بیمه موتور سیکلت بدون جریمه دیرکرد تمدید!

بیمه موتور سیکلت بدون جریمه دیرکرد تمدید!

بیمه موتور سیکلت بدون جریمه دیرکرد تمدید!

موتور سیکلت‌ها همانند سایر وسایل نقلیه در کشور، می‌بایست تحت پوشش بیمه شخص ثالث باشند. بیمه شخص ثالث موتور سیکلت از جمله پوشش‌های الزامی است که در صورت نداشتن، موتور سوار موظف به پرداخت جریمه است، و در صورت مقصر بودن در بروز حادثه می‌بایست تمامی هزینه‌های خسارت را شخصا پرداخت کند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای فرار از ترافیک کلان شهرهای ایران به فکر خرید موتور سیکلت افتاده‌اید و یا اینکه از قبل صاحب یکی از این وسایل نقلیه پر طرفدار هستید، حتما به اهمیت وجود بیمه نامه شخص ثالث برای موتور سیکلت خود پی برده‌اید.

 

متاسفانه طی سال‌های گذشته، عدم تهیه بیمه‌نامه موتور سیکلت به واسطه این ذهنیت که “نیازی به بیمه نیست”، مشکلات زیادی را برای موتور سواران به وجود آورده است که گاهی این مشکلات جبران ناپذیر هستند. البته ریسک توقیف موتور سیکلت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و ارجاع آن به پارکینگ به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث نیز بسیار زیاد است زیرا حرکت دادن وسایل نقلیه موتوری بدون بیمه ثالث جرم محسوب می‌شود.

 

بنابراین به خاطر داشته باشید که خرید بیمه موتور سیکلت به اندازه خرید بیمه شخص ثالث خودرو ضروری است و در صورت تمدید نکردن به موقع این بیمه، مشمول جریمه دیرکرد بیمه ثالث خواهید شد. خبر خوب برای موتور سواران: بیمه شخص ثالث موتور سیکلت از آغاز دهه فجر، یعنی ۱۲بهمن ماه ۹۷، به مدت شش ماه معاف از جریمه دیرکرد تمدید بیمه خواهد بود و شما در صورت به تعویق افتادن این بیمه، تا مردادماه 98 فرصت دارید تا از این بخشودگی استفاده کرده و بیمه‌نامه خود را بدون پرداخت جریمه دیرکرد تمدید کنند. برای محاسبه هزینه بیمه ثالث موتور سیکلت خود بدون هزینه دیرکرد (در این مدت 6ماهه) می‌توانید از طریق محاسبه‌گر بیمه موتور سیکلت بیمه بازار اقدام نمایید.

 

قیمت بیمه موتور سیکلت

قیمت بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت‌ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای درک بهتر این موضوع به ادامه مطلب توجه کنید:

 

• نوع و ساختار موتور سیکلت: اغلب موتور سیکلت‌ها دارای دو چرخ هستند اما بعضا مدل‌‎های سه چرخ و سایدکار نیز وجود دارند که بسته به نوع آن، قیمت بیمه‌نامه تغییر می‌کند. معمولا نرخ بیمه ثالث برای موتورسیکلت ‌های دوچرخ کمتر است. همچنین گازی یا دنده‌ای بودن نیز اهمیت دارد.

 

• سال ساخت: به مانند بیمه خودرو، سال ساخت یکی از عوامل تعیین کننده قیمت در این نوع بیمه نامه است.

 

• تعداد سیلندر: هرچه تعداد سیلندر بیشتر باشد، طبیعتا قیمت بیمه نامه نیز بیشتر است.

 

به صورت کلی عوامل زیادی در تعیین قیمت بیمه موتور تاثیرگذار هستند ولی هرچه ریسک و قدرت آن کمتر باشد، قیمت بیمه موتورسیکلت ارزان‌تر می‌شود. یکی دیگر از این عوامل تخفیف عدم خسارت سالانه و یا جریمه دیرکرد است که می‌توانند قیمت آن را کم یا زیاد کنند.

بیمه موتور سیکلت بدون جریمه دیرکرد تمدید!

بیمه آنلاین خریداری کنید!

در حال حاضر امکان خرید بیمه موتور سیکلت را می‌توان به هر دو صورت حضوری و در دفاتر نمایندگی بیمه و هم به صورت غیرحضوری یا آنلاین در سایت‌های فروش بیمه اینترنتی خریداری نمود. اگر اهل تکنولوژی هستید و خرید اینترنتی برایتان آسان است، بهترین گزینه استفاده از سایت بیمه بازار برای خرید اینترنتی بیمه است.

 

برای این منظور، کافیست در ابتدا مشخصات خودرو یا موتور سیکلت خود را در فرم محاسبه‌گر بیمه وارد کرده و قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث یا بیمه بدنه خود را در تمامی شرکت‌ها محاسبه کنید. پس از مقایسه و انتخاب بیمه مورد نظر (بعنوان مثال بیمه شخص ثالث ایران)، اطلاعات تکمیلی را وارد کرده و پس از خرید آنلاین، بیمه‌نامه خود را در کمترین زمان ممکن صادر نمایید. بسته بیمه‌نامه شما توسط بیمه‌بازار به صورت رایگان به محل دلخواه شما ارسال می‌گردد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب