خرید پسته دامغان ، راحتتر از همیشه!!

خرید پسته دامغان ، راحتتر از همیشه!!

تاریخچه پسته

وجود درختان کهنسال پسته در برخی مناطق ایران همچون دامغان و رفسنجان که بصورت وحشی روییده حکایت از پیشینه تاریخی این درخت در کشور ما دارد. تاریخ شناسان معتقدند این درخت در حدود 4000 سال پیش بدست انسان اهلی شده و بذر آن بمنظور برداشت پسته کاشته شده است. امروزه اما این قدمت تاریخی سبب شده تا شهرهایی همچون دامغان و رفسنجان به این نام شناخته شوند و این محصول کشاورزی سوغات این شهرها لقب بگیرد و در مرکز خرید پسته تمامی شهرها نام این دو شهر را مشاهده کنید.

خرید پسته دامغان ، راحتتر از همیشه!!

ارزش غذایی پسته

پسته بسیار مغذی و مفید است و ترکیبات غذایی آن این آجیل را نسبت به سایر آجیل ها متمایز می کند. این دانه ی خوشمزه سرشار از پروتئین، چربی، فیبر و ویتامین و خصوصا B6 است. میزان پتاسیم یک عدد پسته با یک پرتقال کامل برابری می کند. پسته یک آجیل چرب است و دارای مقادیری اسیدهای چرب می باشد که برای بدن ضروری است. از طرفی وجود آنتی اکسیدان در پسته باعث می شود با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و آنها را مهار کند.

خرید پسته دامغان ، راحتتر از همیشه!!

پسته دامغان

وجه تمایز پسته دامغان با سایر پسته ها در طعم متفاوت و چربی بالاتر آن است. پسته دارای ارقام متفاوتی است و می توان گفت تمامی گونه های پسته در دامغان می روید اما برخی از آنها مختص شهرستان دامغان است که در ذیل معرفی می کنیم.

 

پسته عباسعلی دامغان

پسته عباسعلی را از پوست تازه آن می شناسند. پوست این پسته صورتی رنگ است. پسته عباسعلی دامغان از خانواده احمدآقایی است و ظاهر کشیده و بزرگی دارد. طعم این پسته نیز بخاطر چربی بالا بسیار دلپذیر است و شیرینی خاصی دارد. میزان خندان بودن این پسته نیز بسیار بالاست به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

 

پسته خنجری دامغان

شاید در ابتدا این پسته را با پسته احمدآقایی اشتباه بگیرید اما ظاهر قوسی مانند و شبیه به خنجر آن این پسته را متمایز می کند. پسته خنجری نسبت به سایر پسته ها زودرس تر بوده و  پوست تازه آن تیره تر است.

 

پسته شاهپسند دامغان

پسته شاهپسند دامغان دارای پوست استخوانی است و طعم لذیذی دارد. این پسته همانطور که از نامش بر می آید دارای کیفیت مناسبی می باشد.

 

قیمت پسته دامغان

اکثر افراد از قیمت بالای پسته می گویند. اما باید بگوییم واقعا فرآیند کاشت، داشت و برداشت پسته واقعا سخت و طاقت فرساست. اولا پسته در هر شرایط آب و هوایی رشد نمی کند. ثانیا تا 6 سالگی میوه نمی دهد. در ضمن بعد از 6 سالگی فقط درخت ماده میوه می دهد و درخت نر فقط گرده افشانی می کند. با تمامی این تفاسیر اگر درخت بارور شود و به تکامل برسد در حدود 20 کیلو پسته خشک در سال می دهد. از طرفی باردهی این درخت بطور معمول یکسال درمیان است. برداشت این محصول نیز بصورت کاملا دستی و بسیار سخت است. خشکسالی و افزایش قیمت آب نیز به مشکلات تولید این آجیل افزوده به همین دلیل قیمت پسته نسبت به سایر آجیل ها بالاتر است. برای مشاهده قیمت پسته می توانید به سایت مای آجیل مراجعه کنید.

خرید پسته دامغان ، راحتتر از همیشه!!

خرید پسته دامغان

فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار “مای آجیل” با عرضه آجیل و پسته با قیمتی رقابتی و خدمات مناسب سعی دارد تا این مواد مغذی و سرشار از انرژی را در رژیم غذایی شما عزیزان جای دهد. حذف واسطه ها و خرید از کشاورز، ارائه قیمت مناسب و کیفیت مقبول، ارسال رایگان محصولات به استان های تهران، البرز و خراسان رضوی از خدمات این فروشگاه اینترنتی است. نکته جالب توجه این است که ارسال رایگان این سایت، “حداقل میزان سفارش” ندارد و شما می توانید حتی با خرید یک بسته 250 گرمی نیز از خدمات ارسال رایگان این فروشگاه اینترنتی استفاده کنید.

 

خصوصا در بخش پسته بعلت خرید مستقیم پسته از باغدار قیمت ها کاملا منصفانه است. ضمانت بازگشت از خرید و مرجوعی نیز خاطر شما را نسبت به خریدتان جمع می کند و می توانید با خیالی آسوده نسبت به خرید آجیل ارزان اما با کیفیت اقدام کنید.

جدیدترین مطالب