تاثیر کتاب خوانی در زندگی

تاثیر کتاب خوانی در زندگی

مطالعه کردن و کتاب‌ها غذای روح را تامین می‌کنند. مساله مهم این است که آیا سیر شدن شکم برای ادامه زندگی و موفق شدن کافیست؟ پس تکلیف روح چه می‌شود؟ خبر خوب اینکه، دانشمندان دریافته‌اند که مطالعه کردن می‌تواند تا حد بسیار زیادی موجب بهبود عملکرد مغز ما شود. اما قبل از آنکه بخواهیم به سراغ تاثیر مطالعه بر مغز برویم، اجازه بدهید نقل قولی زیبا را در مورد کتاب و فواید کتابخوانی با هم بخوانیم:

 

مطالعه کردن مثل فکر کردن است، مثل دعا و عبادت، مثل گپ زدن با یک دوست، مانند زمانی که ایدهها و عقاید خود را به اشتراک میگذاریم، یا حتی مثل وقتی که عقاید و نظرات دیگران را میشنویم، کتاب خواندن مثل نگاه کردن به یک منظره است، مثل قدم زدن بر روی شن های داغ ساحل

 

فروشگاه بوک دوک بزرگترین فروشگاه کتاب و نوشت افزار بهترین فروشگاه برای خرید کتاب آنلاین می باشد.

 

به طور کلی خرید کتاب، کتاب خواندن و مطالعه می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر روی عملکرد مغز شما بگذارد. اما ۴ مورد از مهمترین تاثیرات کتابخوانی بر روی مغز عبارتند از:

 

کمک به تقویت ارتباط عصبی

بهبود قدرت منطق و تصمیم گیری

اصلاح نحوه ابراز احساسات

افزایش تمرکز و دقت

 

موضوع اینجاست که علاوه بر تمام تاثیری که مطالعه کردن بر روی مغز شما می‌گذارد، به شما موهبتی مهمتر هم هدیه خواهد داد، این هدیه بسیار ارزشمند چیزی نیست جز تفکر نقاد. تفکر نقاد به شما می‌آموزد:

 

هر چیزی را خیلی ساده باور و قبول نکنید.

در هنگام مواجه شدن با شرایط سخت و نیمه سخت، بتوانید تصمیمات خوبی بگیرید.

بتوانید پدیدهها و اتفاقات را با چشم باز نگاه کرده و تجزیه و تحلیل کنید.

و همه موارد بالا به شما کمک خواهند که؟ بله، بهتر تصمیم بگیرید.

خرید کتاب از بوک دوک

کتاب لذتی وصف‌ناپذیر به شما می‌دهد. گرچه در ارزش مطالعه شکی نیست، ولی عادت کتاب خواندن از میان ما رخت بربسته است. یکی از دلایل کم شدن مطالعه رشد تکنولوژی است.

 

به خاطر داشته باشید که سلیقه‌ی همه‌ی ما در کتاب خواندن یکسان نیست و نباید هم باشد. استفاده از نظر دیگران در کتاب خواندن خیلی خوب است؛ اما همیشه به یاد داشته باشیم که سلیقه انسانها در خواندن کتاب متفاوت است. هیچ ایرادی ندارد اگر شخصی که او را بسیار قبول دارم، کتابی را توصیه کند و من پس از خواندن چند صفحه، احساس کنم که آن کتاب، کتاب من نیست. ما در نظام آموزشی خود طی ۱۲ تا ۲۰ سال، می آموزیم که مطالبی را بخوانیم که دیگران ما را به خواندن آنها مجبور کرده اند. دقت کنیم که در ادامه زندگی، این عادت ناپسند را ادامه ندهیم. البته خرید کتاب از یک فروشگاه معتبر کتاب در انتخاب کتاب مناسب به شما بسیار کمک خواهد کرد. بسیاری از افراد کتابخوان، در یک ویژگی مشترک هستند. این افراد، به جای اینکه مقید باشند در ساعات خاصی از روز، جایی ببنشینند و کتاب بخوانند، همیشه همراه خود یک کتاب دارند تا در کوتاه ترین فرصتها، به خواندن آن بپردازند.

فروشگاه کتاب بوک دوک

شاید رها کردن بسیاری از لذتها و تفریحات و خواندن کتاب در یک ساعت مشخص در منزل یا محل کار، سخت و دشوار باشد، اما مطالعه کردن در زمانی که در مترو یا در یک سازمان بزرگ، به انتظار گذشت زمان نشسته ایم ساده تر و جذاب تر است. اکثر افراد در زمان کتاب خوانی با استفاده از یک خودنویس، قسمت هایی از کتاب را که مورد علاقه آن هاست علامت زده و یا زیر آن را برای تاکید بیشتر خط می کشند، این کار باعث می شود تا بعد از اتمام کتاب و برای مرور قسمت های مهم آن، راحت تر باشند. برای خرید کتاب و نوشت افزار می توانید از فروشگاه بوک دوک دیدن فرمایید.

خرید اتود از بوک دوک

بسیاری از ما، مطالعه را نه با هدف افزایش اطلاعات و دانسته ها و باز شدن افق دید، بلکه برای فرار از مشکلات و مسائل روزمره انتخاب میکنیم. زمانی که از دوست یا همسر یا مدیر خود دلگیر هستیم، گوشه ای می نشینیم و کتاب ورق می زنیم. شاید این کار در کوتاه مدت، مفید باشد اما در بلندمدت ما را شرطی میکند و ذهن ما عادت میکند که «کتاب»، «همراه لحظات تلخ زندگی» ماست.

 

وقتی یک کتاب ادبی مثل یک داستان یا رمان را مطالعه می‌کنید، با شخصیت یا شخصیت‌های موجود در داستان همراه شده و داستان را خط به خط با ‌آن‌ها حس کرده و دنبال می‌کنید. به همین دلیل هم جورج آر.آر مارتین، نویسنده مشهور سری کتاب‌های بازی تاج و تخت می‌گوید:

 

“ کسی که کتاب می خواند، در طول حیات خود هزاران بار زندگی کرده است، در حالی که کسی که کتاب نمی خواند فقط یکبار زندگی را تجربه خواهد کرد. “

 

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهند که دانش‌آموزانی که بیشتر از سایرین کتاب‌های داستان و رمان می‌خوانند، در روابط اجتماعی و بیان احساسات خود موفق تر از سایرین هستند. برای افزایش بیشتر تمرکز در هنگام کتاب خوانی، هایلایت موارد مهم به شما بسیار کمک خواهد کرد. برای این کار خرید اتود و خودنویس  مناسب را به شما پیشنهاد می دهیم. فروشگاه اینترنتی بوک دوک ارائه دهنده انواع کتاب و لوازم التحریر برای تمام سلیقه ها می باشد.

 

www.bookdook.com

جدیدترین مطالب