نکاتی که قبل از خرید کفش زمستانی باید به آن توجه کنید

نکاتی که قبل از خرید کفش زمستانی باید به آن توجه کنید

خرید به طور کلی نیازمند تحقیق و ریزبینی در انتخاب می‌باشد. هنگامی که فصل زمستان از راه می‌رسد و صندل‌ها و کفش‌های تابستانی جای خود را به بوت و نیم بوت می‌دهند، توجه به معیارهایی اگرچه جزئی اما مهم فرایند خرید را شخصی سازی و متناسب با شرایط، سلیقه و نیازهای شما آسان می‌کند.

خرید بوت زنانه شیک از چرم کاکتوس

عدم انتخاب کفش مناسب بدون توجه به زنانه، مردانه بودن آن، حتی در سایر فصول آسیب های زیادی به سلامت، وقت و بودجه شما وارد می‌کند. در صورت انتخاب و خرید کفش اشتباه، علاوه بر آسیب به پا، کمر و در نهایت بدن خود، ناچاراً مجبور به خرید کفشی جدید خواهید شد؛ این در صورتی‌ست که کفش مناسب علاوه بر عدم خسته کردن شما در طولانی مدت، آسیبی به شما وارد نکرده و شما را از خرید کفش های زمستانی دیگر بی نیاز می‌کند.

 

در این مقاله، گروه چرم کاکتوس به شما کمک می‌کند تا با توجه به شرایط خود و معیارهای تاثیر گذار در خرید، بهترین کیف و کفش چرم زمستانی را انتخاب کنید.

 

نوع فعالیت

معیارهای شما با توجه به شدت مشغله در روزهای مختلف هفته، شاغل بودن یا نبودن، ورزشکار بودن یا نبودن و… دستخوش تغییر می‌شوند. اکثر کارمندان معمولاً در بخش‌های اداری مشغول به کار بوده و تحرک چندانی ندارند؛ این در صورتی‎‌ست که دانشجویان معمولاً مدام در حال حرکت بوده و تعداد گام‌هایی که در طول روز بر می‌دارند به مراتب بیشتر از سایر افراد می‌باشد. کارمندان معمولاً به کفش های زمستانی مستحکم و گرم نیاز دارند در صورتی که دانشجویان به کفش زمستانی ای نیاز دارند که علاوه بر این معیارها، ضد آب نیز باشد. اگرچه فارغ از شاغل و یا دانشجو بودن، اگر در روز حتی چند ساعت را خارج از خانه و در محیط بیرون سپری می‌کنید، نیاز به انتخاب صحیح بوت زمستانی دارید.

 

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که معمولاً بیشتر وقت خود را به ورزش کردن و فعالیت های این چنینی اختصاص می‌دهید، باید به نوع فعالیت خود توجه کنید چرا که حتی نوع ورزش شما بر انتخاب کفش زمستانی تاثیر گذار است. به عنوان مثال کوهنوردان، صخره نوردان و سنگ نوردان نیز کفشی متفاوت با دوندگان، سوارکاران و سایر ورزشکاران دارند.

خرید بوت مردانه از کاکتوس

منطقه جغرافیایی

محل سکونت یکی از مهم ترین معیارهایی است که باید در هنگام انتخاب کفش زمستانی به آن توجه کرد چرا که جنس سرما در هر منطقه متفاوت است.

 

منطقه‌ای که سرد و مرطوب است نیازمند کفشی عایقبندی شده و ضد آب است. این کفش زمستانی علاوه بر گرم کردن پاها، از ورود آب و رطوبت به داخل کفش جلوگیری می‌کند. این در صورتی‌ست که مناطق کوهستانی عموماً دارای سرمایی خشک بوده و رطوبت ندارند و در نتیجه نیازمند بوتی می‌باشند که بتواند گرما را در بوت نگه داشته و از ورود سرما به داخل آن جلوگیری کند.

 

نکته‌ی مهم در توجه به محل زندگی، نادیده نگرفتن مناطق گرم می‌باشد. عموم مردمی که ساکن شهرهای گرم هستند، از خرید بوت و نیم بوت زمستانی خودداری می‌کنند. این در حالی است که حتی در این مناطق نیز احتمال بارش برف و باران بوده و ممکن است این بارش نیز همانند مناطق کوهستانی و سرد، شدید و تند باشد.

 

آناتومی و سایز پا

آناتومی و فرم پای هر فرد با دیگری متفاوت بوده و از معیارهای مهم انتخاب کفش زمستانی می‌باشد. دسته‌ای از افراد دارای پنجه‌های پهن بوده و نیازمند کفش زمستانی‌ای می‌باشند که به پنجه آنها فشار وارد نکرده و مانعی برای فعالیت و حرکت آنها نباشد. از طرفی دیگر، دسته‌ای از مردم دارای پنجه‌ای کوچک بوده و نیازمند کفشی می‌باشند که فشای خالی زیادی را بر جای نگذارد. سایز پا نیز یکی دیگر از مشخصاتی است که در هنگام انتخاب بوت باید به آن توجه کرد.

 

بسیاری از کفش‌های زمستانی برای پاهای کوچک مناسب نمی‌باشند چرا که سنگین هستند و یک سری کفش‌های زمستانی نیز برای پاهای بزرگ مناسب نمی‌باشند. اگرچه به شما توصیه می‌شود کفش زمستانی مورد نظر خود را یک سایز بزرگ تر خریداری کنید. خرید کفش زمستانی یک سایز بزرگ تر از سایز اصلی شما، به چند دلیل الزامی‌ست.

 

مورد اول پوشیدن جوراب ضخیم است. در زمستان و به دلیل بارش شدید برف و باران و برای جلوگیری از ورورد سرما به داخل بوت، بیشتر افراد جورابی کلفت و ضخیم بر پا می‌کنند. این جوراب به دلیل بافت خود، جای بیشتری از بوت زمستانی را اشغال کرده و باعث وارد شدن آسیب به پای شما شده و باعث می‌شود گمان کنید کفش خریداری شده برای شما کوچک است.

 

مورد بعدی جنس کفش است. در نیم بوت زنانه و مردانه، معمولاً از موادی مثل چرم، لاتکس و… استفاده می‌شود. این مواد انعطاف پذیر بوده و در صورت برخورد با سرما، منقبض و فشرده می‌شوند.

 

و اما مورد آخر نوع ساخت کفش است. معمولاً کفش های زمستانی به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که قسمت کفی و پنجه با عایق پوشانده شده و در نتیجه، به هنگام پوشیدن آنها، خبری از راحتی کفش‌های تابستانی نیست.

بوت مردانه لاکچری

توجه به بودجه

بودجه‌ای که شما برای خرید کفش زمستانی در نظر می‌گیرید، باعث خط خوردن انواعی از کفش های زمستانی از لیست حق انتخاب‌های شما می‌شود.

 

اگرچه خرید بر حسب بودجه و در نتیجه پس انداز پول، کاری عقلانی می‌باشد، اما نکته‌ی مهم عدم بی توجهی به کیفیت در ازای قیمت می‌باشد.

 

راحتی کفش

اگرچه همانطور که گفته شد، راحتی پا به هنگام پوشیدن کفش زمستانی به جنس عایق و داخل کفش بستگی داشته و مقداری احساس ناراحتی به هنگام پوشیدن کفش چیز طبیعی‌‌ای می‌باشد، اما باید به هنگام خرید کفش زمستانی به راحتی خود توجه کنید.

 

چرا که گاهاً ناراحتی پای شما در کفش نه به دلیل جنس کفش و به دلیل سایز اشتباه کفش و یا مناسب نبودن آن کفش برای آناتومی و نوع پای شما می‌باشد و این نکته‌ی مهمی در انتخاب و خرید کفش است.

 

جنس کفش

جنس و متریال کفش بسیار تاثیر گذار است چرا که کیفیت خوب کفش بر طول عمر و ماندگاری، قیمت، راحتی شما در کفش و… تاثیر می‌گذارد. چرم طبیعی و چرم مصنوعی درجه یک نیز نسبت به چرم مصنوعی بهتر بوده و علاوه بر طول عمر و کیفیت بالا، پای شما را در عین حفاظت در برابر سرما و برف و باران، تحت فشار قرار نداده و شما را از سایر کفش‌های زمستانی بی نیاز می‌کند.

 

چرم مصنوعی ضد آب، همیشه مد و دارای گرمای خوبی هستند. چرم کاکتوس از چرم گاوی درجه‌ یک برای محصولات خود استفاده می‌کند که همین امر باعث ارائه یک کفش با کیفیت می‌گردد. کفش‌هایی که از فوم ساخته می‌شوند، یکی از بهترین انواع کفش بوده و بیشتر‌ توسط کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کفش‌ها این قابلیت را دارند که شما را در برف و یخ همراهی کنند و شما را از سرما محفوظ نگه دارند. کفش‌های ساخته شده از گورتکس و سیمپاتکس نیز گرمای خوبی داشته و برای مسافت های کوتاه مناسب هستند.

نیم بوت زنانه در چرم کاکتوس

انواع کفش‌های زمستانی

کفش‌های زمستانی نیز انواعی دارند. انتخاب نوع کفش یکی از چیزهای مهمی‌ است که در کنار در نظر گرفتن موارد بالا باید مورد توجه قرار گیرد. شناختن انواع کفش‌های زمستانی که در سه‌ دسته‌ی مردانه، زنانه و یونیسکس تولید و به فروش می‌رسند، این امکان را به شما می‌دهند که به هنگام ست کردن لباس‌های خود و یا ساخت استایل، بدانید دقیقاً چه کفشی و مناسب کجا با لباس هایتان استایل بهتری را می‌سازد.

 

بوت

بوت یکی از انواع کفش‌های زمستانی بوده و بسیار پر طرفدار می‌باشد. بوت در دو نوع کوتاه و بلند موجود بوده و با اکثر استایل‌ها ست می‌شود. بوت معمولاً یکی از بخش‌های اصلی استایل در عکاسی می‌باشد.

 

هنگامی که در زمان قدیم، مردها به چکمه‌هایی نیاز پیدا کردند که با آنها بتوانند راحت سوارکاری کنند، بوت ها روی کار آمده و از آن زمان تا به حال از پر طرفدار ترین کفش‌ها بوده و توسط تمامی اقشار جامعه مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

 

نیم بوت

نیم بوت ها نیز یکی دیگر از انواع کفش‌های زمستانی بوده و ساق کوتاه تری نسبت به بوت دارند. فراموش نکنید، نیم بوت با بوت کوتاه متفاوت است!

 

نیم بوت ها به راحتی با انواع استایل ست شده و پوشیدن آنها بسیار راحت می‌باشد. یکی از انواع بوت، بوت پاشنه دار است. این بوت اگرچه مناسب هوای برفی نیست اما ترکیب بسیار زیبایی با دامن ساخته و یکی از پر طرفدار ترین انواع بوت زنانه می‌باشد.

 

اسنیکرز

اسنیکرز نیز یکی از انواع کفش‌های زمستانی می‌باشد که برای هوای برفی گزینه مناسبی‌ست. از اسنیکرز در سایر فصول نیز استفاده می‌شود.

 

کفش کوهنوردی

کفش‌های کوهنوردی که در همه‌ی فصول توسط کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرند، در فصول سرد نیز گزینه‌ی مناسبی برای سایر مردم می‌باشند چرا که پا را از سرما محفوظ نگه داشته و در حفظ گرما تخصص دارند.

 

بهترین برندهای بوت

نمی‌توان گفت بهترین برند بوت چیست اما می‌توان بهترین برندها را در این زمینه نام برد. برندهایی که به معرفی آنها می‌پردازیم، هر کدام تاریخچه‌ی طولانی و پرباری داشته و بهترین برندها در عرصه‌ی کفش زمستانی و بوت می‌باشند. شناخت بهترین برندهای بوت به شما این امکان را می‌دهد تا گزینه‌های پیش رو را با دقت بررسی کرده و با توجه به استایل، ویژگی‌های مورد نیاز و… بهترین برند و در نتیجه بهترین بوت را انتخاب‌ کنید.

 

بوت تیمبرلند ( Timerland )

برند تیمبرلند در سال ۱۹۲۸ و در بوستون، ماساچوست شکل گرفت.  بوت تیمبرلند از با کیفیت ترین بوت‌ها بوده و با داشتن انواع مختلف، برای هر استایلی مناسب بوده و دارای پوششی زخیم و ضد آب می‌باشند. بوت تیمبرلند بسیار با کیفیت بوده و از چرم درجه یک برای ساخت آن استفاده می‌شود. بوت های تیمبرلند بر خلاف سایر بوت‌ها، مناسب پیاده روی های طولانی نیز می‌باشند چرا که از ابتدا برای کارگرانی ساخته شدند که ساعت کاری طولانی‌ای داشته و مدام در حال حرکت و فعالیت بودند.

 

همچنین گزینه ای را ارائه می دهد که سطح تخلیه الکتریکی در بدن را کنترل می کند و محافظت بیشتری را برای افرادی که در بخش های خطرناک برقی کار می کنند ارائه می دهد.

 

بوت دکتر مارتنز ( Dr Martens )

دکتر‌ مارتنز این برند را در سال ۱۹۴۷ و در بریتانیا تاسیس کرد و تا امروز یکی از بهترین برندهای کفش زمستانی می‌باشد. کیفیت بوت دکتر مارتنز و به تبعیت از آن، قیمت آن بالا می‌باشد.

 

بوت آندر آرمور ( Under Armour )

بوت آندرآرمور ضد آب و مناسب فعالیت های نظامی، طبیعت گردی، ماهی گیری و در مواردی کوهنوردی و… می‌باشد.

 

بوت رد وینگ ( Red Wing )

برند رد وینگ که از سال ۱۹۰۵ و در مینوسیتا در حال فعالیت است، از اسم‌هایی می‌باشد که همیشه در لیست برندهای بوت مطرح دنیا به چشم می‌خورد. این برند گزینه‌ای را ارائه می دهد که سطح تخلیه الکتریکی در بدن را کنترل کرده و محافظت بیشتری را برای افرادی که در بخش های خطرناک برقی کار می کنند در اختیار آنها می‌گذارد. در طول جنگ جهانی دوم، بوت‌های رد وینگ توسط سربازان مورد استفاده قرار می‌گرفت. همین امر باعث شد تا بوت های رد وینگ یکی از بهترین گذینه‌ها برای کارهای سنگین و سخت باشند.

 

بوت گرنسون ( Grenson )

این برند مردانه‌ی با اصالت از سال ۱۸۶۶ شروع به کار کرد و در ابتدا توسط سربازان جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

گرنسون به مرور زمان تبدیل به یک برند نمادین انگلیسی شد که نامش برای مردم یادآور سرسختی و مقاومت بود.

 

بوت دکستر ( Dexter )

این برند نیز از سال ۱۹۵۷ شروع به کار کرد و تبدیل به یکی از پر طرفدار ترین برندهای بوت در سراسر جهان شد. این بوت‌ها نیز ابتدا برای کارگرانی که در شرایط سخت ناچار به کار کردن بودند طراحی شدند بنابر این مقاوم بودن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی از ویژگی‌های بارز بوت‌های این برند می‌باشد.

 

بوت آریات ( Ariat )

این برند از دهه ۹۰ میلادی وارد عرصه شد. بوت‌های اریات علاوه بر داشتن استایلی بسیار خاص و وسترن، ابتدا برای سوارکاران در نظر گرفته شده بود و یکی از بهترین بوت‌ها برای پیاده روی‌ های طولانی مدت می‌باشد و دارای استایلی بسیار منحصر به فرد می‌باشد. دوام بالا، استایل خاص و قدرتمند بودن از مزایای بوت‌های این برند می‌باشد.

 

برند کارهارت ( Carhartt )

این برند قدیمی ترین برند بوت بوده و در سال ۱۸۸۹ میلادی و در میشیگان شروع به فعالیت کرد. کارهارت نیز یکی دیگر از برندهایی است که در ابتدا بوت‌هایی مخصوص کارگران تولید کرد اما به دلیل مقاومت بالای آن، به بازار وارد شد و کم کم بین سایر مردم نیز طرفدار پیدا کرد.

 

بوت کاترپیلار ( Catrepillar )

برند کاترپیلار نیز از جنگ جهانی اول شروع به تولید بوت‌های خاص خود کرد. بوت‌های ضد آب کاترپیلار مشخصاتی دارند که آنها را از سایر بوت‌ها متمایز می‌کند. از این مشخصات می‌توان به قوس خاص آنها و رنگ مشخص و نمادین آنها اشاره کرد.

 

بوت هایتک ( High-Tec )

این برند از سال ۱۹۷۴ شروع به کار کرد. بوت‌های برند های تک از بهترین و مقاوم ترین بوت‌ها بوده و از آنها در هر مکانی استفاده می‌شود. بوت‌ هایتک بسیار سبک بوده و از شما در برابر باد و آب محافظت می‌کنند و برای پیاده روی‌ حتی در محیط هایی که رطوبت دارند؛ بهترین گزینه می‌باشد.

 

بوت کین ( Keen )

بوت کین برای هر آب و هوایی مناسب بوده و ضد آب می‌باشد. بوت کین از بهترین برندهای بوت بوده و یکی از بهترین انتخاب ها برای تمامی فصول می‌باشد.

 

بوت چرچز ( Church’s )

برند چرچز از سال ۱۸۷۳ شروع به کار کرد و تبدیل به یکی از پر‌طرفدار‌ ترین برندهای بوت مردانه شد. چرچز نیز مانند بیشتر برندهای مطرح دنیا، یک طرح نمادین دارد که این طرح نمادین بوت مدل شانگهای برند چرچز می‌باشد. این مدل یک سگک داشته و از سال ۱۹۲۹ تبدیل به طرح پرطرفدار و در نتیجه طرح نمادین این برند شد.

 

بوت بل استاف ( Belstaff )

بوت‌های مقاوم و ضد آب بل استاف از سال ۱۹۲۶ تولید و به بازار عرضه شدند و در آن دهه برای افرادی مثل جو رایت و موتورسواران طراحی ساخته می‌شدند. بوت‌های بل استاف یکی از مقاوم ترین و مستحکم ترین بوت‌ها می‌باشند.

 

بوت هارلی دیویدسون ( Harley Davidson )

هارلی دیویدسون نیز همانطور که از اسمش معلوم است، بوت‌هایی با استایل موتور سواری تولید و به بازار عرضه می‌کند. رویه‌ چرمی، کفی سخت و از جنس لاستیک و استایل خاص و منحصر به فرد از ویژگی‌های بوت‌های این برند می‌باشد.

 

بوت تریکرز ( Tricker’s )

تریکرز قدیمی ترین برند تولید کننده‌ی بوت در انگلستان می‌باشد. اما جالب است بدانید بر خلاف تاریخچه قدیمی، بوت‌های این برند بسیار امروزی و مدرن بوده و انتخاب بسیار خوبی برای افرادی با استایل شیک و انگلیسی می‌باشد. این برند حال ۲۰۰ سال است که مشغول به ساخت و تولید بوت‌های محکم، زیبا و دست‌سوز سنتی می‌باشد.

 

جمع بندی و نتیجه

انتخاب تمامی المان‌های یک استایل از جمله کیف و کفش چرم بسیار مهم است. انتخاب بهترین بوت زمستانی نیز تصمیمی بسیار مهم بوده که به عوامل ذکر شده بستگی دارد. استایل، طرح، برند و رنگ کفش زمستانی نیز یکی از مهم ترین مشخصاتی هستند که در خرید باید به آنها توجه کرد. چرم کاکتوس با ارائه انواع کیف و کفش چرم زنانه و رنگ بندی بسیار خاص و متنوع و کیفیت بالا؛ بهترین گذینه برای خرید کفش زمستانی می‌باشد.

جدیدترین مطالب