارتری

بلیط های لحظه آخری همان بلیط های چارتری هستند که به دلیل فروخته نشدن، با قیمتی پایینتر به مشتریان عرضه می‌شود. ارائه خدمات در بلیط لحظه آخری و چارتری یکسان است.

 

تفاوت بلیط لحظه آخری با بلیط سیستمی

بلیط سیستمی به طور مستقیم توسط ایرلاین و در بازه‌ زمانی منظم به مشتریان فروخته می‌شوند. بلیط سیستمی بهترین گزینه برای کسانی است که از قبل برای سفر برنامه ریزی می‌کنند و بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را زودتر از موعد انجام می‌دهند. کسانی هم که نوزاد یا کودک زیر 12 سال دارند می‌توانند با نرخی پایینتر از بلیط بزرگسال، برای کودک همراه خود بلیط خریداری کنند.

بلیط لحظه آخری چیست و به چه دلیل ارزان می شود؟

اما برای بلیط های چاتری که توسط شرکت های هواپیمایی یا گردشگری عرضه می‌شوند، قیمت مستقیما توسط خود این آژانس‌ها با نرخی بالاتر یا پایین تر از بلیط سیستمی به فروش می‌رسد. قیمت بلیط چارتری برای تمامی رده های سنی یکسان در نظر گرفته می‌شود. بلیط های چارتری ممکن است در تمامی خطوط هواپیمایی کشور عرضه نشوند به همین دلیل تنوع کمتری نسبت به بلیط های سیستمی دارند.

 

چگونه بلیط لحظه آخری را کنسل کنیم؟

امکان استراد در بلیط های لحظه آخری چه از سمت مسافر و چه از سمت شرکت هواپیمایی وجود ندارد. اما بلیط های سیستمی با توجه روزهای باقی مانده تا پرواز و قوانین ایرلاین پس از کسر مبلغی به عنوان جریمه، قابل استرداد خواهند بود.

 

مزایا خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

امکان رزرو در هر زمان، ارائه خدمات یکسان با سایر بلیط های هواپیمایی به مسافران و قیمت ارزان از مزایای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری محسوب می‌شود. برای کسانی به دنبال سفر ارزان با هواپیما هستند، خرید بلیط لحظه آخری می‌تواند بهترین گزینه باشد.

 

بلیط لحظه آخری برای چه کسانی مناسب است؟

بلیط لحظه آخری چیست و به چه دلیل ارزان می شود؟

قیمت بلیط های لحظه آخری اغلب در زمانی نزدیک به زمان پرواز تعیین می‌شوند به همین دلیل کسانی که برنامه ریزی دقیقی برای سفر ندارند یا افرادی که در هر لحظه آماده سفر هستند، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. بنابراین اگر از آن دسته از افرادی هستید که چمدان شما آماده است و دغدغه‌ای برای برنامه‎ریزی سفر ندارید، بلیط لحظه آخری مناسب شماست.

 

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری برای مقاصد خارجی

برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری برای مقاصد خارجی، باید یکی از ایرلاین های داخلی را انتخاب کنید؛ اما برای ایرلاین های خارجی بهتر است از 40-50 روز قبل از سفر بلیط خود را سیستمی خریداری نمایید. اما اگر محدودتی برای زمان سفر خود ندارید، می‌توانید از بلیط لحظه آخری ایرلاین های خارجی برای کاهش هزینه سفر خود استفاده نمایید. فلای تودی به عنوان مرجع رسمی خرید بلیط هواپیما خارجی با مناسب ترین قیمت به حساب می‌رود که با خیال راحت می‌توانید خرید خود را نهایی کنید.

 

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت در فلای تودی

با مراجعه به سایت فلای تودی پس از انتخاب کردن مقصد، فیلد تاریخ و تعداد نفرات را تکمیل کنید؛ سپس می‌توانید با مشاهده تقویم قیمتی، بهترین نرخ بلیط هواپیما مورد نظر خود را از ایرلاین های مختلف خریداری کنید.

 

در سایت فلای تودی می‌توانید انواع بلیط سیستمی، چارتر و لحظه آخری را رزرو کنید. برای پیدا کردن بلیط چارتر یا لحظه آخری در این سایت، پس از ورود اطلاعات در بخش خرید بلیط هواپیما، صفحه جست و جو مقابل شما به نمایش درمی‌آید. در نتایج جست و جو و در کنار هر یک از بلیط های در دسترس در تاریخ انتخابی شما، می‌توانید برچسب نوع بلیط را مشاهده کنید. به این ترتیب با انتخاب بلیط مورد نظر می‌توانید به راحتی پرواز خود را خریداری کرده و راهی سفر شوید.

جدیدترین مطالب