راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی با توجه به پرسونای مخاطب

راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی با توجه به پرسونای مخاطب

معمولاً شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در مناسبت‌های مختلف سال، انواع مختلفی از هدیه‌های تبلیغاتی را به گروهی از مشتریان و همکاران خود اهدا می‌کنند. چالش بزرگی که شرکت‌های مختلف در مورد این موضوع با آن روبه‌رو هستند، پیدا کردن هدیه‌ای مناسب برای مدیران سازمان‌ها و مشتریان است. برای رسیدن به بهترین و به یادماندنی‌ترین هدیه‌ها، نیاز است که در قدم اول مخاطبان خود را بشناسید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین هدیه تبلیغاتی را با توجه به پرسونای مخاطب خود انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی با توجه به پرسونای مخاطب

برای انتخاب یک هدیه تبلیغاتی مناسب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید هدیه تبلیغاتی هم مانند سایر هدیه‌ها و یادگاری‌ها نیاز به شناخت دقیقی از افراد و در نظر گرفتن نکات مهمی دارد. قبل از خریدن گیفت تبلیغاتی باید دو سوال مهم از خود بپرسید:

 

1. قرار است برای چه کسی هدیه تبلیغاتی بخریم؟

 

2. این هدیه با چه مناسبتی به فرد مورد نظر اهدا خواهد شد؟

 

جواب دادن به این دو سوال ساده می‌تواند تا حدود زیادی جایگاه و سلیقه مخاطب‌تان را به شما یادآوری کند. در واقع این کار به سازمان‌ها کمک می‌کند که انتخابی ساده و مفید داشته باشند. از آن‌جایی که استفاده از یک هدیه مناسب می‌تواند نام برند شما را در ذهن مخاطب حک کند، پس این کار در آینده حرفه‌ای کسب‌وکارتان هم نقش دارد. هدیه تبلیغاتی مناسب می‌تواند به برندینگ و فروش بیشتر مجموعه شما منجر شود. راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی با توجه به پرسونای مخاطب شما را به سمت رسیدن به بخشی اهداف تجاری خود هدایت می‌کند.

 

معرفی 4 عامل موثر در شناخت پرسونای مخاطب

در نظر داشتن عوامل زیر باعث می‌شود که هدیه‌ای با توجه به سلیقه و شرایط فرد انتخاب کنید. این مسئله احساس منحصربه‌فرد بودن به مخاطب می‌دهد و ارزش برندتان را بالاتر می‌برد.

 

1. برای خانم‌ها و آقایان هدیه‌های تبلیغاتی متفاوتی تهیه کنید

شاید برای انتخاب هدیه‌هایی مثل تابلو و کتاب‌های نفیس، فلش مموری، بسته‌های خوراکی یا ست‌های رومیزی، جنسیت شخص هدیه‌گیرنده تفاوتی نداشته باشد. اما اگر قرار باشد ساعت مچی، لباس یا عطر را به شخصی هدیه دهید، باید حتماً به رنگبندی و سایز آن‌ها توجه شود. در نتیجه باید به خانم یا آقا بودن شخصی که هدیه را دریافت می‌کند، توجه شود.

 

2. برای انتخاب هدیه تبلیغاتی به میزان آشنایی فرد با مجموعه توجه کنید

پیشنهادی می‌کنیم در ملاقات‌های اولیه از اهدای هدیه‌های تبلیغاتی نفیس و گران‌قیمت خودداری کنید. هدایای لوکس مدیریتی در برخورد اولیه باعث بروز احساسات منفی شده و تاثیر مثبت زیادی در بالا بردن احتمال ادامه همکاری ندارد. بهتر است بعد از آشنایی کامل با فرد یا شرکت مورد نظر و با توجه به قوانین و سلیقه آن‌ها، اقدام به تهیه هدایای تبلیغاتی کنید.

 

3. درجه شغلی مخاطبان هدیه تبلیغاتی خود را در نظر داشته باشید 

معمولاً شرکت‌ها از یک هدیه تبلیغاتی شایسته برای مدیران یک مجموعه استفاده می‌کنند، اما برای مشتریان جدید خود هدیه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری اختصاص می‌دهند. موارد زیر می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای مدیران مجموعه‌هایی باشند که قصد ادامه همکاری و تبلیغ کردن برای آن‌ها دارید:

 

• ست چرمی کیف و کیف پول

• ست اداری برای روی میز

• روان‌نویس‌های اصیل

• کتاب‌های نفیس

 

دریافت یک ست چرمی زیبا یا هر کدام از موارد دیگر از سمت شرکت شما، نام برندتان را در ذهن هدیه‌گیرنده ثبت می‌کند. بهتر است این هدیه‌های گران‌قیمت را به دست مشتریانی برسانید که احتمال فروش محصول به آن‌ها بیشتر است. توجه به نکاتی که تحت عنوان راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی با توجه به پرسونای مخاطب به اطلاع‌تان می‌رسانیم، حس متفاوت بودن را به مشتریان‌تان القا می‌کند.

 

4. هدیه تبلیغاتی را متناسب با سن فرد انتخاب کنید

برای انتخاب هدیه تبلیغاتی باید به سن و سال شخص هدیه‌گیرنده توجه داشته باشید. مثلاً شاید برای کسی که در دهه پنجم زندگی خود قرار دارد، یک تقویم رومیزی جذابیت زیادی نداشته باشد اما در عوض کیف پول چرمی با سلیقه او هماهنگی زیادی داشته باشد. یا برای کسی که بین 20 تا 30 سال سن دارد، هدیه‌هایی مثل فلش مموری، هارد یا پاوربانک تبلیغاتی قطعاً خوشحال‌کننده هستند.

راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی با توجه به پرسونای مخاطب

یک هدیه تبلیغاتی مناسب و ماندگار از نظر ظاهری چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای این که هدیه شما یادآور شرکت تجاری و نام برند شما باشد، بهتر است دو ویژگی زیر را داشته باشد:

 

1. بستهبندی مناسب: بهتر است هدیه در نگاه اول ظاهری جذاب و زیبا داشته باشد. به همین منظور باید به بسته‌بندی آن توجه شود تا نگرش خوبی در ذهن فرد ایجاد کند.

 

2. لوگو و نام برند: برای این که بتوانید نام برند خود را به خاطر مشتریان‌تان بسپارید، بهتر است که در گوشه‌ای از هدیه تبلیغاتی مورد نظر لوگوی برند خود را چاپ کنید. معمولاً این کار برای خودکارهای تبلیغاتی و تقویم‌های رومیزی تاثیر مثبت زیادی دارد؛ از آن‌جایی که این نوع لوازم دائم در محدوده دید افراد قرار دارند، چاپ نام برند بر روی آن‌ها تاثیر زیادی در برندینگ شرکت خواهد داشت.

 

رعایت همین دو نکته ساده که در راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی با توجه به پرسونای مخاطب به شما یادآوری کردیم، تاثیر زیادی در رسیدن به اهداف شما از ارسال هدایای تبلیغاتی داشته باشد.

 

برای اهدای گیفت تبلیغاتی چه کارهایی را انجام ندهیم؟

عوامل زیر می‌تواند هدیه‌گیرنده را از شرکت شما دلسرد کند! زمان انتخاب هدایای تبلیغاتی از عدم وجود ویژگی‌های زیر مطمئن شوید:

 

• معمولاً همه این نوع هدیه‌ها در مناسبت‌های خاصی از سال مثل روز تولد، عید نوروز، روز زن یا مرد و مناسبت‌هایی از این قبیل به دست افراد می‌رسد. پیشنهاد می‌شود که هدیه‌ای بی مناسبت به کسب‌وکار یا مشتری خاصی اهدا نکنید؛ چرا که با این کار احتمال ماندگاری نام برند و شرکت شما در ذهن فرد کاهش پیدا می‌کند.

 

• استفاده از هدیه‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت، ارزش و احترام شما را در نگاه مخاطب پایین می‌آورد. در واقع اگر قصد شما از ارسال هدیه تبلیغ کردن، جذب مشتری جدید یا ایجاد احساس وفاداری در مشتریان قدیمی بوده، با این کار همه اهداف خود را زیر سوال می‌برید. در این شرایط نه‌تنها به اهداف نام‌برده شده نخواهید رسید، بلکه به اصطلاح از چشم مخاطب خود می‌افتید!

 

• در صورتی که هدیه را برای مدیران رده بالایی که قبلاً با آن‌ها همکاری داشته‌اید ارسال می‌کنید، بهتر است که از درج لوگو یا نام برند خود روی آن خودداری کنید. معمولاً مدیران یک مجموعه تمایلی به استفاده از یک کیف چرمی که روی آن برند یک شرکت متفرقه حک شده را ندارند! یعنی این کار باعث می‌شود که هدیه شما بدون استفاده باقی بماند. در نتیجه هیچ تصویری از برند شما در ذهن مخاطب شکل نمی‌گیرد و تلاش‌تان بی‌تاثیر باقی می‌ماند.

 

• هدیه‌های بسیار گران‌قیمت و لاکچری مثل خودرو و یا یک سفر ویژه، همیشه مورد سوء‌ظن قرار می‌گیرند! ممکن است این نوع هدیه‌های لاکچری به چشم رشوه دادن دیده شوند و تاثیرات منفی روی روابط دو شرکت داشته باشند. بنابراین برای این نوع هدایا باید محتاطانه وارد عمل شوید تا قوانین شرکت مورد نظر را زیر پا نگذارید.

 

• بعضی از شرکت‌ها با توجه قوانین مالی و مالیاتی اجازه اهدا و دریافت هدایای تبلیغاتی را به بعضی شرکت ها و سازمان ها نمی‌دهد.پس بهتر است قبل از ارسال هدیه از شرایط و قوانین رایج در شرکت مورد نظر خود مطمئن شوید.

 

دقت به همین نکات باعث ایجاد تفاوت بین شرکت شما با سایر شرکت‌ها در ذهن مشتریان خواهد شد. پس با صرف زمان بیشتر برند خود را در چشم مشتریان متمایز جلوه دهید.

راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی با توجه به پرسونای مخاطب

انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب را جدی بگیرید

رعایت نکاتی که به عنوان راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی با توجه به پرسونای مخاطب به شما توضیح دادیم، نقش مهمی در بالا بردن ارزش و احترام شما در نظر مشتریان‌تان خواهد داشت. برای تهیه این نوع از هدیه نیاز است که باسلیقه عمل کنید تا با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، به بهترین نتایج برسید. استفاده محصولات سایت توکاگیفت که با ایده و خلاقیت بالا تولید شده‌اند، ماندگاری نام برند شما را در ذهن مخاطبان‌تان بالاتر خواهد برد. برای آشنایی با محصولات این مجموعه سری به سایت tokagift.com بزنید و برای استعلام قیمت و اطلاعات بیشتر با شماره تماس 88395098-021 در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب