بهترین نوع لمینت دندان (هزینه و انواع)

بهترین نوع لمینت دندان (هزینه و انواع)

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟ لمینت دندان چگونه است؟ هزینه لمینت دندان چقدر است؟ قیمت لمینت دندان طرح لبخند چقدر است؟ اینها سوالاتی است که باید جوابشان را قبل از اقدام برای لمینت دندان حتما بدانید تا بتوانید با آگاهی کامل لمینت دندان خود را انتخاب کنید.

 

سوالاتی که در بالا مطرح شد سوالاتی است که اکثر مراجعه کنندگان برای لمینت دندان در دندانپزشکی آیریک می پرسند و در این مطلب بصورت کامل این سوالات را جواب میدهیم با سماتک همراه باشید.

بهترین نوع لمینت دندان (هزینه و انواع)

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان لایه ای نازک از جنس سرامیک و کامپوزیتی است که به پرسلن نیز معروف شده است. لمینت دندان در ابتدا برای پوشش عیوب ظاهری دندان ها بکار میرفت که رفته رفته جنبه های زیبایی نیز پیدا کرد و از حیطه فقط درمان خارج شد.

 

در واقع لمینت دندان پوسته ای نازک است که ظاهری درخشان و زیبا دارد و از جنس های مختلف است که روی دندان های اصلی قرار میگیرد و توسط متخصص زیبایی با مواد مخصوص بر روی دندان ها میچسبد و لبخند شما را زیباتر میکند.

 

لمینت دندان یا ونیر دندان طرفدار بسیاری پیدا کرده است و از محبوبیت خوبی برخوردار است. لمینت دندان کاربرد و مزایای بسیاری دارد و باعث بهبود ظاهر دندان ها و استحکام بیشتر دندان های اصلی نیز می شود.

 

لمینت دندان طرح لبخند بهترین نوع لمینت دندان است که جهت اصلاح فرم دندان ها، اصلاح رنگ و لبخند شما استفاده می شود. لمینت دندان طرح لبخند بیشتر در بین بازیگران و افراد مشهور استفاده می شود که به لمینت دندان بازیگران معروف است.

 

لمینت دندان ها ضخامتی بسیار کم دارند و ظریف هستند هر واحد لمینت دندان (هر یک دندان = یک واحد لمینت) ضخامتی معادل 0.5 الی 0.3 سانتیمتر دارند که براحتی و با تراش بسیار کم روی دندان ها میچسبند.

 

همچنین اگر از بی دندانی رنج میبرید و ظاهر لبخند شما به مشکل خورده است پیشنهاد میکنیم از درمان ایمپلنت دندان استفاده کنید البته اگر نیازمند ایمپلنت دندان هستید بعد از کاشت دندان برای لمینت دندان اقدام نمائید.

 

برای مشاهده هزینه ایمپلنت دندان در سال 1401 به لینک زیر مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: هزینه کاشت دندان در سال 1401

 

جدول قیمت لمینت دندان 1401

قیمت لمینت دندان در دندانپزشکی آیریک تفاوتی با سال 1400 ندارد و قیمت مقرون بصرفه ای دارد. در ادامه جدول قیمت انواع لمینت دندان و هزینه لمینت بصورت کامل شرح میدهیم.

 

نوع لمینت دندان                                   قیمت هر واحد لمینت دندان

لمینت ونیر کامپوزیت                              1.200.000 الی 2.000.000 تومان

لمینت دندان زیرکونیا                                       1.900.000 تومان

لمینت دندان سرامیکی ویتا                              3.100.000 تومان

لمینت دندان ایمکس                                       3.800.000 تومان

بهترین نوع لمینت دندان (هزینه و انواع)

بهترین نوع لمینت دندان (هزینه و انواع)

قیمت لمینت دندان طرح لبخند

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم لمینت دندان طرح لبخند به جهت زیبایی و درخشندگی کیفیت بالاتری دارد و لبخند شما را زیباتر میکند. در این بخش بهترین لمینت دندان طرح لبخند را معرفی میکنیم.

 

لمینت دندان سرامیکی جزو بهترین لمینت طرح لبخند است که به دلیل زیبایی بیشتر و درخشندگی برای طرح لبخند استفاده می شود.

 

همچنین از لمینت دندان طلا نیز برای طرح لبخند استفاده می شود که برخی افراد از این نوع لمینت دندان استفاده می کنند.

نوع لمینت دندان                                قیمت هر واحد لمینت دندان            ضمانت

لمینت دندان سرامیکی                                4.800.000 تومان                     15 سال

لمینت دندان طلا                                    بر حسب قیمت روز طلا                      –

عکس لمینت دندان طرح لبخند

در این قسمت عکس لمینت دندان طرح لبخند را برای شما قرار دادیم تا بتوانید کیفیت کار و ظرافت لمینت دندان دندانپزشکی آیریک را مشاهده کنید. عکس لمینت دندان و نمونه کار لمینت یکی از مزایای مهم است که کیفیت لمینت و درخشندگی را می توانید ببینید.

بهترین نوع لمینت دندان (هزینه و انواع)

بهترین نوع لمینت دندان (هزینه و انواع)

روش های دیگری برای سفید کردن دندان ها و زیباتر شدن طرح لبخند وجود دارد که هزینه کمتری دارد اما کارایی لمینت دندان و ردیف شدن شکل دندان ها را ندارد و فقط رنگ ظاهری دندان های شما سفید می شود.

 

اگر می خواهید با هزینه کمتر دندان های خود را سفدی کنید بهتر است از بلیچینگ دندان استفاده کنید.

 

برای مشاهده قیمت بلیچینگ دندان به لینک زیر مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: هزینه بلیچینگ دندان 1401

 

انواع لمینت دندان

لمینت دندان انواع مختلفی دارد که هرکدام دارای کیفیت و کارایی متفاوتی هستند و باید قبل از اقدام برای لمینت دندان کاملا از انواع لمینت دندان و کیفیت هرکدام آگاهی داشته باشید.

 

انواع لمینت دندان در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است و بطور کلی دو نوع لمینت دندان سرامیکی و لمینت دندان کامپوزیتی وجود دارد که هرکدام کاربرد های زیبایی و درمانی دارند.

 

1. لمینت دندان سرامیکی

2. لمینت دندان کامپوزیتی

بهترین نوع لمینت دندان (هزینه و انواع)

لمینت دندان سرامیکی نوعی از لمینت یا ونیر دندان از جنس سرامیک شفاف است که پرسلن ونیر نیز گفته می شود. در لمینت سرامیکی پس از تراش دندان ها که بسیار کم و محطاتانه است، قالبگیری از دندان ها انجام می شود و در لابراتوار دندانسازی لمینت سرامیکی ساخته می شود.

 

ضخامت لمینت سرامیکی بسیار کم و حدودا 0.5 سانتی متر است که همین موضوع از مهمترین مزایای لمینت سرامیکی است زیرا در هنگام تراش دندان ها نیازی به تراش زیاد نیست. لمینت دندان سرامیکی مزایای زیادی دارد که در ادامه شرح میدهیم.

 

مزایای لمینت دندان سرامیکی

استحکام و مقاومت کافی

شفافیت و زیبایی بسیار زیاد

عدم رنگپذیری و تغییر در ظاهر لمینت

طول عمر بسیار خوب (حدودا 10 الی 15 سال)

 

هر لمینت دندانی مزایا و معایب خاص خود را دارد که باید قبل از انجام درمان مورد نظر به اندازه کافی آگاهی داشته باشید به همین دلیل لمینت دندان سرامیکی معایبی دارد که عبارتند از:

 

زمان و طول درمان بیشتر نسبت به لمینت کامپوزیتی

هزینه بیشتر نسبت به دیگر انواع لمینت دندان

عدم امکان ترمیم در صورت شکستگی یا ترک

نیاز به تراشیدن دندان ها (میزان تراش بسیار کم است)

بهترین نوع لمینت دندان (هزینه و انواع)

عمر لمینت دندان چقدر است؟

سوالی که اکثرا مطرح می شود این است که عمر لمینت دندان چقدر است و چقدر دوام دارد؟  به طور کلی باید بگوییم هر کدام از انواع لمینت دندان ها عمر مفیدی دارند که در نوع لمینت دندان سرامیکی 10 الی 15 سال است و در نوع کامپوزیتی حدودا 5 سال است.

 

اما طول عمر مفید لمینت دندان به میزان زیادی به بهداشت دهان و دندان و رسیدگی خود شخص مربوط است و با رعایت توصیه ها و نکات پزشک خود می توانید بیشترین میزان از عمر لمینت دندان را استفاده کنید.

 

روش های مراقبت از لمینت دندان شامل – روزی 2 بار مسواک زدن – حداقل مصرف نوشیدنی های رنگ دار و عدم فشار خیلی زیاد به لمینت دندان ها است که همگی در بیشتر شدن طول عمر لمینت ها کمک میکنند.

 

لمینت دندان ها به علت جنس صاف و صیقلی ای که دارند کمتر جرم و مواد غذایی بخود می گیرند و این امر موجب می شود برخی افراد بهداشت دندان ها را رعایت نکنند و بعد از مدتی با پوسیدگی دندان ها از ناحیه پشت دندان به دندانپزشکی آیریک مراجعه می کنند که متاسفانه موجب هزینه های اضافی و آسیب به دندان ها می شود.

 

پس بهترین کار برای حفظ سلامت دندان های خود و لمینت دندان ها رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از نخ دندان است که باعث می شود بخوبی باکتری ها و مواد غذایی از سطح دندان ها پاک شوند.

 

به مدت 3 الی 5 روز پس از انجام دادن لمینت دندان غذاهای بسیار سرد یا گرم را استفاده نکنید بهتر است از نوشیدنی های رنگی مانند نوشابه و قهوه حداقل استفاده را داشته باشید.

جدیدترین مطالب