بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

یکی از مهم‌ترین سوالات در ذهن متقاضیان تحصیل در کانادا، این است که بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا کدامند؟ این سوال را از چند وجه می‌توان دید، این‌که شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای کدام رشته‌ها بهتر است؟ چه رشته هایی در کانادا بازار کار خوبی دارند؟ رشته های پرطرفدار در کانادا کدامند؟

 

از کشور کانادا به‌عنوان یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل یاد می‌شود. افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، معمولا به دنبال یافتن بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا هستند تا بتوانند در هنگام تحصیل و حتی پس از آن، شغل مناسب خود را بیابند و وارد بازار کار شوند.

 

در اولین قدم بهتر است بهترین رشته های تحصیلی در کانادا را بررسی کنید. اگر بخواهیم در مورد بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا صحبت نماییم باید بگوییم که برخی از رشته ها از موقعیت و شرایط کاری بسیار خوبی برخوردار هستند مانند رشته های پزشکی، رشته های داروسازی، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، مهندسی نرم افزار و …. که در این مقاله به برخی از رشته ها می پردازیم.

 

نکات مهم در انتخاب بهترین رشته در کانادا

برای تحصیل در کشوری دیگر، باید بازار کار و میزان درآمد دریافتی را بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. البته در این میان علاقه شما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به تنوع بالای رشته‌ها در کانادا، قطعاً می‌توانید یک رشته مناسب را برای ادامه تحصیل در این کشور انتخاب کنید. بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کانادا شامل رشته‌هایی هستند که آینده کاری خوبی داشته و پتانسیل بالایی برای دریافت درآمد بالا دارند.

 

دانشجویان باید به خوبی تمامی جوانب این هدف را بررسی کرده و بهترین رشته های تحصیلی در کانادا را برای موفقیت بیشتر در این کشور انتخاب کنند. منظور این‌است مثلا فقط با نگاه به درآمد رشته و شغل مد نظر تصمیم به انتخاب آن رشته نکنید! بلکه تمامی جوانب را بسنجید و سپس رشته مدنظر خود را انتخاب کنید.

 

در این جا به طور خلاصه نکات مهم را در انتخاب بهترین رشته ها ذکر می کنیم که خالی از لطف نیست.

• توجه به رشته فعلی خود

• سابقه تحصیلی

• مشاغل مورد نیاز کانادا و بازار کار خوب

• درامد رشته مورد نظرتان

• علایق و آرزوهایتان

• شرایط فعلی خود

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

رشته های مورد نیاز کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که به دلایل متعدد نظیر پایین بودن نرخ بیکاری, بالا بودن سطح اجتماعی و کیفیت زندگی و همچنین دو زبانه بودن  مهاجران زیادی را به سمت خود جذب کرده و افراد زیادی اقدام به مهاجرت از روشهای مختلف نظیر کار, تحصیل, سرمایه گذاری و تولد به این کشور را دارند. در این مقاله با عنوان رشته ها و مشاغل مورد نیاز کانادا به بررسی مشاغل پر تقاضا می پردازیم.

 

کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است. بخش زیادی از این نیاز را از طریق مهاجران و بخشی را هم از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کانادا تأمین می کند. شانس پیدا کردن بهترین کار پس از تحصیل در کانادا با توجه به همین نیاز و اقتصاد روبه‌رشد بالاست. اما برای پیدا کردن بهترین رشته‌هایی که بیشترین احتمال را برای پیدا کردن کار در کانادا را دارند، باید نگاهی به بازار کار و مشاغل مورد نیاز کانادا بیندازید.

 

با مراجعه به وبسایت دانشگاه‌ مدنظر خود می‌توانید رشته های مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را مشاهده کنید و با توجه به سابقه تحصیلی خود بهترین رشته ها برای اپلای تحصیلی کانادا را انتخاب کنید.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

رشته های پول ساز در کانادا

کانادا کشوری با طیف گسترده ای از صنایع پردرآمد است.  بعضی از رشته‌ های تحصیلی در کانادا با توجه به بازار کار خوب و نیاز بالا جز پردرآمدترین رشته ها در کانادا هستند. بسیاری از کسب وکارهایی که در بیست سال گذشته جزء کارهای پردرامد محسوب می شدند، امروزه در حال از بین رفتن هستند و در مقابل شغل هایی که اصلا وجود نداشتند و یا کسی به آنها اهمیت نمی داد درامد های بالایی در حال حاضر دارند.

 

بسیاری از افراد برای سنجش معیار بهترین رشته، به دنبال ارزیابی هزینه تحصیل رشته های مختلف در کانادا بوده تا به لحاظ هزینه بدانند که رشته های پول ساز در کانادا کدامند و سپس یکی از آن ها را برای تحصیل و تثبیت موقعیت شغلی خود در آن انتخاب کنند.

 

بعضی از مشاغل به طور مداوم در بین پول‌سازترین شغل‌ها در کانادا شناخته می‌شوند. از بین این مشاغل می‌توان به پزشکی، فناوری و مهندسی اشاره کرد. راه ها و برنامه های تحصیلی بسیاری در کانادا وجود دارد که به عنوان رشته های پول ساز و بهترین رشته ها در کانادا شناخته شده هستند که در اینجا لیست کاملی از آنان را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

رشته های پرطرفدار تحصیلی در کانادا

رشته‌های پرطرفدار در کانادا، رشته‌هایی هستند که دربازار کار کانادا جایگاه مناسبی برای فارغ‌التحصیلان ایجاد می‌کند. همان‌طور که می‌دانید تنوع رشته در دانشگاه‌های کانادا زیاد است، اما بعضی از رشته‌ها به‌دلیل فرصت شغلی بهتر در آینده متفاضی بیشتری دارند و به‌نوعی پرطرفدارتر هستند.

 

تحصیل در یکی از رشته های پرطرفدار کانادا می‌تواند رزومه خوبی برای شما ایجاد کند. در حال حاضر کشور کانادا در برخی از رشته ها شرایط بسیار مطلوبی دارد و برخی از رشته ها در این کشور و در بین دانشجویان از طرفداران بسیاری برخوردار است که دانشجویان می توانند با دانستن رشته های مطلوب و پر تقاضا در این کشور به تحصیل بپردازند.

 

از این رو پذیرش در رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در کانادا، هدفی است که بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل، برای آینده شغلی خود درنظر دارند. در ادامه شما را با چند رشته پر طرفدار آشنا می کنیم.

 

• علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

• تجارت و علوم مالی

• مهندسی و مدیریت مهندسی

• پزشکی، علوم زیستی و مراقبت های پزشکی

• رسانه و روزنامه نگاری

 

ارزان ترین و گران ترین رشته های دانشگاه های کانادا

دانشگاه‌های کانادا به دلیل ارائه آموزش باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه، در سطح جهانی شناخته ‌شده هستند. هر سال بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو با هدف ادامه تحصیل راهی این کشور می‌شوند. تحصیل در کانادا رایگان نیست، اما در مقایسه با برخی از کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا و استرالیا، ارزان‌تر است. هزینه تحصیل در کشور کانادا به رشته انتخابی و دانشگاه مقصد بستگی دارد.

 

تحصیل در برخی از دانشگاه‌های کانادا به نسبت ارزان‌تر است. تحقیقات حاکی از آن است که برخی از رشته‌ها ازجمله آموزش، منابع طبیعی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، مطالعات قانونی، علوم زیست و تربیت ‌بدنی جزء رشته های تحصیلی کم‌هزینه در کانادا هستند.

 

برخی از رشته های تحصیلی در کانادا به نسبت گران‌تر هستند. پرهزینه‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در کانادا به ترتیب، رشته MBA و رشته دندانپزشکی در کانادا معرفی‌شده اند. گفتنی است که رشته های پزشکی از جمله دندان‌پزشکی، دامپزشکی و رشته های دیگر نظیر: حقوق، داروسازی، مهندسی، ریاضیات، کامپیوتر، علوم اطلاعات، کشاورزی و فناوری‌های مرتبط، بازرگانی و مدیریت در لیست رشته های گران و پرهزینه در کانادا هستند.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

 

سخن آخر

در این مقاله بهترین رشته های تحصیلی از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گرفت. بدون شک با انتخاب رشته‌های دانشگاهی مناسب می‌توانید بهترین موفقیت‌های شغلی را در آینده برای خود رقم بزنید. دانشگاه‌های کانادا از شهرت خوبی برخوردار هستند و کارفرماها نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند. سعی کنید رشته‌ای را برای تحصیل انتخاب کنید که به آن علاقه دارید، سپس برنامه‌ریزی کنید تا در آن رشته بهترین باشید. بدون شک برای رسیدن به چنین هدفی باید سخت تلاش کنید و آن وقت درخشش شما در آن رشته حتمی است.

 

در این مسیر شما میتوانید از دفاتر مهاجرتی که به صورت رایگان مشاوره نیز میدهند استفاده کنید مانند سازمان مهاجرتی سلکت ویزا و همچنین https://dornamigration.com/fa/ درنامایگریشن که از افراد با تجربه در این زمینه بهره میبرد.

جدیدترین مطالب