برای دریافت مشاوره حقوقی به چه وکلایی باید مراجعه کنیم؟

برای دریافت مشاوره حقوقی به چه وکلایی باید مراجعه کنیم؟

امروزه داشتن یک وکیل به یک امر ضروری تبدیل شده است چرا که کارها را به روال قانونی خود پیش می برد در حالی که یک فرد عادی به علت عدم دانشی که در زمینه های حقوقی دارد ممکن است نه تنها مشکلات خود را حل نکند بلکه منجر به بیشتر شدن آن ها نیز شود، اگر شما هم به دنبال پیدا کردن یک وکیل هستید پس ادامه ی مطالب را از دست ندهید چرا می خواهیم بدانیم برای دریافت مشاوره حقوقی به چه وکلایی باید مراجعه کنیم، پس با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی به چه وکلایی باید مراجعه کنیم؟

مشاوره حقوقی چیست؟

مشاوره حقوقی همان صحبت کردن و مشاوره گرفتن با یک وکیل در خصوص موضوع یا پرونده ای خاص است که البته تفاوت هایی با مشاوره های دیگر دارد آن هم این است که بین وکیل و موکل توافق نامه ای در رابطه با موضوع مربوطه تنطیم می شود. شخصی که به عنوان یک مشاور حقوقی فعالیت می کند بایستی از دانش و مهارت کافی در این زمینه برخوردار بوده و از آن گذشته حتما تحصیلات آکادمیک نیز داشته باشد.

 

از کدام یک از وکلا می توان مشاوره حقوقی دریافت کرد؟

همانطور که می دانید وکالت زیر شاخه های زیادی دارد و هر وکیل ممکن است در یک یا چند شاخه به کسب تخصص بپردازد، اگر به تیتر قبلی توجه کرده باشید راجع به مشاوره حقوقی توضیح دادیم، پس این که پرونده موکل در چه زمینه ای است تعیین می کند که از چه وکیلی می توان مشاوره حقوقی دریافت کرد، از جمله مواردی که وکلا در آن مشاوره می دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مشاوره حقوقی خانواده

در مشاوره ای که به امور خانواده اختصاص دارد هر چیزی شامل طلاق، مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، نحوه ی دیدار با فرزندان، امور مالی، آدم ربایی، آزارهای خانگی و… اشاره کرد. در واقع مشاور در این راه به موکل خود کمک می کند تا به هدفی که دارد برسد. برای رسیدن به هدف موکل نیز نقش اساسی دارد.

 

مشاوره حقوقی مدنی

مشاوره حقوقی مدنی می تواند در رابطه با دادگاه تجدید نظر، دادگاه عالی یا دادگاه شهرستان به موکلین کمک کند، در این نوع مشاوره توصیه های شفاهی یا حتی کتبی توسط وکیل صورت می گیرد از جمله این توصیه ها می توان به نوشتن نامه از طرف موکل برای اقدام مذاکره با طرف دیگر پرونده اشاره کرد.

 

مشاور حقوقی ارث

هر موضوعی که می تواند به ارث مربوط باشد می تواند در این مشاوره بیان شود، تقسیم ترکه، انجام مهر و موم و رفع آن، نحوه ی دریافت دیون متوفی، انشتار دادن آگهی، ارائه مدارک مورد نیاز به شورای حل اختلاف، پیگیری جلسات رسیدگی، موارد حقوقی ارث و میراث و… از جمله موارد مربوط به مشاوره حقوقی ارث بود.

 

مشاور حقوقی مالیاتی

همانطور که می دانید تمامی شرکت ها، خیریه ها و… که در حال درآمد زایی هستند بایستی بر اساس میزان درآمدی که دارند مالیات بپردازند، گاهی در این میان برای پرداخت مالیات مشکلاتی به وجود می آید که شاید عامه ی جامعه در رابطه با آن آگاهی و دانش کافی نداشته باشند از همین روی برای دریافت مشاوره حقوقی مالیاتی و تکامل مالیات با یک وکیل صحبت می کنند، وکلا می دانند که در قوانین مرتبط با مالیات چه تغییراتی به وجود آمده است از همین رو به راحتی راه حلی را به مراجعه کننده ارائه می کنند.

 

مشاور حقوقی تجاری

زمانی که شخصی قصد تاسیس یک شرکت را داشته باشد بایستی مراحل مختلفی را طی کند و پشت سر بگذارد، با کمک گرفتن از یک وکیل می توان مشاوره حقوقی تجاری دریافت کرد، وکلایی که در این زمینه فعالیت دارند می توانند در رابطه با تاسیس شرکت ها، انحلال شرکت ها، مشاوره حقوقی دعاوی تجاری، ورشکستگی، معاملات تجاری و… به مراجعین کمک کند.

 

مشاور حقوقی شغلی

مشاوره حقوقی شغلی ابعاد گسترده ای را به نسبت سایر موارد ذکر شده در بر می گیرد، از جمله مواردی که وکیل مشاوره حقوقی شغلی می تواند نقش داشته باشد شامل دعاوی کیفری، مدنی، تهیه اسناد حقوقی، مدیریت معاملات قانونی و… است.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی توسط وکلای مختصص و خبره به سایت تهران وکیل مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی به چه وکلایی باید مراجعه کنیم؟

از چه راه هایی می توان مشاوره حقوقی دریافت کرد؟

بسیاری از وکلا پس این که تحصیلات خود را به پایان برسانند و تجربیاتی در خصوص حل پرونده ها به دست بیاورند اقدام به ایجاد یک سایت می کنند، این کار در واقع برای رونق بخشیدن به کار و بیشتر ارتباط گرفتن با دیگران است، از همین رو مراجعین می توانند به دو روش مشاوره حقوقی دریافت کنند که شامل مشاوره به صورت تلفنی و آنلاین است.

 

در هر دو روش مراجعه کنندگان می توانند به صورت رایگان مشاوره دریافت کنند و در رابطه با پرونده ی خود سوالاتی را بپرسند، وکلا نیز تا جایی که امکان داشته باشد آن ها را راهنمایی می کنند، توجه داشته باشید که در این مشاوره ها فقط کلیتی از پرونده برای وکیل روشن می شود در صورتی که نیاز به بررسی بیشتر باشد باید به صورت حضوری مراجعه کرده و قرادادی بین وکیل و موکل عقد شود که مسلما هزینه هایی را به همراه دارد.

 

هنگام دریافت مشاوره حقوقی به چه نکاتی باید دقت کرد؟

شاید بسیاری از کاربرانی که در حال مطالعه این مقاله هستند، بخواهند برای اولین بار مشاوره حقوقی دریافت کنند پس لازم است که نکاتی در این باره نیز بدانند، از جمله نکاتی که باید پیش از دریافت مشاوره حقوقی از آن ها آگاهی داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• به باور غلط برخی از افراد، سن و جنسیت یک مشاور یا وکیل تاثیر مهمی در روند پرونده دارد در حالی که چنین نیست، تجربیاتی که افراد در رابطه با شغل خود به دست می آورند هیچ ارتباطی با سن یا جنسیت آن ها ندارد، تنها چیزی که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تسلط و آگاهی از قوانین می باشد.

 

• پیش از این که بخواهید با یک مشاور ارتباط برقرار کنید راجع به پیشینه ی آن تحقیق کنید چرا که برخی از آن ها بدون تجربه کافی یا اطلاعات کامل اقدام به تبلیغات گسترده می کنند از همین رو تنها زمان پول مراجعه کنندگان را هدر می دهند، بهترین کار این است که وکلای پایه یک دادگستری را به عنوان یک مشاور حقوقی در نظر بگیرید چرا که آن ها با رویه قضایی آشنایی دارند.

 

• زمانی که مشاور از شما سوالی می پرسد حتی اگر به نظرتان می تواند به ضرر شما تمام شود با صداقت به او پاسخ دهید، فراموش نکنید که نشان دادن کوچک ترین مدرک می تواند به عنوان یک امتیاز مثبت به شمار آید یا این که کمک کند راه حل بهتری به شما ارائه شود.

 

• و اما نکته ی دیگری که باید در این میان به آن توجه کنید حوزه ی فعالیت مشاور یا وکیل انتخابی است، پیش از انتخاب وکیل باید به حوزه ی فعالیت وکیل دقت کنید برخی از آن ها تنها در یک شاخه فعالیت و تجربه دارند این در حالیست که برخی دیگر در چندین شاخه می توانند مشاوره دهند.

 

• شخصی که به عنوان یک مشاور فعالیت دارد باید به مسائل حقوقی و قوانین آگاهی کاملی داشته باشد و نه صرفا نام وکیل یا مشاور را یدک بکشد.

 

• صداقت و امانت داری یک وکیل و مشاور حقوقی از اهمیت ویژه ای برخوردار است او در هیچ زمانی نباید به تبانی با طرف دیگر پرونده بپردازد.

 

قابل ذکر است برای دریافت مشاوره با وکیل متخصص و خبره دیوان عدالت اداری میتوانید به سایت گروه وکلای پایتخت مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی به چه وکلایی باید مراجعه کنیم؟

مشاوره حقوقی چه مزیت هایی می تواند به همراه داشته باشد؟

تفاوتی ندارد که شما چه فعالیتی را به عنوان شغل انجام می دهید یا این که در خارج یا داخل ایران زندگی می کنید، به هر حال کمک گرفتن از یک مشاور حقوقی یک امر ضروری تلقی می شود چرا که مزیت های زیادی به همراه دارد، از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• با توجه به اطلاعات و دانشی که دارد احتمال این که در حل مسائل دچار مشکل شود بسیار کم است در حالی که افراد عادی اگر بخواهند به خودی خود یک مسئله را حل کنند چندین بار خطا کنند.

 

• از دیگر مزیت های کمک گرفتن از یک مشاور حقوقی این است که با اصطلاحات و رویه های قضایی آشنایی دارد در نتیجه مفاد درون قراردادها را به خوبی درک کرده و به موکل خود انتقال می دهد.

 

• با کمک گرفتن از یک مشاور هم می توان در هزینه ها و هر در وقت صرفه جویی کرد چرا که او می تواند کم هزینه ترین راه را در کوتاه ترین زمان ممکن پیشنهاد دهد.

 

از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید سپاس گزاریم، هدف ما از ارائه مطالب فوق آشنایی هر چه بیشتر شما با موضوع مربوطه بود امیدواریم که مفید بوده باشد.

 

منبع : گروه تخصصی وکلای دیوان عدالت اداری تهران

جدیدترین مطالب