ابزار سئو چیست؟ بهترین ابزارهای کاربردی سئو را بشناسید

ابزار سئو چیست؟ بهترین ابزارهای کاربردی سئو را بشناسید

بازاریابان دیجیتال به طور فزاینده ای به ابزارهایی تکیه می کنند که می توانند رتبه ی وب سایت را در جستجوی بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه بهینه کنند. این امر برای کسانی که تمرکز زیادی بر بازاریابی محتوا دارند بسیار مهم تر شده است . ما ابزارهای برتر سئو را رتبه بندی و بررسی می کنیم که به حفظ وب سایت شرکت شما در جستجوهای گوگل کمک می کند .

 

مجموعه ای از ابزار سئو می تواند مشاغلی را که در ظاهرا غیر ممکن هستند ممکن کرده و زندگی کاری را برای آن ها بسیار آسان کند!

 

ابزار سئو ، اطلاعات و هشدارهایی در مورد سلامت کلی و سئو سایت شما ارائه می دهد. در واقع به کشف فرصت و شناسایی نقاط ضعف یا مسائلی که ممکن است شما را از رتبه بندی و به دست آوردن هدف باز دارد ، کمک می کند.

 

بهترین ابزارهای سئو چیست؟

گوگل : از آنجا که ما در مورد سئو صحبت می کنیم ، ابزارها و محصولات گوگل اصلی ترین ابزارهایی هستند که ما باید در کنار سایر ابزارها از آنها استفاده کنیم . گوگل طیف وسیعی از خدمات و ابزارها را برای موفقیت در انجام کارهای سئو ارائه می دهد:

 

• ابزار جستجوی کنسول گوگل : Search Console یا Webmaster Tools ، از محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار سئو برای بررسی عملکرد سایت شما در موتور جستجوی گوگل است. Webmaster Tools دارای ویژگی های زیادی است که به شما این امکان را می دهد قسمت های مختلف وب سایت خود را کاوش کرده و از برنامه های موثرتری برای بهبود آن استفاده کنید. با استفاده از این ابزار ، می توانید به راحتی بازدیدهای وب سایت را در فواصل زمانی مختلف بررسی کنید ، همچنین می توانید با جذاب ترین بخش های وب سایت که کاربران ، بیشترین بازدید را داشته اند آشنا شوید.

 

مزیت اصلی این ابزار این است که به همراه قابلیت های فوق العاده آن کاملاً رایگان است ، فقط باید سایت خود را در Google Webmaster Tools ثبت کرده و دامنه را تأیید کنید ، سپس می توانید به راحتی از تمام ویژگی ها استفاده کنید.

 

• Google Keyword Planner: یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط گوگل، ابزار Keyword Planner است ، وظیفه اصلی این ابزار یافتن کلمات کلیدی مربوط به صنعت شما است. البته ، ابزارهای تحقیق کلید واژه های زیادی در اینترنت وجود دارد و هرکدام قابلیت های خاص خود را دارند ، اما این ابزار می تواند از اعتبار بیشتری برخوردار باشد زیرا توسط گوگل ارائه شده است.

 

• تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل : یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت که توسط گوگل طراحی شده است ، Google Analytics نام دارد. عملکرد اصلی این ابزار سئو ، نظارت بر رفتار و عملکرد کاربران در وب سایت شما می باشد . با استفاده از این ابزار ، می توانید به راحتی پرکاربردترین صفحات و مطالب را بیابید و بازخورد و داده های کاربران را دریافت کنید که به طور موثر در بهبود برنامه ی سئو شما کمک کرده و در نتیجه ترافیک و موفقیت بیشتری در موتورهای جستجو به دست آورید Google Analytics. به همه ی سوالات زیر پاسخ می دهد :

 

چند بازدید از وب سایت شما صورت گرفته است؟

 

کاربرانی که وارد سایت می شوند چه می کنند؟

 

چه زمانی اکثر کاربران از سایت دیدن می کنند؟

 

جذاب ترین صفحات وب سایت برای کاربران کدامند؟

 

بازدیدکنندگان از کجا به سایت می آیند؟

 

وقتی کاربران با محتوای سایت شما مواجه می شوند ، چگونه واکنش نشان می دهند؟

 

همانطور که مشاهده می کنید ، آمار و داده های بدست آمده و تجزیه و تحلیل شده توسط Google Analytics بسیار مهم است و در روند سئو شما ، بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

 

• تست گوگل برای موبایل : هنگامی که گوگل الگوریتم “سازگار با تلفن همراه” خود را معرفی کرد ، یک ابزار آزمایشی برای این الگوریتم نیز راه اندازی کرد. با استفاده از این ابزار ، می توانید بررسی کنید که آیا وب سایت شما با تلفن های هوشمند سازگار است یا خیر ، علاوه بر این ، پیشنهادات خاصی برای بهبود ارائه می دهد.

 

• بینش های :PageSpeedسرعت بارگذاری صفحه یکی از عواملی است که به نتایج قابل توجهی منجر می شود. می توانید سرعت بارگذاری صفحه خود را با ابزار PageSpeed Insights Google آزمایش کنید. این ابزار سئو ، وب سایت شما را ارزیابی کرده و نمره ای بین 0 تا 100 به آن می دهد.

 

• Google برای کسب و کار من : سئو محلی بسیار مهم است ، اگر شما یک کسب و کار محلی هستید که به دنبال تقویت کسب و کار آنلاین هستید ، باید یک استراتژی مناسب سئو را پیاده سازی کنید.

 

• Google Trends : یک ابزار سئو بسیار قدرتمند است که اغلب توسط بازاریابان اینترنتی نادیده گرفته می شود . Google Trends می تواند به شما در یافتن موضوعات مورد علاقه در حال حاضر کمک کند ، همچنین می توانید هر موضوع یا کلمه کلیدی را که به ذهن شما می رسد جستجو کنید. با لیستی از موضوعات مرتبط ، می توانید به سرعت ایده های جدیدی برای پست های بعدی وبلاگ ارائه دهید.

 

Moz : یکی از بهترین منابع سئو است ، Moz مجموعه قابل توجهی از ابزارها را دارد که به شرح زیر است:

 

• Moz Keyword Explorer : تحقیقات کلمات کلیدی پایه و اساس سئو است. Keyword Explorer یک ابزار تحقیق کلمات است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی سودآور را بیابید و کلمات کلیدی خود را در لیست ها سازماندهی کنید. با فکر کردن در مورد آنچه مشتریان احتمالی شما ممکن است به دنبال آن باشند شروع کنید.کلمات کلیدی خام را در ابزار Keyword Explorer وارد کنید تا پیشنهادات بیشتری را جمع آوری کنید ، بر اساس معیارها فیلتر کنید و لیست هایی را برای سازماندهی جستجوی کلمات کلیدی خود ایجاد کنید.

 

• SEO Audit & Crawl : کشف کنید و بیاموزید که چگونه مشکلات رایج فنی سئو را که ممکن است مانع توانایی سایت شما در دریافت ترافیک ، رتبه بندی یا نمایه شدن توسط موتورهای جستجو شود ، حل کنید. با استفاده از این ابزار سئو ، می توانید طیف وسیعی از مسائل سایت مانند تغییر مسیرها ، برچسب های آدرس گم شده و بسیاری موارد دیگر را زیر نظر داشته باشید و مسائلی را که باید برای حداکثر اثربخشی ابتدا رفع شوند ، در اولویت قرار دهید.

 

• تحقیقات بک لینک :پیوندها (که پیوند برگشتی یا ورودی نیز نامیده می شوند) هنگامی ایجاد می شوند که صفحه ای به صفحه دیگری پیوند می یابد و به افزایش اعتبار دامنه و Moz Trust کمک می کند Domain Authority .یک رتبه بندی موتورهای جستجو است که توسط Moz توسعه یافته است و پیش بینی می کند که یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو چقدر خوب عمل خواهد کرد. با فهرست گسترده پیوندهای Link Explorer ، می توانید چشم اندازهای ارزشمندی را کشف کنید ، یک استراتژی قدرتمند ایجاد کنید و پیشرفت خود را دنبال کنید.

 

• ردیابی رتبه : ردیابی رتبه ترتیب کلمات کلیدی را برای سایت شما و نمای عمومی در صفحات نتایج جستجو پیگیری می کند تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.

 

• نوار ابزار سئو:Moz همچنین یک افزونه MozBar ارائه می دهد که شما می توانید به مرورگر گوگل کروم خود اضافه کنید تا آمار مربوط به هر وب سایت را دریافت کنید.

 

_ MozBar هنگام مرور هر وب سایت یا نتایج حاصل از جستجو ، معیارهای فوری را به شما می دهد.

 

_ می توانید جستجوهای سفارشی بر اساس موتور ، کشور و منطقه ایجاد کنید.

 

_هنگام مشاهده نتایج جستجو ، به معیارهای پیوند در صفحات دسترسی پیدا کرده و مقایسه کنید.

 

_ کلمات کلیدی را در صفحه جستجو کرده و برجسته کنید و پیوندها را بر اساس نوع آنها متمایز کنید.

 

_می توان عناصر صفحه ، ویژگی های جهانی ، کدگذاری و وضعیت HTTPرا مشاهده کرد .

 

Copyscape : Copyscape یک ابزار سرقت ادبی و سرقت محتوا است که به شما امکان می دهد ، محتوای سایت خود را بررسی کنید. علاوه بر این ، می توانید بررسی کنید که آیا محتوای سایت در جاهای دیگر وب استفاده شده است یا خیر. داشتن محتوای منحصر به فرد برای کسب رتبه بالا برای هر وب سایت و وبلاگ ضروری است ، برای استفاده از Copyscape می توانید پیوند مورد نظر خود را به راحتی وارد کنید و سپس این ابزار ، محل استفاده از آن محتوا را بررسی می کند.

 

Screaming Frog : Screaming Frog برنامه ای است که می توانید بر روی رایانه خود نصب کنید. این برنامه به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات مورد نیاز در مورد عناصر سئو را از سایت استخراج کرده و در قالب یک فایل اکسل در اختیار شما قرار دهد.

 

سخن آخر :

در این مقاله ، ما سعی کرده ایم انواع ابزار سئو و ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت را در اختیار شما قرار دهیم ، این ابزارها و داده هایی که به دست می آورید می تواند استراتژی هایی را به شما ارائه دهد که از طریق آنها می توانید بهترین راه های ممکن را برای بهبود سئو خود بیابید.

 

به طور کلی ، ابزارهای سئو سعی می کنند سایت ها را تجزیه و تحلیل کنند تا تمام خطاهایی را که ممکن است در تولید محتوا ، منبع کد و غیره داشته باشید به شما نشان داده و راه حل هایی را در اختیار شما قرار دهد.

جدیدترین مطالب