ساندویچ پانل بهترین متریال برای ساخت ویلا در شمال کشور

ساندویچ پانل بهترین متریال برای ساخت ویلا در شمال کشور

هرچه شهرهای بزرگ شلوغ‌تر و آلوده‌تر می‌شوند افراد بیشتری به فکر ساخت یا خرید ویلا در شمال کشور می‌افتند. برای بسیاری از ایرانیان، ویلای شمال نماد آسایش و آرامش است. اما تحقق این رویا وابسته به چگونگی طراحی و ساخت ویلا است. از میان این همه مصالح و متریال‌های ساختمانی کدام یک بهترین انتخاب برای ساخت دیوارها و سقف ویلاها در شمال کشور است؟ اگر تمام عوامل را در نظر بگیریم و به دنبال ساخت یک ویلای زیبا، مستحکم و ماندگار باشیم گزینه‌ای بهتر از ساندویچ پانل نمی‌توان یافت.

 

ویلاها به علت کاربری خاصی که دارند لزوماً در مناطق خوش آب و هوا  و سرسبز ساخته می‌شوند. از همین رو در کشور ما بیشترین تراکم ویلاها در شمال کشور و به خصوص در دو استان گیلان و مازندران است. در این منطقه به علت شرایط خاص اقلیمی انتخاب متریال برای ساخت همواره مسئله‌ای چالش برانگیز بوده است. البته باید توجه داشت که در شمال کشور ویلاها را برای مبنای محل قرارگیری می‌توان در دو دسته اصلی جای داد.

 

1. ویلاهای ساحلی

2. ویلاهای جنگلی کوهستانی

ویلا با ساندویچ پانل

ویلاهای ساحلی در نزدیک دریا قرار دارند و عمدتاً تحت تأثیر وزش باد ساحلی هستند. ویلاهای جنگلی فاصله بیشتری از دریا دارند و در مناطق بلندتر واقع شده‌اند. شرایط آب و هوایی در این دو منطقه دقیقاً منطبق بر هم نیست اما میزان بارش باران در هر دو ناحیه بسیار بالا است.

 

بسیاری از مصالحی که در سایر نقاط کشور بدون مشکل کارایی دارند در شمال کشور به سرعت دچار افت کیفیت و کاهش بازدهی می‌شوند. امروزه و با پیشرفت حوزه مصالح ساختمانی، گزینه‌های بیشتری پیش روی طراحان و سازندگان قرار دارد اما مشکل اساسی اینجاست که یافتن متریالی که هم بادوام باشد و هم بتوان با آن ویلایی زیبا و جذاب را طراحی و اجرا نمود کار راحتی نیست.

 

ساندویچ پانل تنها متریالی است که با آن می‌شود دیوارها و سقف را به شکلی طراحی و اجرا نمود که هم کارآمد و مقاوم باشند و هم به ساختمان زیبایی ببخشند.

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل و مقاومت در برابر رطوبت شدید شمال

در شمال کشور تمام ساختمان‌ها و بخصوص ویلاها با عاملی مخرب و آسیب‌زا مواجه هستند: رطوبت شدید!

 

در استان‌های شمالی بارندگی‌های شدید و مدوام سبب می‌شود تا رطوبت هوا در اکثر روزهای سال بالا باشد. اکثر مصالح و متریال‌ها در اثر مجاورت با رطوبت شدید دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شوند. زنگ‌زدگی آسیبی است که بر روی سطوح فلزی در مجاورت اکسیژن و رطوبت روی می‌دهد.

 

وجود ورق‌ها در ساختار ساندویچ پنل سبب می‌شود تا این متریال در مجاورت رطوبت شدید دچار آسیب نشود و بدون افت کیفیت دوام بیاورد. میزان دوام و ماندگاری پانل در مناطق مرطوب مستقیماً با جنس پوشش ورق آن در ارتباط است.

 

ورق گالوانیزه و ورق آلوزینک رایج‌ترین و بهینه‌ترین ورق‌ها برای ساندویچ پانل هستند که در مقابل زنگ‌زدگی ناشی از رطوبت دوام بالایی دارند. از میان این دو نوع ورق، آلوزینک مقاومت و دوام بیشتر و ورق گالوانیزه قیمت پایین‌تری دارد.

ساندویچ پانل

ساخت ویلاهایی جذاب و زیبا با ساندویچ پنل

در تمام انواع ساختمان با هر کاربری، نما و نمود بیرونی دارای اهمیت است اما در ویلاها، نما به مهمترین بخش تبدیل می‌شود. دیوارها و سقف ویلا باید نمایی آرام و جذاب خلق کنند. ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی بهترین متریال برای ساخت نمای ویلاها در شمال کشور هستند.

 

ساندویچ پنل در رنگ‌های متنوع تولید می‌شود و با بهره از ساندویچ پانل رنگی می‌توان ویلاهایی با نمای جذاب طراحی کرد و آنها را بسرعت و با هزینه‌ای به‌صرفه ساخت. علاوه بر این سطح بکر و یکدستی که پانل ساندویچی ایجاد می‌کند قابلیت بالایی برای هم‌نشینی بصری با سایر مصالح مانند آجر و سنگ دارد و امکان طراحی و خلق نماهایی ترکیبی را فراهم می‌نماید.

ویلا با ساندویچ پانل

کدام ساندویچ پانل، بیشترین انطباق را با شرایط شمال کشور دارد؟

بررسی عملکرد انواع ساندویچ پنل در شمال کشور نشان می‌دهد که دوام ساندویچ پانل بیش از هر چیز به شرکت تولیدکننده آن بستگی دارد. ساندویچ پانل‌های‌ ماموت بیشترین عمر مفید را دارند و کیفیتی متمایز از تولیدات سایر شرکت‌ها ارائه می‌دهند. برای مشورت در مورد انتخاب بهترین نوع پنل ساندویچی برای ویلاسازی در شمال کشور و دریافت قیمت ساندویچ پانل با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

شماره های تماس

021-44030414

021-44030415

021-44030121

021-44030122

جدیدترین مطالب