راهنمای خرید اسپیکر خانگی و میکروفن بی سیم

راهنمای خرید اسپیکر خانگی و میکروفن بی سیم

اسپیکر خانگی همان گونه که از نام آن می توان متوجه شد، پخش کننده ای است که عموما در منازل از آنها استفاده می شود. قبلا واژه اسپیکر برای رایانه یا تلویزیون به کار برده می شد اما امروزه برای دستگاه هایی که می توانند به صورت بی سیم موسیقی را به راحتی پخش نمایند، اطلاق می شود. اگر شما نیز به دنبال خرید اسپیکر خانگی هستید، می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات خوبی به دست آورید.

راهنمای خرید اسپیکر خانگی و میکروفن بی سیم

چگونه یک اسپیکر خانگی خوب تهیه کنیم؟

 

چگونه یک اسپیکر خانگی خوب تهیه کنیم؟

بسیاری از افراد مایل هستند تا در هر شرایط موسیقی در خانه، محل کار، فضای باز و … پخش شود، تهیه یک اسپیکر خانگی موجب می شود تا به راحتی بتوانید دستگاه پخش کننده موسیقی خود را به هر محلی که در ذهن دارید حمل نمایید. اما با کمی جستجو در بازار مشاهده می نمایید که این دستگاه های دیجیتالی دارای تنوع بسیاری هستند. از همین رو توصیه می شود تا قبل از خرید به توصیه و نکاتی که توسط پشتیبان های سایت دیدنگار جمع آوری شده است، دقت نمایید. این وب سایت اینترنتی دارای بیش از 10 سال سابقه فروش و ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه دوربین و تجهیزات الکترونیکی می باشد لذا می تواند بهترین راهنما برای شما باشد:

 

– اندازه اتاق:
باید سعی کنند تعیین کنند که ویژگی های اتاق شما چه تاثیری بر صدای بلندگوهای شما خواهد داشت. اما اندازه اتاق فقط یک نکته است. باید در مورد میزان باز بودن فضا نیز دقیق باشید. به طور کلی، اتاق های کوچک و بسته به بلندگوهای بزرگ نیاز ندارند.

 

– پورت های خروجی:
در خرید اسپیکر خانگی بسیار مهم است که به تعداد پورت خروجی، شبکه و فرکانس توجه داشته باشید. به صورت کلی یک اسپیکر خوب دارای 2 شبکه مهم اصلی و یک شبکه بم است. اسپیکرهای چند شبکه ای می توانند در انتقال صداها بسیار خوب عمل نمایند.

 

– توجه به فرکانس های خروجی:
قطعا در زمان خرید به فرکانس هایی که با گیگاهرتز مشخص می شوند، برخورد نموده اید. این عدد می تواند گزینه ای همانند ۳۶ Hertz – 20000Hertzباشد. عدد کوچکتر نشان دهنده باس خروجی می باشد که اگر کمتر از 50 باشد، گزینه خوبی است.

 

– توان صدا یا وات خروجی:
در زمان خرید یک اسپیکر خانگی باید دقت نمایید که وات خروجی دستگاه شما زیاد باشد زیرا این مورد نشان دهنده توان تولید صدای بیشتر است. گاها ممکن است برای توان خروجی، دو عدد نمایش داده شود که گزینه کوچکتر، وات واقعی را نشان می دهد.

راهنمای خرید اسپیکر خانگی و میکروفن بی سیم

بررسی ویژگی های اسپیکر خانگی

 

– فرکانس قابل پشتیبانی:
همواره باید در نظر داشته باشید که گوش انسان می تواند صداهایی را بین 20 تا 20 هزار هرتز را بشنود لذا اگر فرکانس خروجی اسپیکر خانگی شما نیز در همین محدوده باشد،می تواند گزینه خوبی جهت خرید در نظر گرفته شود.

 

– حساسیت:
میزان حساسیت در یک اسپیکر خانگی می تواند نشان دهنده کیفیت صدای تولید شده باشد. بهترین میزان کیفیت صدا در حدود 90 دسی بل است. اگر میزان حساسیت از این میزان کمتر یا بیشتر باشد، ممکن است تا صدای پخش شده دارای نویز باشد.

 

– سایز:
یکی از مهمترین فاکتورها در خرید اسپیکر خانگی، اندازه آن می باشد. هر چه اسپیکر شما بزرگتر باشد، صدای بهتری می تواند تولید نماید. البته اسپیکر های ووفر نیز از این قانون تبعیت می نمایند و هر اندازه تعداد ووفرها بیشتر باشد، صدای تولید شده نیز به همان اندازه دارای کیفیت بهتری هستند.

 

– وایرلس ها:
این نوع از انواع اسپیکر خانگی چون بدون سیم می باشند دارای کاربرد بیشتری هستند. می توان آنها را از طریق بلوتوث و WIFI به دستگاه های پخش کننده متصل نمود.

 

از آنجا که اسپیکرهای خانگی می توانند ساعات و اوقات خوبی را برای شما فراهم آورند، توصیه می شود تا اسپیکری تهیه نمایید که به انواع میکروفن بی سیم نیز متصل می شود. از طریق آن شما می توانید در جمع های کوچک نیز برنامه ایجاد نمایید. اما همواره در نظر داشته باشید که یک اسپیکر خانگی می تواند در یکی از دسته های زیر قرار گیرد:

 

– سیم دار:
این مورد برای پخش کننده های بدون اسپیکر بیشتر خریداری می شوند و انعطاف پذیری کمی دارند.

 

– انواع مستقل:
دارای ورودی USB یا کارت حافظه هستند و می توانند هرگونه موزیکی را از روی آنها پخش نمایند.

 

– قابل حمل با اتصال بلوتوث:
قابل حمل بوده و امکان شارژ را دارند. همانگونه که از نام این اسپیکرها مشخص است از طریق بلوتوث به پخش کننده متصل می شوند و عموما برای شعاع 10 متر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

– چند کاره:
این اسپیکرها هم به عنوان پخش کننده موزیک، هم به عنوان شارژ و هم به عنوان پاوربانک مورد استفاده قرار می گیرند و از دید متخصصین دیدنگار بسیار کاربردی می باشد.

 

حتما در زمان خرید اسپیکر خانگی توجه نمایید که میزان امپدانس دستگاه شما کم باشد زیرا هر چه این عدد کمتر باشد، پاسخگویی و توان اسپیکر بیشتر است. در مواردی که اسپیکرهای قابل حمل را انتخاب می نمایید به جنس بدنه و نوع طراحی نیز باید توجه داشته باشید که مقاومت لازم را داشته باشد.

راهنمای خرید اسپیکر خانگی و میکروفن بی سیم

اسپیکر خانگی با کیفیت

 

جمع بندی:
به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که خرید تجهیزات الکترونیکی همچون میکروفن بی سیم، اسپیکر خانگی و … نیاز به تجربه دارد. امروزه فروشگاه های زیادی در سطح اینترنت یا به صورت فیزیکی قرار دارند که این تجهیزات را در اختیار شما قرار می دهند اما هنگام انتخاب بین آنها با اسامی و ویژگی های متفاوت و ناشناخته ای روبرو می شوید که انتخاب را برای شما دشوار می نماید.

 

فروشگاه اینترنتی دیدنگار یکی از فروشگاه های برتر در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی می باشد که همواره آمده است تا بهترین کالا ها را با ضمانت اصالت کالا در اختیار مشتریان خود قرار دهد و به هرگونه سوال آنها پاسخ داده تا خرید خوبی داشته باشند. این فروشگاه علاوه بر اینکه دارای فروش آنلاین است، امکان خرید اقساطی را نیز برای مشتریان خود فراهم می آورد تا بتوانند به راحتی کالای خود را تهیه نمایند. در کنار تمام مزایا باید در نظر داشته باشید که وبلاگ تخصصی این وب سایت می تواند دنیایی از نکات و اطلاعات باشد که به صورت رایگان در اختیار شما است.

جدیدترین مطالب